Świszczenie Turbiny

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

michasobczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 27, 2010 15:17

Świszczenie Turbiny

Post autor: michasobczyk » pt gru 10, 2010 02:30

Witam, pytanie czy to normalne w TDI z grupy Volswagena, silnik ARL . Silnik idealnie odpala jeździ, turbina nie przyrywa elegancko pracuje, na hamowni mocy jak seria nawet troche wiecej. Jednak po dodaniu gazu zwłaszcza na zimnym silniku słychać głośne świszczenie turbiny wraz ze zwiekszaniem obrotów, czy to normalne w tym silniku czy turbina nie długo odmówi posłuszeństwa? Czy to może zmienna geometria łopatek, bo jadąc nowym autem z takim cudem też było słychać świst na niskich obrotach, ale nie aż tak.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Świszczenie Turbiny

Post autor: bieniek1984 » pt gru 10, 2010 09:53

Powiem ci kolego ze często czytałem o tym czy jak słychać świst turbo to zle czy dobrze. Nikt nie potrafi dokładnie tego określić. Najprostrzą metodą jest sprawdzene luzów na wałku wirnika. Jeżeli sa minimalne to nie jest tak zle ale jak są duże no to się robi nieciekawie. Mogą byc poprzeczne i wzdłużne. Warto sprawdzić jak jest w miarę dobre dojście.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Świszczenie Turbiny

Post autor: mara_010 » pt gru 10, 2010 10:26

Dokladnie te świszczenie to jedni mowi ze zle a inni mówią ze to normalne zachowanie turbo. Sprawdz luzy a potem ogladnij uklad wydech moze gdzies jest dziurka(bo u kumpla swiszczała głosniej turbina jak miał dziurawy wydech :) załatał i przestało świszczeć)


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

mxsebek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:09
Lokalizacja: Koszalin

Świszczenie Turbiny

Post autor: mxsebek » pt gru 10, 2010 19:53

I jeszcze jedno, jak nie ma katalizatora to będzie szwiszczecz aż miło :grin: , u mnie w ALH jak wyciąłem kata to swiszczy z wydechu ale mi to bardziej pasuje niż przeszkadza.


mxsebek

michasobczyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob lis 27, 2010 15:17

Świszczenie Turbiny

Post autor: michasobczyk » pt gru 10, 2010 20:15

no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Re: Świszczenie Turbiny

Post autor: xxxGlaDxxx » sob gru 11, 2010 16:57

michasobczyk pisze:no to chyb wszystko ok kata nie ma i koncówy chyba troche dziurawy bo z tyłu auta coś syczy, dzieki Panowie
Jak syczy to na 99% masz siatkę w ukladzie wydechowym urąbaną ;) I przez to też może być bardziej słychać turbo ;)



Awatar użytkownika
mara_010
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 763
Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
Kontakt:

Świszczenie Turbiny

Post autor: mara_010 » sob gru 11, 2010 19:09

a nic nie robiles z kolektorem moze cos byc nie dokrecone :)


Ruda jest moja :) Zapraszam do tematu :

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=481691

lukaszmarki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: sob paź 24, 2009 19:35
Lokalizacja: marki

Świszczenie Turbiny

Post autor: lukaszmarki » sob gru 11, 2010 19:31

witam podpinam sie po temat .. tez mam wycietego kata swiszczy miło ale teraz jak odpale po nocce i zacze jehcac to swiszczy głosniej ale jak sie rozgrzeje jest ciszej :shock: nie jest to dziwne



mxsebek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr lip 04, 2007 11:09
Lokalizacja: Koszalin

Świszczenie Turbiny

Post autor: mxsebek » sob gru 11, 2010 20:10

Tak jak pisałem po wycięciu katalizatora gwiżdze z końcówki tłumika aż miło :grin: nic w tym dziwnego turbo ma wolny przelot (nie dławi go kat) poza końcowym tłumikiem i będzie gwizdać, u mnie np. po odpaleniu lekko gwizda póżniej troszkę głośniej ale mi to bardziej się podoba jak przeszkadza :bigok:


mxsebek

Awatar użytkownika
dawidb1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.

Świszczenie Turbiny

Post autor: dawidb1987 » sob gru 11, 2010 20:59

nie orientuje sie wiec pytam :D w moim mk3 tdi AHU można wyciać kata i tez bedzie gwizdało ????


http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Świszczenie Turbiny

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob gru 11, 2010 21:45

michasobczyk, jak będziesz dawał za dużo gazu na zimnym silniku zwłaszcza zimą to Turbo ci się rozleci


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dawidb1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.

Świszczenie Turbiny

Post autor: dawidb1987 » sob gru 11, 2010 21:57

za dużo to znaczy ile??? 3.5 tys ??? czy 4.5 tys onr/min???


http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Świszczenie Turbiny

Post autor: inż. Mk2_marcin » sob gru 11, 2010 22:05

powiedzmy że do 3,5 jak osiągnie chociaż z 70*C to można śmiało szybciej przyspieszać
dokładnie chodzi mi o mrozy a dokładniej różnice temperatury
jak jest powiedzmy -5*C i jak dajesz dużo gazu to temperatura podnosi się gwałtownie i może coś się rozszczelnić lub jakieś tam uszczelki i inne rzeczy mogą ulec szybszemu zużyciu lub po prostu pęknąć

może nie tak do razu ale po którejś z takich prób może się źle skończyć
Ostatnio zmieniony sob gru 11, 2010 22:17 przez inż. Mk2_marcin, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
dawidb1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.

Świszczenie Turbiny

Post autor: dawidb1987 » sob gru 11, 2010 22:13

to chyba dramatu nie ma bo zima, to do siebie ma, że nie pogonie :D wiec i motór ma czas na łapanie temp. będę drążyć temat, ale do kanału to sie zapewne po zimie wybiore he he ;)


http://www.youtube.com/watch?v=SrPu-xGrKrk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 165 gości