Brak mocy, czy to turbina?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Brak mocy, czy to turbina?
Witam wszystkich, na początku proszę o wyrozumiałość i nie pisanie komentarzy typu "takich tematów było milion, wpisz sobie w wyszukiwarce..". Nie jestem obeznany w temacie wiec pytam mądrzejszych w tych sprawach kolegów.
Problem jest następujący: jadę moim MK IV (silnik AHF, rocznik 1998, przebieg ok 360 tys.), przy rozgrzanym silniku np na III - IV biegu, wciskam gaz, obroty rosną, auto przyspiesza pięknie, aż tu nagle przy ok 3000 obr. jakby turbina sie wyłącza i trudno nawet 110 - 120 osiągnąć. Pierwszy raz mi się tak stało i nie wiem co robić, naturalnie po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wszystko działa pięknie.
Czytałem troche o regeneracji turbo, albo notlaufie czy jakiś czujnikach n75 ale nie wiem nawet co tak dokładnie znaczy ten notlauf i do czego te czujniki. Proszę o pomoc i jakieś rady co zrobić.
Pozdrawiam
Problem jest następujący: jadę moim MK IV (silnik AHF, rocznik 1998, przebieg ok 360 tys.), przy rozgrzanym silniku np na III - IV biegu, wciskam gaz, obroty rosną, auto przyspiesza pięknie, aż tu nagle przy ok 3000 obr. jakby turbina sie wyłącza i trudno nawet 110 - 120 osiągnąć. Pierwszy raz mi się tak stało i nie wiem co robić, naturalnie po wyłączeniu silnika i ponownym rozruchu wszystko działa pięknie.
Czytałem troche o regeneracji turbo, albo notlaufie czy jakiś czujnikach n75 ale nie wiem nawet co tak dokładnie znaczy ten notlauf i do czego te czujniki. Proszę o pomoc i jakieś rady co zrobić.
Pozdrawiam
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Brak mocy, czy to turbina?
Najważniejsze już napisałeś, więc przejdźmy do rzeczy.
A teraz do rzeczy, bez logów to sobie możemy jedyne gdybać ale sam też co nieco możesz sprawdzić,
1. Sztanga przy turbosprężarce ma się poruszać 1-1.5cm bez zacięć , stawia trochę opór ale kciukiem powinna dać się wcisnąć.
2. na uruchomionym silniku powinna być wciągnięta do gruszki
3. sprawdź wszystkie wężyki podciśnienie czy nie pozaginane, sparciałe itp.
4. musisz auto podpiąć pod vag'a i zrobić logi dynamiczne 003.008.011 dynamiczne- następnie umieścić w dziale diagnostyka (zima jest nie będzie łatwo)
5. odnośnie regeneracji turbosprężarki to powiem tak, większość klopotów z wysterowaniem ciśnienia doładowania w VNT wiąże się z zacinaniem kierownic, a powoduje to sadza osadzająca się na nich. Więc jeśli turbo nie puszcza oleju a sam mechanizm vnt jest sprawny to samo czyszczenie w zupełności wystarczy i nie ma potrzeby wydawania kasy na regeneracje która i tak w większości przypadków jest delikatnie mówiąc nieprawidłowo przeprowadzona.
Rozruszaj sztangę przy turbo ręcznie, dostęp jest nie za ciekawy ale się da ruszaj nią góra dół ile razy dasz radę, jeśli to lekko zapieczone vnt to może pomoże, przynajmniej na tyle, że nie będziesz łapał trybu awaryjnego.
Masz typowy NOTLAUF , innymi słowy komp/ecu/jednostka sterująca przechodzi w tryb awaryjny/serwisowy, w tym momencie następuje nagły spadek mocy, zazwyczaj wywołane jest to przez mechaniczny problem turbosprężarki w przypadku vnt zacinające się kierownice gazów spalinowych lub uszkodzenie gruszki podciśnienia, czy też instalacji podciśnieniowej, uszkodzenie zaworu n75. ECU dostaje informacje od czujnika że jakiś parametr wykracza poza "normę" aby ECU przeszło w tryb awaryjny musi taki sygnał trwać kilka sekund.shib13 pisze:"takich tematów było milion, wpisz sobie w wyszukiwarce..".
A teraz do rzeczy, bez logów to sobie możemy jedyne gdybać ale sam też co nieco możesz sprawdzić,
1. Sztanga przy turbosprężarce ma się poruszać 1-1.5cm bez zacięć , stawia trochę opór ale kciukiem powinna dać się wcisnąć.
2. na uruchomionym silniku powinna być wciągnięta do gruszki
3. sprawdź wszystkie wężyki podciśnienie czy nie pozaginane, sparciałe itp.
4. musisz auto podpiąć pod vag'a i zrobić logi dynamiczne 003.008.011 dynamiczne- następnie umieścić w dziale diagnostyka (zima jest nie będzie łatwo)
5. odnośnie regeneracji turbosprężarki to powiem tak, większość klopotów z wysterowaniem ciśnienia doładowania w VNT wiąże się z zacinaniem kierownic, a powoduje to sadza osadzająca się na nich. Więc jeśli turbo nie puszcza oleju a sam mechanizm vnt jest sprawny to samo czyszczenie w zupełności wystarczy i nie ma potrzeby wydawania kasy na regeneracje która i tak w większości przypadków jest delikatnie mówiąc nieprawidłowo przeprowadzona.
Rozruszaj sztangę przy turbo ręcznie, dostęp jest nie za ciekawy ale się da ruszaj nią góra dół ile razy dasz radę, jeśli to lekko zapieczone vnt to może pomoże, przynajmniej na tyle, że nie będziesz łapał trybu awaryjnego.
Brak mocy, czy to turbina?
dziękuję za wskazówki, rozmawiałem z kolegą kolegi od kolegi i może uda się zrobić w przyszłym tygodniu logi dynamiczne (jak pogoda pozwoli, i będzie trochę czasu)..
aha jeszcze takie pytanie: czy mogę bez obaw jeździć autem czy raczej ograniczyć użytkowanie?
aha jeszcze takie pytanie: czy mogę bez obaw jeździć autem czy raczej ograniczyć użytkowanie?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Brak mocy, czy to turbina?
Możesz,ale nie pałuj silnika,gdyż przy przeładowaniu masz ciśnienie doładowania wtedy ok 1,5 bar a nie jest to zdrowe dla suszarki no i uważaj przy wyprzedzaniu,abyś się nie zdziwił jak zabraknie mocyshib13 pisze:aha jeszcze takie pytanie: czy mogę bez obaw jeździć autem czy raczej ograniczyć użytkowanie?
Brak mocy, czy to turbina?
Udało mi się zrobić logi przy pomocy zaprzyjaźnionych ludzi, oto wyniki:
Grupa 011 BS (statyczne) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011 – tryb awaryjny http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 03, 08, 011 w kupie (już po 12 sekundach poszedł w tryb awaryjny) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29992.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatni log grupy 011 (nie zawiesił się) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jeśli jakieś sugestie albo diagnozy proszę o odpowiedzi
Grupa 011 BS (statyczne) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29990.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011 – tryb awaryjny http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29991.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 03, 08, 011 w kupie (już po 12 sekundach poszedł w tryb awaryjny) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29992.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatni log grupy 011 (nie zawiesił się) http://vaglog.rtnet.pl/kuczol1_29993.html" onclick="window.open(this.href);return false;
jeśli jakieś sugestie albo diagnozy proszę o odpowiedzi
Brak mocy, czy to turbina?
aha wyszły jeszcze mi błędy, również w tym przypadku prosił bym o pomoc bo nie wiem co one oznaczają itd.
jeśli znajdzie się jakiś specjalista z okolic Tychów lub Katowic to byłbym wdzięczny za poradę albo nawet spotkanie.
oto błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 018 J
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1810
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent --- Błąd stały nie da się usunąć
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-10 - Upper Limit - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1J0 907 379 G
Component and/or Version: ABS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03304
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-00 - -Błąd stały nie da się usunąć
jeśli znajdzie się jakiś specjalista z okolic Tychów lub Katowic to byłbym wdzięczny za poradę albo nawet spotkanie.
oto błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 038 906 018 J
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1810
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00012
4 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent --- Błąd stały nie da się usunąć
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
18-10 - Upper Limit - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 1J0 907 379 G
Component and/or Version: ABS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03304
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
18256 - Please check DTC Memory of Engine Controller
P1848 - 35-00 - -Błąd stały nie da się usunąć
Brak mocy, czy to turbina?
Co do logów masz przeładowanie ok pół bara- trzeba działać tak jak koledzy wyżej wspomnieli.
Ten błąd to potwierdza.shib13 pisze:00575 - Intake Manifold Pressure
Czujnik temperatury G62.shib13 pisze:00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62
Problem z ładowaniemshib13 pisze:01117 - Generator Terminal DF Load Signal
User
Brak mocy, czy to turbina?
Wczoraj udało mi się załatwić sprawę z czujnikiem temperatury G62. Błąd został usunięty i jest prawie cacy bo pozostał :
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
jak tu jeden z kolegów napisał że to problem z ładowaniem. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby to sprawdzić bo objawy są następujące:
-silnik zgaszony, błędy wykasowane i wszystko gra,
-silnik odpalony, błędów nie ma,
-przytrzymanie chwilkę silnika na wyższych obrotach (3000-4000) błąd się pojawia,
czy to na pewno ładowanie, a może coś innego?
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
jak tu jeden z kolegów napisał że to problem z ładowaniem. Czy jest jakiś łatwy sposób żeby to sprawdzić bo objawy są następujące:
-silnik zgaszony, błędy wykasowane i wszystko gra,
-silnik odpalony, błędów nie ma,
-przytrzymanie chwilkę silnika na wyższych obrotach (3000-4000) błąd się pojawia,
czy to na pewno ładowanie, a może coś innego?
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Brak mocy, czy to turbina?
A co się stało z błędem 00575? Dalej łapie Ci notlaufa czy już się z tym uporałeś? Zmostkuj czerwony i niebieski przewód idące do zaworka N75 - jeśli problem zniknie to znaczy, że do wymiany masz zaworek.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Brak mocy, czy to turbina?
radmen2, w AHF'ie jest inaczej jak w 1Z - tutaj jak połączysz wężyki to masz przeładowanie murowane,ponieważ masz non stop ustawione kierownice w turbinie w pozycji max doładowanie.Pozdro
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Brak mocy, czy to turbina?
No tego nie wiedziałem Sądziłem, że jest identycznie jak w 1Z. No ale dzięki za uświadomienie
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Brak mocy, czy to turbina?
Witam wszystkich.
Mam wlasnie od jakiegos czasu podobna sytuacje w mooim golfie IV. Do piatego biegu i szybkosci 120/km/h wszystko ladnie i pieknie i nagle jakby pedal gazu lekko sie zapadl i koniec z pelna moca.
Otrzywiscie mozna dalej jechac, ale ten samochod juz nie ma tego ducha. Jak myslicie moze to byc podobna sytuacja ?!
Mam wlasnie od jakiegos czasu podobna sytuacje w mooim golfie IV. Do piatego biegu i szybkosci 120/km/h wszystko ladnie i pieknie i nagle jakby pedal gazu lekko sie zapadl i koniec z pelna moca.
Otrzywiscie mozna dalej jechac, ale ten samochod juz nie ma tego ducha. Jak myslicie moze to byc podobna sytuacja ?!
Brak mocy, czy to turbina?
nie, u Ciebie silnik się już zaciera ...Zyga11 pisze:Jak myslicie moze to byc podobna sytuacja ?!
a na serio to tak - to samo
skończcie pisać tutaj o notlaufie, jest cała księga o tym na forum, siadać i czytać !!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 71 gości