[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: damiannn » ndz gru 19, 2010 17:14

Witam,

Pacjent - mk IV 1.9 SDI 2002 rok.
Objawy:
Rytmiczne cykanie na wolnych obrotach słyszalne na filmiku zaczyna się ok. 10-20 sekund po odpaleniu zimnego silnika po nocnym postoju na mrozie, przy przy gazowaniu raczej zanika chyba ze silnik go zagłusza. Po ok. 2-3 minutach całkowicie zanika. Jak na moje ucho to najintensywniejsze jest w okolicach obudowy rozrzadu/altka/napinacza. Rozrząd robiony 38K km temu - kompletny. Pasek klinowy ma co najmniej 45K km . Co to moze byc, czy moze taki odglos wydobywc sie z pompy wtryskowej/wtryskow? Auto odpala od strzała jak zwykle nawet przy -15 - nic podejrzanego nie zauważyłem. Gdy bylo cieplej nie zauważyłem podobnych objawów.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Planuje zawlic pasek klinowy i odpalic rano - jesli cisza to mam pewnosc ze to ktorys z elementow wchodzacy w sklad obiegu na pasku klinowym. Moze ktos rozpoznaje ten dzwiek, czy moze w ciemno wymianiec pasek, widac zauwazalne luzy na pasku/napinaczu/sprzegielku altka?

Pozdro Damian



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 19, 2010 17:31

To ćwierkanie dochodzi z paska rozrządu.Pasek ociera o większe koło na wale korbowym lub o brzegi napinacza.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: coval » ndz gru 19, 2010 18:45

Niestety, ale najprawdopodobniej to coś z paskiem rozrządu. Podobny problem był w octavi 1 ASV
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... 16&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;



casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: casylimi » ndz gru 19, 2010 20:11

Tak piszczy napinacz paska. Ja mam to samo w swoim ahf, ale problem jest tylko zimą; zaczęło skwierczeć rok temu na mrozie, wiosną ustało i teraz znowu. Jak dociśniesz go mocno ręką to przestaje.


Staram nie udzielać się po pijaku

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: damiannn » ndz gru 19, 2010 21:49

Dzięki za zainteresowanie tematem. Oby to nie rozrzad bo wymieniać po 38K średnio mi się widzi, tymbardziej ze wszystko było markowe.
casylimi pisze:Tak piszczy napinacz paska
Masz na myśli napinacz paska klinowego czy paska rozrzadu? Jesli klinowego to docisnac go w prawo 'do bloku silnika' czy jakos inaczej? Dodam ze w SDI jest taki jak AHF tyle ze bez tego teleskopu/amora na ramieniu.

mam taki napinacz paska wielorowkowego:
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image ... 4530_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mam schemat paska, czy dam rade założyć pasek 'od gory' czy raczej ciezko bez kanalu (auto z AC) Napinacz jest troche schowany ale łamaną 16tka powinienem go odciągnąć tylko boje sie ze z zalozeniem paska bedzie ciezko chyba ze uda mi sie zdobyc cos podobnego do tego bolca na zdjeciu co pozwoli mi zablokowac napinacz



casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: casylimi » pn gru 20, 2010 07:04

Napinacz paska wielorowkowego. Dociskając diagnozujesz ale w ten sposób nie naprawisz. Ja bym się nie przejmował latem przestanie, no chyba że Ci przeszkadza ten dźwięk.
http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image" onclick="window.open(this.href);return false; ... 4530_1.jpg- brakuje tu siłownika


Staram nie udzielać się po pijaku

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: Michał_1977 » pn gru 20, 2010 08:44

casylimi, zauważ z jaką częstotliwością,to ćwierkanie występuje.
Czy nie sądzisz,że rolka napinacza paska wielorowkowego,obraca się szybciej?
damiannn, proponuję zdjąć górną część osłony paska rozrządu i wtedy posłuchać :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

casylimi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob cze 27, 2009 17:15
Lokalizacja: DWR

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: casylimi » pn gru 20, 2010 19:04

Michał_1977, Jutro na zimnym albo jeszcze dziś jak ostygnie, nagram żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Jeszcze raz powtarzam że u mnie piszczy napinacz paska wielorowkowego i dźwięk jest identyczny jak w omawianym temacie. Na logikę- dlaczego rolka paska wielorowkowego miałaby obracać się szybciej niż rolka napinacza rozrządu- przecież ich rozmiary są zbliżone?


Staram nie udzielać się po pijaku

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14220
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: Michał_1977 » pn gru 20, 2010 20:24

casylimi pisze: Na logikę- dlaczego rolka paska wielorowkowego miałaby obracać się szybciej niż rolka napinacza rozrządu- przecież ich rozmiary są zbliżone?
Odpowiedź jest bardzo prosta-pasek rozrządu napędzany jest małym kołem pasowym,a pasek wielowowkowy napędzany jest dużo większym.To tak jak z przerzutkami w rowerze-większa zębatka napędzająca-szybciej jedziesz :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: damiannn » pn gru 20, 2010 21:13

A więc zdjąłem osłonę rozrządu rano, cykanie jakoś drastycznie się nie zwiększyło - nagrałem filmik jutro wrzucę. Pojechałem do mechaniora który robił mi owy rorząd 38K (rowne 2 lata) temu. Pasek rozrządu wygląda idealnie jakiegoś biciu w trakcie trwania pisków również nie zauwyżyłem

Jego diagnoza po objerzeniu filmiku - sprzęgło/koło altelnatora. Mowi ze po zgaszeniu silnika (na cieplnym jak bylem u niego) to koło cos zle sie zachowywalo nie stawalo odrazu albo odwrotnie :) Za tydzien bedzie mi to robil + łożyska i komutator bo mówi ze jak juz bedzie na wierzchu to szkoda nie wymienic przy tym przebiegu.

Zeby byc pewnym zanim $ w ciemno chcialbym zwalic pasek klinowy i zobaczyc czy z rana obajwy wystapia. Znam cala procedure, dam rade go ponownie zalozyc od góry bez kanalu czy nie ma szans?

Przemyslalem sobie na spokojnie i za teoria mechaniora przemiawia to ze owy dzwiek wystepuje tylko gdy auto jest zimne min. 6-8 h w obecnych temperaturach. A wiec wtedy gdy zalaczane sa swiece i jest dluga faza post-glow. Te 3-4min podgrzewnia/obciazenia altka pokrywaja sie z wystepowaniem dzwieku. Jutro zrobie test.

Plan na jutro:
Z rana vag i jade z grupa 12 (sprawdzenie jak dluga beda grzac po odpaleniu 12,1 -> 10110000 Post-glow ) i 16 (% generator load) w celu sprawdzenia czy czas wystepownia dzwiek pokrywa sie ze wzrostem 'generator load' i czasem kiedy post glow bedzie activ. Przed chwila gdy swiece nie grzaly auto stalo jakies 3 h w temperaturze 1-2C brzeczenie nie wystapilo, load generator bylo na poziomie 40% na wolnych obrotach.
casylimi pisze:http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/image m ... 4530_1.jpg- brakuje tu siłownika
Mechanik tez pytal czy czasami amorka nie zgubilem. Odpowiedz jest nie, 1.9 SDI AQM ma wlasnie taki napinacz: 038903315K (http://allegro.pl/oryginalny-napinacz-a ... 30881.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Wiekszosc TDIkow z tej rodziny ma 038903315C a wiec to samo tylko z amorkiem. Sprawdzalem to nawet w ETCe.



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: grinio » pn gru 20, 2010 22:55

Witam
Spróbuj jeszcze najlepiej jak jest ciemno zajrzeć pod auto w okolice koła pasowego wału ( tłumnik drgań skretnych) czy czasem nie widać tam iskry. U mnie też coś tak cykało i zauważyłem że to koło pasowe chyba się elektryzuje i przeskakuje iskra pomiędzy gumą na tym kole.
Pozdrawiaam



damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: damiannn » czw gru 30, 2010 14:33

Update:

Wymienione sprzęgiełko alternatora - zatarte na amen + rolka prowadząca bo ciezko chodzila. Niestety nadal ten sam dzwiek rano, im zimniej w nocy tym glosniej i dluzej to trwa ale zawsze max 3-4 min.

Po zwaleniu paska klinowego ten sam dzwiek rano wiec koledzy mieli racje ze to z rozrzadu ale oczywiscie mechanik wiedzial lepiej, no ale kolko altka zatarte wiec dobrze ze wyszlo to teraz a nie w trasie :).

Mechanik rozebrał rozrząd. Wszystkie rolki,pompa wody i napinacz niby idealne, kreca sie ladnie zero luzow(przypominam komplet rozrządu ma jakies 38K - wszystko firmowe). Pasek o nic nie trze. Jedyne co budzi jego podejrzenia to sam pasek ktory ma niby rdzawy nalot (oryginalny wzmacniany Gates 5559XS) i jak naciska to sie ponoc jakos podejrzanie zachowuje (mowil mi gosc dokladnie o co chodzi ale zapomnialem) . Wymieni pasek i sprawdzi bo brak pomyslow co to moze byc. Diagnoza jest utrudniona poniewaz efekt jest bardzo krotkotrwaly i tylko na calkowicie zimnym silniku.

Moje pytania czy mozliwe ze popelnil 2 lata temu jakis blad typu za slabo/mocno napiety pasek czy cos i moglo to wyjsc dopiero teraz? Dodam ze kat wtrysku jak dla SDI sprawdzalem po jego robocie owego czasu i byl ~60 wiec ok dla silnika AQM.



damiannn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: pt sie 01, 2008 21:40
Lokalizacja: Jarosław/Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: damiannn » pt gru 31, 2010 12:00

Wymieniony sam pasek rozrządu i cisza :bigok: Stary wyglada na oko dobrze no ale coz zrobic. Jak juz pisalem rolki i napinacz ladnie wygladaja.



malecki-21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
Lokalizacja: Kraków

[VIDEO] Rytmiczne cykanie na zimnym silniku przez 2-3min

Post autor: malecki-21 » pt gru 31, 2010 16:40

A co może rytmicznie tykać z okolic schowka po przekręceniu kluczyka do pozycji zaświecenia kontrolek. Na początku przez jakieś 3 sekundy tyka szybko a potem wolniej rytmicznie. Po odpaleniu auta nie wiem czy dalej tyka bo silnik zagłusza to. Dzieje się tak za każdym razem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 58 gości