Jednym słowem szkoda że nie można zastosować jakiegokolwiek urządzenia wspomagającego rozruch w niskich temperaturach.
Kiedyś w Audi 2,0 D zamontowałem grzałkę 230 V do ogrzania płynu, farelka pod misę, dodatkowo żywy ogień w kolektor ssący, nic nie pomogło.
karol8114 pisze: szkoda że nie można zastosować jakiegokolwiek urządzenia wspomagającego rozruch w niskich temperaturach
Oczywiście,że można-Webasto
Są takie Webasto z pompką,które montuje się w celu ogrzewania płynu chłodzącego.Płyn krąży w układzie i ogrzewa silnik,a także wnętrze
Czasem można wytrzasnąć za parę stówek. abrams ostatnio kupił
Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm + Climatronic + grzane skóry i inne wodotryski
Michał_1977 pisze:Oczywiście,że można-Webasto
Są takie Webasto z pompką,które montuje się w celu ogrzewania płynu chłodzącego.Płyn krąży w układzie i ogrzewa silnik,a także wnętrze
Moje webasto czeka na montaż w moim gulfie, ale najpierw muszę głowice założyć
Mam weasto DW50 - pompka cieczy i paliwa są wbudowane w agregacie. Paliwo podłącza się z przewodu powrotnego. Paliwo przepływa przez zasobnik wbudowany w agregacie. Montaż banalnie prosty
Test DW50: " onclick="window.open(this.href);return false;
Webasto super sprawa , chciałbym zwrócic tylko uwagę na to że bardzo często sa w sprzedaży niekompletne a części drogie .
Kolega serwisuje te urządzenia i spotyka się z tym na codzień , klijent kupuje niby komplet i przy montażu lipa .
pozdr
http://www.auto-akces.pl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; A co myślicie o czymś takim? grzałka na przewodzie i otwór w termostacie? w garażu mam gniazdko na 230v cena raczej ok' lub http://kompletacje.intercars.com.pl/def ... &kod_s=AGP" onclick="window.open(this.href);return false; do mojego SDI ale tu cena kosmiczna - za tyle to można mieć mokre webasto. Kupując golfika specjalnie szukałem takiego ''golasa'' bez klimy itp. a teraz w duże mrozy przydało by się takie dodatkowe ogrzewanie,aby z rana mieć ciepło w aucie-mieszkam na zadupiu do asfaltu mam 4km.jadę więc na 3biegu max 50/h wolno mi się nagrzewa.
Odradzam montaż takiej grzałki, przerabiałem to w poprzednim aucie, musiałbyś całkowicie wywalić termostat (zapomnij o małym otworze) mimo to płyn i tak nie chce krążyć, zero efektu, kasa wydana w błoto plus większy rachunek za energię elektryczną.
karol8114, masz na myśli grzałkę podgrzewajacą płyn a jak by podgrzewać olej w misce? Chyba lepsze rozwiązanie . DejaVu, to są zwykłe świeczki żarowe , ponoć słabo działaja miałem je sprawne w mk3 i nie widziałem żeby coś dawały.
Michał_1977 pisze:karol8114, myślę,że to do niczego dobrego nie doprowadzi
Po bardzo krótkim czasie olej nadawał by się do wymiany,ponieważ byłoby w nim więcej zgorzeliny niż właściwości smarnych.Ludziska chcąc podgrzewać silnik w traktorze poprzez olej,montują w misach olejowych specjalne grzałki,coś a'la grzałka akwariowa,tylko o większej mocy,natomiast zwykła świeca żarowa z C-330 absolutnie nie nadaje się.Tak świeca paliłaby olej
Poza tym,gdybyś nawet użył takiej świecy,to nie wiem,czy pozostałoby coś prądu w aku do rozruchu silnika
Już o tym myślałem, chyba pozostaje tylko webasto mokre.
do silników na komorach wirowych lub wstępnych to szkoda waszego trudu na zakładanie tego rodzaju wynalazków.
przy silnikach na bezpośrednim wtrysku w małej pojemności jest to skórka za wyprawkę bo nie ma wielkiej różnicy ale za to przy wiekszych silnikach już choćby we wspomnianym Transicie jest to bardzo pomocne przy niskich temperaturach.
grzalka elektryczna na 230v czemu nie ale montujemy ja na weze malego obiegu( te do nagrzewnicy w kabinie) do tego pompka elektryczna zasilana malym zasilaczem (wielkosci ladowarki komórkowej- no moze deczko wiekszym) i mamy w aucie i cieplo i silniczek nagrzany.
W moim poprzednim golfie MKII JR miałem zamontowaną, przez poprzedniego właściciela, grzałkę w misce olejowej, pomiary wykazały moc ok 600W, po załączeniu do gniazdka( 230V) wystarczyło ok. 10 minut by miska olejowa była gorąca, świetna sprawa w duże mrozy ( pod warunkiem że ma się pod ręką gniazdko) silnik szybciej łapał temperaturę, a i rozruch na ciepłym oleju był łatwiejszy.
Patrz w lusterka, spójrz dwa razy, GOLFY SĄ WSZĘDZIE