Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Jaki olej?
A ja mam dylemat bo jeżdżę na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W40 i wiem jedno , że przechodzę na LOTOS tylko nie wiem czy przejść na SEMI 10W40 czy na LOTOS DYNAMIC 5W40
specyfikacja fizyko-chemiczna tego DYNAMICa 5W40 jest taka:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 5W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC (mm2/s, cSt) 14,5
Wskaźnik lepkości, min 178
Temperatura płynięcia, max (ºC) -42
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 236
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 10,2
Czyli wskaźnik lepkości tylko na plus w stosunku do 10W40 temperatura płynięcia również. Problem może tkwić we wskaźniku TBN jest 10,2 a w SEMI 8 z hakiem.
Co do motorka w moim TDI 1Z to silnik szczelny zero wycieków a zużywa mi ok 0.5 do 0.7 od wymiany do wymiany. Jako że jeżdżę 70% jazd po mieście to wymieniam go co 10 tyś km. Dodam że wszystko wskazuje na to że oleju nie zużywa sam silnik tylko turbawka , bo jak jeżdżę normalnie to zużycie wynosi 0.00 a kiedy go pocisnę i dam turbawie w kość to całe to zużycie o którym pisałem przypada na takie właśnie jazdy. Bywa że mam na stanie 8 tyś km i zero zużycia oleju a przycisnę raz a konkretnie i nagle ubywa 2-3 setki . Więc u mnie motor zdrowy tylko turbo już nie idealne. Dlatego myślę o przejściu na ten syntetyk.
Co myślicie??
Co do zmiany oleju z lepszy na gorszy to już moje zdanie znacie nigdy w życiu ale z gorszego na lepszy można zmieniać jak najbardziej.
jhosef z tym TBN to się mylisz , niestety syntetyki mają go najwięcej. Sprawdzałem , zresztą porównaj specyfikacje które podałem mówi samo przez się. Tylko pytanie czy to faktycznie coś wypłukuje a jeśli nawet czy to coś zmienia? Mnie się wydaje że rozszczelnianie się silnika to efekt przebiegu a nie oleju.
specyfikacja fizyko-chemiczna tego DYNAMICa 5W40 jest taka:
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 5W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC (mm2/s, cSt) 14,5
Wskaźnik lepkości, min 178
Temperatura płynięcia, max (ºC) -42
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 236
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 10,2
Czyli wskaźnik lepkości tylko na plus w stosunku do 10W40 temperatura płynięcia również. Problem może tkwić we wskaźniku TBN jest 10,2 a w SEMI 8 z hakiem.
Co do motorka w moim TDI 1Z to silnik szczelny zero wycieków a zużywa mi ok 0.5 do 0.7 od wymiany do wymiany. Jako że jeżdżę 70% jazd po mieście to wymieniam go co 10 tyś km. Dodam że wszystko wskazuje na to że oleju nie zużywa sam silnik tylko turbawka , bo jak jeżdżę normalnie to zużycie wynosi 0.00 a kiedy go pocisnę i dam turbawie w kość to całe to zużycie o którym pisałem przypada na takie właśnie jazdy. Bywa że mam na stanie 8 tyś km i zero zużycia oleju a przycisnę raz a konkretnie i nagle ubywa 2-3 setki . Więc u mnie motor zdrowy tylko turbo już nie idealne. Dlatego myślę o przejściu na ten syntetyk.
Co myślicie??
Co do zmiany oleju z lepszy na gorszy to już moje zdanie znacie nigdy w życiu ale z gorszego na lepszy można zmieniać jak najbardziej.
jhosef z tym TBN to się mylisz , niestety syntetyki mają go najwięcej. Sprawdzałem , zresztą porównaj specyfikacje które podałem mówi samo przez się. Tylko pytanie czy to faktycznie coś wypłukuje a jeśli nawet czy to coś zmienia? Mnie się wydaje że rozszczelnianie się silnika to efekt przebiegu a nie oleju.
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:22
- Lokalizacja: Gniezno
Jaki olej?
nie jest to regułą chyba ale pełne syntetyki przeważnie maja ja tyci wyższą np :
Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g
Lotos
Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g
Lotos Dynamic 0W40 - syntetyk API - SJ/CF 170 -45 st.C b.d.
Lotos Traffic Thermal Control 5W-40 - syntetyk API - SL/CF EC 170 -53 st.C 10mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g
Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g
Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g
Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g
Elf Turbo Diesel 15W40 - mineralny API - CF 140 -30 st.C 11mg KOH/g
Lotos
Lotos Syntetic 5W40 - syntetyk API - SJ/CF EC 165 -53 st.C 11,5mg KOH/g
Lotos Dynamic 0W40 - syntetyk API - SJ/CF 170 -45 st.C b.d.
Lotos Traffic Thermal Control 5W-40 - syntetyk API - SL/CF EC 170 -53 st.C 10mg KOH/g
Lotos Semisyntetic 10W40 - półsyntetyk API - SG/CD 150 -44 st.C 9,9mg KOH/g
Lotos 15W40 - mineralny API - SG/CD 135 -33 st.C 8,5mg KOH/g
Lotos Diesel 15W40 API - CE/SF 140 -32 st.C 10,5mg KOH/g
Lotos City 15W40 - mineralny API - SF/CC 135 -30 st.C 5,7mg KOH/g
Lotos City Diesel 20W50 - mineralny API - CC 134 -30 st.C 8,5mg KOH/g
Jaki olej?
I nadaje sie do mocno zużytych silników gdzie potrzebny jest najtańszy olej o niskiej zawartości substancji myjącychriggs pisze: LOTOS CITY spełnia normę API:SF/CC i nie spełnia normy VW.
spełnia też normę VW 505.00 czym to nadaje sie do silników TDI VPriggs pisze: LOTOS MINERALNY spełnia API:SJ/CF i spełnia normę VW 500.00
I uważam że jest bardzo dobrym olejem za przystępną cenę...riggs pisze: LOTOS SEMISYTETIC spełnia API:SL/CF i spełnia normę VW 505.00
Przy dobrych układach można go nawet za 60zł dostać za 4L jak się trafi na jaką promocję w "biedronce"
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Jaki olej?
Dla diesla liczba TBN jest ważna, ze względu na ilość cząstek stałych jakie przedostają się do oleju.
To był tez powód do decyzji o zakupie ostatniego oleju:
Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SL/CF EC 187 -42 st.C 12,7mg KOH/g 502.00, 503.01, 505.00
To był tez powód do decyzji o zakupie ostatniego oleju:
Shell Helix Ultra 5W40 - syntetyk API - SL/CF EC 187 -42 st.C 12,7mg KOH/g 502.00, 503.01, 505.00
Jaki olej?
No nie zawsze ... rzekłbym nawet że bardzo rzadko...riggs pisze:o ile w przypadku oleju OW-40 zawsze mamy do czynienia z olejem syntetycznym
0W-40 Mobil 1 to hydrokrak a nie full syntetic...
podobnie jak większość olejów z puli 0W i 5W mają bazę mineralną z dodatkami baz syntetycznych lub jak to jest fajnie napisane "olej wykonany w technologii syntetycznej..."
Ale prawdziwe pełne syntetyki ma w swojej ofercie niewielu producentów i mają one jedną wspólną cechę: kosztują grubo powyżej 200zł za 4L
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Re: Jaki olej?
Arek1988gno przytoczyłeś błędne lub jakieś stare dane nt LOTOS 5W40.
Obecnie DYNAMIC 5W40 spełnia normę API:SL/CF norma SJ/CF już wyszła choć pewnie w sklepach zwłaszcza dużych jeszcze stoją na regałach.
A ten o normie SL/CF ma mniejszą zawartość TBN niż ten z normy SJ/CF
Kolego PIASEK masz rację zapomniałem że nie wszystkie są na PAO.
A jest ktoś kto przeszedł z SEMISYNTETIC na SYNTETIC??
Bo nie wiem tak od końca czy przechodzić
Obecnie DYNAMIC 5W40 spełnia normę API:SL/CF norma SJ/CF już wyszła choć pewnie w sklepach zwłaszcza dużych jeszcze stoją na regałach.
A ten o normie SL/CF ma mniejszą zawartość TBN niż ten z normy SJ/CF
Kolego PIASEK masz rację zapomniałem że nie wszystkie są na PAO.
A jest ktoś kto przeszedł z SEMISYNTETIC na SYNTETIC??
Bo nie wiem tak od końca czy przechodzić
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:22
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Jaki olej?
Fakt dane starsze podałem, ale niema chyba lotosu dynamic 5W40 jak napisałeś wyżej, a tu aktualizacja:
LOTOS SYNTETIC
Klasa jakości API SL/SJ/CF/CD
Klasa lepkości SAE 5W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3
Wskaźnik lepkości, min 155
Temperatura płynięcia, max (C) -35
Temperatura zapłonu COC, min (C) 210
TBN, min (mg KOH/g) 10
Specyfikacje ACEA A3-98 / B3-98 / B4-98, MB 229.3, BMW LongLife-98 Oils, PORSCHE, VW 502.00/505.00 wyd. 01/97, OPEL GM-LL-B-025
LOTOS DYNAMIC
Klasa jakości API SJ/CF
Klasa lepkości SAE 0W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3
Wskaźnik lepkości, min 170
Temperatura płynięcia, max (C) -45
Temperatura zapłonu COC, min (C) 210
Specyfikacje ACEA A3-98 / B3-98, VW 502.00/505.00, MB 229.1, PORSCHE
LOTOS SYNTETIC
Klasa jakości API SL/SJ/CF/CD
Klasa lepkości SAE 5W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3
Wskaźnik lepkości, min 155
Temperatura płynięcia, max (C) -35
Temperatura zapłonu COC, min (C) 210
TBN, min (mg KOH/g) 10
Specyfikacje ACEA A3-98 / B3-98 / B4-98, MB 229.3, BMW LongLife-98 Oils, PORSCHE, VW 502.00/505.00 wyd. 01/97, OPEL GM-LL-B-025
LOTOS DYNAMIC
Klasa jakości API SJ/CF
Klasa lepkości SAE 0W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100 C (mm2/s, cSt) 13.5-16.3
Wskaźnik lepkości, min 170
Temperatura płynięcia, max (C) -45
Temperatura zapłonu COC, min (C) 210
Specyfikacje ACEA A3-98 / B3-98, VW 502.00/505.00, MB 229.1, PORSCHE
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:22
- Lokalizacja: Gniezno
Jaki olej?
Przepraszam olej nazywa się LOTOS SYNTETIC 5W40 i spełnia normę API SL/CF
link: http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... trol_5w_40" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj LOTOS TRAFFIC 5W40 spełnia normę API SL/CF
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... trol_5w_40" onclick="window.open(this.href);return false;
LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 spełnia najnowszą normę API SM/CF
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... al_control" onclick="window.open(this.href);return false;
Warto dodać że jest też seria QUAZAR z obniżonym poziomem TBN i spełniający wysokie normy włącznie z API SM/CF VW 505.01 i starsze a także nawet normy LongLife dla silników BMW
Warto dodać że ORLENowskie oleje SEMISYNTETIC 10W40 także spełniają normę VW 505.00
PLATINUM SYNTETIC spełnia normy API SM/CF
Jednak oleje od ORLEN nie spełniają 505.01 (LOTOS spełnia) przynajmniej ja nie znalazłem ale 505.00 spełniają prawie wszystkie poza tymi do starszych silników.
link: http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... trol_5w_40" onclick="window.open(this.href);return false;
Tutaj LOTOS TRAFFIC 5W40 spełnia normę API SL/CF
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... trol_5w_40" onclick="window.open(this.href);return false;
LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 spełnia najnowszą normę API SM/CF
http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/o ... al_control" onclick="window.open(this.href);return false;
Warto dodać że jest też seria QUAZAR z obniżonym poziomem TBN i spełniający wysokie normy włącznie z API SM/CF VW 505.01 i starsze a także nawet normy LongLife dla silników BMW
Warto dodać że ORLENowskie oleje SEMISYNTETIC 10W40 także spełniają normę VW 505.00
PLATINUM SYNTETIC spełnia normy API SM/CF
Jednak oleje od ORLEN nie spełniają 505.01 (LOTOS spełnia) przynajmniej ja nie znalazłem ale 505.00 spełniają prawie wszystkie poza tymi do starszych silników.
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:22
- Lokalizacja: Gniezno
Re: Jaki olej?
Panowie a mnie ciekawi odwieczny temat na różnych forach czyli czemu do układu smarowania wchodzi mniej oleju niż podaje producent.
Mam oryginalną książkę i jak w pysk strzelił pisze że wchodzi 4.5 litra oleju do układu smarowania ale mnie zawsze wchodzi ok 3.6-3.8 litra. Taki sam dylemat na wielu forach i różnych markach , jednym słowem jak auto mam mały przebieg i jest stosunkowo nowe to wchodzi tyle ile producent pisze w książce ale jak auto stare i przebieg spory to już mniej.
Wnioskuje że różnica między stanem faktycznym a danymi producenta to są już chyba szlamy , osady na misce olejowej.
PIASEK u mnie jednak będzie SEMISYNTETIC oczywiście LOTOS. Uznałem że nie będę kombinował ze zmianą na SYNTETIC skoro wszystko ładnie śmiga na SEMI.
Mam oryginalną książkę i jak w pysk strzelił pisze że wchodzi 4.5 litra oleju do układu smarowania ale mnie zawsze wchodzi ok 3.6-3.8 litra. Taki sam dylemat na wielu forach i różnych markach , jednym słowem jak auto mam mały przebieg i jest stosunkowo nowe to wchodzi tyle ile producent pisze w książce ale jak auto stare i przebieg spory to już mniej.
Wnioskuje że różnica między stanem faktycznym a danymi producenta to są już chyba szlamy , osady na misce olejowej.
PIASEK u mnie jednak będzie SEMISYNTETIC oczywiście LOTOS. Uznałem że nie będę kombinował ze zmianą na SYNTETIC skoro wszystko ładnie śmiga na SEMI.
Jaki olej?
Małe wgnioty na misce - ja takowe posiadam , pozostałości w kanałach olejowych, na głowicy, w szklankach i się robi róznica. Wszystkiego z miski też idelanie nie zlejesz. Sam film olejowy jest cieżki do spuszczenia.
Jaki olej?
Silnik 1Z ma mniejszą pojemność niż pozostałe i wynosi ona ok 3,6-3,8 litra
AHU, ALH, AGR i dalej to już min. 4L
AHU, ALH, AGR i dalej to już min. 4L
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości