Przegrzany 1.9 SDI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

91cinek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 02, 2010 23:17
Lokalizacja: Gorlice

Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: 91cinek10 » pt gru 03, 2010 23:58

Posiadam Golfa mk3 z silnikiem 1.9 SDI. Wczoraj podczas śnieżycy aby wybić się z domu musiałem przejechać przez większą zaspę co spowodowało (nie wiem jakim cudem) spadnięcie paska Silnik=>Pompa Wody=>Pompa wspomagania. Niezauważyłem tego (śnieżyca ciężkie warunki na drodze nie poczółem nawet oporu na kierownicy) zaczołem podjeżdżać pod górkę gdy prawie u samej góry mrógła mi kontrolka od wody. Temp wynosiła ok 110stopni. Przejechałem jeszcze maksymalnie jakieś 50m(jakieś 5 sekund jazdy) i w takim stanie silnika zatrzymałem się na szczycie wzniesienia, zgasiłem silnik i zaczołem uciskać gumowy przewód aby wymusić jakiś tam obieg cieczy chłodzącej. Teraz mam pytanie. Czy tak kródkotrwałe przegrzanie silnika mogło spowodować uszkodzenie w jakimś stopniu silnika. Po założeniu paska odpaliłem silnik bez mniejszych problemów. Nie zauważyłem dziwnych odgłosów czy wycieków. Stan oleju i płynu chłodzącego narazie w normie. Jutro jak sprawdzę wszystko dokładnie podam ewentualne zmiany. Czy mogę się bać że ugotowałem silnik?? Czego mogę się spodziewać?? Z góry dziękuję za sugestie.



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: faradek » sob gru 04, 2010 00:23

Z tego co piszesz to płyn się nie gotował? 110 stopni to jeszcze nie taka tragedia. Raczej nic mu nie będzie, ale niczego nie można wykluczyć.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: Neoarti » sob gru 04, 2010 07:03

dokładnie tak jak pisze kolega nic nie powinno się stac a czy dotykając przewodów chłodniczych czułeś w środku bulgotanie ?


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9266
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: wesol » sob gru 04, 2010 08:24

na 99% nic mu nie bedzi. Jakby brakowalo nico plynu w ukladzie i by sie to stalo to wtedy bylo by prawdopodobienstwo wykrzywienia glowicy. W oplowskich cdti mamay kilka biegow wiatrakow i jak pada pierwszy to zazwyczaj temp zamiast poprawnej okolo 90 stopni jest wlasnie mniejwiecej 110. Ludziska tak jezdza i jest okej.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: karol8114 » sob gru 04, 2010 09:44

Tak jak koledzy wyżej piszą, a mianowicie ważną sprawą jest poziom płynu, jeśli jest płyn możesz auto nawet zagotować, nic mu nie będzie, w starych fordach wiatrak włączał się przy 105 stopniach, gorzej ma się sprawa gdy brakuje płynu, wtedy zapiekają się pierścienie itd.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: bongo » sob gru 04, 2010 12:27

Temperatura wrzenia płynu w układzie ciśnieniowym jakim jest układ chłodniczy,wynosi trochę wiecej jak 110st :bajer:



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: karol8114 » sob gru 04, 2010 15:08

Panowie czy wiecie jakie jest ciśnienie robocze w układzie chłodzenia? Tak z czystej ciekawości.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: bongo » sob gru 04, 2010 16:32

karol8114 pisze:Panowie czy wiecie jakie jest ciśnienie robocze w układzie chłodzenia?
1-1.2 bara,powyżej tej granicy otwiera się zawór upustowy w korku zbiorniczka wyrównawczego.



91cinek10
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: czw gru 02, 2010 23:17
Lokalizacja: Gorlice

Re: Przegrzany 1.9 SDI

Post autor: 91cinek10 » sob gru 04, 2010 17:18

Neoarti pisze:dokładnie tak jak pisze kolega nic nie powinno się stac a czy dotykając przewodów chłodniczych czułeś w środku bulgotanie ?
Raczej nie wyczówałem żadnych objawów zagotowania wody. Raczej gdyż człowiek jest bardzo przewrażliwiony i na wszystko zwraca podwójną uwagę :otepienie:

Dziś rano podchodzę do Golfa podwójne zagrzanie świec (-15 stopni :? ) normalnie auto dygało bez problemów ale hehłam i hehłam z problemami załapał myślę sobie o choroba będzie chyba problem ale niby płyny przez noc nie uciekły. Chwila przemyślenia.. przecież auto holowane było na postojowych i dość długo mrugało na awaryjnych bez ładowania.. Prostownik pare godzin i auto pali od dyga :) kamień z serca mi spadł. Wszystko po staremu. Profilaktycznie pozmieniałem oba paski i olej właśnie wracam z garażu :grin: autko jeździ jak trzeba. Dzięki za sugestie i uspokojenie :pub: . myślę że temat można zamknąć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości