Termostat a temp. silnika
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Termostat a temp. silnika
Właśnie to samo przyszło mi do głowy, że może być coś z pompą. Jednak zastanawia mnie fakt dlaczego raz grzeje na postoju a raz nie. Np. od dwóch dni ładnie grzał na postoju, podczas jazdy także niema problemu. Wczoraj po powrocie z pracy problem powrócił i znowu na postoju nie grzeje. Więc myśląc logicznie gdyby łopatki się wykruszyły nie byłoby takich momentów że raz grzeje raz nie prawda ?. Pozatym przy uszkodzonych łopatach niema siły żeby czujnik nie wyłapał tego , w sensie że temp. na blacie by podskoczyła z powodu mniejszego obiegu wody. Ja miałem wymieniany komplet rozrządu z pompą w Niemcach w serwisie więc chyba lipy by nie zrobili. Pozatym jeszcze 30 tys do wymiany. Tak czy siak to jest jakiś trop. Jeśli sytuacja z grzaniem się nie ustabilizuje to będę szukał problemu w pompie. Mam jednak nadzieję że to ostateczność. Niemniej jednak dzięki za wskazówki.
Re: Termostat a temp. silnika
Jak pisałem wyżej , znajomy przejeździł całe lato i twierdził, że nie miał problemów z temperaturą silnika ( przegrzewaniem) > Problem z pompą ujrzał światło dzienne dopiero wczesną jesienią jak chciał sobie trochę tyłek podgrzać
Re: Termostat a temp. silnika
Dziś zrobiłem taki oto test. Mianowicie zostawiłem zapalone autko aż na zegarach będzie około 60-70, przy tej temp. powinien już grzać prawda ?. No wiec nie grzał. Dotykam węzy od nagrzewnicy chłodne, górny wąż od chłodnicy ciepły, dolny przy termostacie tak około 20-30cmo od termostatu , czyli zgięcie węza ciepły. Po czym wyłączyłem silnik i odpaliłem webasto po odpaleniu kiedy uruchomiła się pompka prawie natychmiast zaczął grzać !!.
I teraz moja konkluzja, z boku silnika wychodzi wąż do górnej części chłodnicy oraz nagrzewnicy ale jeszcze po drodze jest webasto z własną pompką. Gdy odpalę webasto pompka zaciąga płyn z tego rozgałęźnika chłodnica/nagrzewnica i kieruje go bezpośrednio do nagrzewnicy , zatem przy wyłączonym webasto płyn musi płynąć tam gdzie ma lepszy przepływ czyli w chłodnicę bo tam jest największy przekrój rury i dużym obiegiem wchodzi w silnik prawda ?, ale tak się powinno dziać tylko gdy otwarty jest termostat tak ?, jeśli byłby zamknięty nie powinno być tam przepływu a płyn powinien być wtedy skierowany do nagrzewnicy tak ? . Dlatego na małych obrotach w układzie jest zbyt małe ciśnienie żeby pchnąć płyn w cieńszą rurę od nagrzewnicy. Wszytko teoretycznie składa się w logikę ale w takim razie dlaczego jestem w stanie nagrzać silnik do 80 ?, choć podczas jazdy nagrzewa się tylko do 75-89. No ale na postoju nawet do 84-85 więc czego tu brakuje ?
Jeszcze zasadnicze pytanie czy aby nieszczelny korek w zbiorniczku wyrównawczym nie będzie także powodował takiej anomalii ?
I teraz moja konkluzja, z boku silnika wychodzi wąż do górnej części chłodnicy oraz nagrzewnicy ale jeszcze po drodze jest webasto z własną pompką. Gdy odpalę webasto pompka zaciąga płyn z tego rozgałęźnika chłodnica/nagrzewnica i kieruje go bezpośrednio do nagrzewnicy , zatem przy wyłączonym webasto płyn musi płynąć tam gdzie ma lepszy przepływ czyli w chłodnicę bo tam jest największy przekrój rury i dużym obiegiem wchodzi w silnik prawda ?, ale tak się powinno dziać tylko gdy otwarty jest termostat tak ?, jeśli byłby zamknięty nie powinno być tam przepływu a płyn powinien być wtedy skierowany do nagrzewnicy tak ? . Dlatego na małych obrotach w układzie jest zbyt małe ciśnienie żeby pchnąć płyn w cieńszą rurę od nagrzewnicy. Wszytko teoretycznie składa się w logikę ale w takim razie dlaczego jestem w stanie nagrzać silnik do 80 ?, choć podczas jazdy nagrzewa się tylko do 75-89. No ale na postoju nawet do 84-85 więc czego tu brakuje ?
Jeszcze zasadnicze pytanie czy aby nieszczelny korek w zbiorniczku wyrównawczym nie będzie także powodował takiej anomalii ?
-
- Mały gagatek
- Posty: 70
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:18
- Lokalizacja: Kraków
Termostat a temp. silnika
A czym może być spowodowane że silnik osiąga temp 90 stopni bez problemów ale gdy włączę ogrzewanie to temperatura leci w dół o jakieś 10 stopni? Termostat wymieniłem na nowy i problem dalej występuje.
Termostat a temp. silnika
możliwe jak d.....ty termostat założony! jakiej firmy?
Był Peugeot 106 potem 1z a teraz jest AAM.
Re: Termostat a temp. silnika
Przy dużych mrozach i jeździe po mieście - normalne.malecki-21 pisze:A czym może być spowodowane że silnik osiąga temp 90 stopni bez problemów ale gdy włączę ogrzewanie to temperatura leci w dół o jakieś 10 stopni? Termostat wymieniłem na nowy i problem dalej występuje.
Mam to samo , termostat wahler wymieniony 2 miechy temu.
Jak wylecę na trasę to trzyma temp.
Tak samo jest gdy mróz trochę zelżeje - też trzyma temp.
Termostat a temp. silnika
Koles ma problem w sharanie bo tez mu slabo grzeje sie silnik. Motor to AFN i wymienil termostat z plynem a mimo to motorownia nagrzewa sie do okolo 50-60 stopni(wskazowka nawet nie drgnie). Trasa pokonywana do pracy to okolo 40 km a silnik nie osiaga 80-90 stopni. Nie wiem czy dobrze odpowietrzony ale mimo to silnikby sie zagrzewal poprawnie a nie grzaloby tylko wnetrza. W kabinie sa dwie nagrzewnice a powietrze leci letnie zaledwie. Gdzie jeszcze szukac przyczyny?? Moze cos przytkane. Dodam ze chlodnice przeslonil jeszcze. Jakis fenomen bo termostat sprawdzal gotujac go i nawet ten stary dzialal poprawnie. Moze wymienic ten kruciec gdzie siedzi wklad termostat co??
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Re: Termostat a temp. silnika
Panowie proszę o informację, ale tylko tych którzy nie maja dogrzewania płynu świecami. Czy w obecnych temperaturach rzędu około -10 do -14 jesteście w stanie rozgrzać silnik do temperatury roboczej 90 stopni na dystansie 22 kilometrów ??
Termostat a temp. silnika
Ja dam,ale tak na styk Jest jeszcze jedna ważna informacja,niektórzy piszą że się im zagrzeje po 5 kilometrach,ale po dłuższej rozmowie okazuje się że auto stoi w ciepłym garażuboobik pisze:Panowie proszę o informację, ale tylko tych którzy nie maja dogrzewania płynu świecami. Czy w obecnych temperaturach rzędu około -10 do -14 jesteście w stanie rozgrzać silnik do temperatury roboczej 90 stopni na dystansie 22 kilometrów ??
Jak auto stoi pod chmurką i jest -15 st,nie ba bata żeby to było możliwe,nawet wyłączając ogrzewanie.Wtedy przy załączonym ogrzewaniu żeby na blacie pokazało 90st to auto musi przejechać tych 15-20km.
A te świece to raczej taki pic na wodę i bajer jest.
Re: Termostat a temp. silnika
Oczywiście mowa o aucie które stoi pod chmurką . U mnie dziś było -14 po odpaleniu popyrkał jakieś 5 minut pod domem potem w drogę. Prędkość około 50-60 ogrzewanie na 1 bieg. Po 22 kilometrach wskazówka doszła tylko do pierwszej kreski po tych trzech od lewej, dokładnie tak jak na fotce poniżej, zaznaczyłem strzałką.
To chyba mało prawdopodobne by przy dobrym termostacie tak długo się rozgrzewał co ?, chyba termostat jest delikatnie otwarty co. Czy u was też tak długo się zagrzewa, to jakaś masakra i raczej mało możliwe by tak długo się rozgrzewał.
To chyba mało prawdopodobne by przy dobrym termostacie tak długo się rozgrzewał co ?, chyba termostat jest delikatnie otwarty co. Czy u was też tak długo się zagrzewa, to jakaś masakra i raczej mało możliwe by tak długo się rozgrzewał.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Termostat a temp. silnika
Wystarczyło sprawdzić temperaturę dolnego węża od chłodnicy i byś wiedział czy termostat przepuszczaboobik pisze:chyba termostat jest delikatnie otwarty co
Re: Termostat a temp. silnika
Pisałem wcześniej że wąż mam delikatnie ciepły na zagięciu przed osiągnięciem temperatury roboczej, ale tylko na zagięciu , chłodnica zimna dalej waż dolny także zimy jedynie ciepło jakie wyczuwam na dolnym wężu to na odcinku 20 cm od silnika, nie wiem czy to prawidłowy obław czy nie, bo może ten silnik tak ma dlatego prosiłem kilka razy na forum by ktoś to dla mnie sprawdził , niestety nikt nie chce udzielić takiej odpowiedzi więc wybacz kolego ale nie wiem co oznacza sprawdź czy masz dolny wąż ciepły, bo czy to co piszę oznacza że jest niedomknięty ?, czy może ten kawałek ogrzewa się od silnika ?. A może tak ma być. Nie mam doświadczeń z tym silnikiem dlatego pytam.Łuki_79 pisze:Wystarczyło sprawdzić temperaturę dolnego węża od chłodnicy i byś wiedział czy termostat przepuszcza
Termostat a temp. silnika
Jeśli jeszcze temp była ustawiona na max, to może być normalne,że się nie nagrzał.boobik pisze:Prędkość około 50-60 ogrzewanie na 1 bieg.
User
Re: Termostat a temp. silnika
Tak ustawione na max, aż nie chce mi się wierzyć żeby potrzebował tyle czasu i takiego dystansu by się ogrzać do 1/3 temperatury roboczej. Nie wiem panowie ale wydaje mi się to nieco dziwne. Proszę o wypowiedź osoby które w ostatnim czasie eksploatowały podobny silnik w podobnych temperaturach i na podobnym dystansie, inaczej to tylko przypuszczenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 170 gości