Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mati303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 26, 2010 20:48
Lokalizacja: Wlkp ,West Coast

Jaki olej?

Post autor: mati303 » pn lis 29, 2010 17:56

Witam serdeczne po raz pierwszy 3 dni ciesze sie już Golfem V 2007, 1,9 tdi 105 KM pytanie mam proste jaki olej najlepszy oraz ile go tam wchodzi?
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM :D



Exted
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 14:06
Lokalizacja: Kielce

Jaki olej?

Post autor: Exted » pn lis 29, 2010 23:52

Kolego, znawca tematu to ja nie jestem, ale po przemieleniu informacji o olejach z tego i jeszcze paru(nastu) watkow to lej taki ktory spelnia twoja norme a czy to bedzie 0w40 czy 15w40 to zalezy od Ciebie. Poczytaj sobie pdf o olejach (tlumaczenie z niemieckiego forum czy jakos tak), jesli nie uda ci sie znalezc w tym watku linku to odezwij sie, podesle ci na pw.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: Jaki olej?

Post autor: Piasek » wt lis 30, 2010 09:36

mati303 pisze:Witam serdeczne po raz pierwszy 3 dni ciesze sie już Golfem V 2007, 1,9 tdi 105 KM pytanie mam proste jaki olej najlepszy oraz ile go tam wchodzi?
Na korku wlewu oleju jest napisane Castrol czy tym mam sie kierować autko było serwisowane więc taki chyba lali olej. Oczekuje żetelnych porad .POZDRAWIAM :D
Spełniający normy VW 504.00-507.00


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
mati303
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 26, 2010 20:48
Lokalizacja: Wlkp ,West Coast

Jaki olej?

Post autor: mati303 » wt lis 30, 2010 18:51

Witam ponownie w swojej książce serwisowej znalazłem specyfikacje do Golfa z filtrem cząsteczek stałych VW 507 00 a bez tego filtra VW 507, lub506 01 a nawet 505 01 LONGLIFE.
Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L.pozdrawiam :hmm:



congito
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pt sie 28, 2009 00:37
Lokalizacja: Żary

Jaki olej?

Post autor: congito » wt lis 30, 2010 20:56

"..a nawet 505 01 LONGLIFE." :shock:
"Więc pozostane przy 507 00 a jeżeli chodzi o ilość to też znalazłem 4,3L z filtrem cząsteczek stałych , a z koleij bez tego filtra 3,8L."
Jaki wpływ na ilość oleju w silniku ma filtr PDF ?? :shock:



riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Jaki olej?

Post autor: riggs » pt gru 03, 2010 13:52

LOTOSA można lać spokojnie. Bzdurą jest twierdzenie że to zły olej skoro spełnia te same normy jakościowe co MOBIL czy ELF.
Sam VW ma na swojej liście dla norm 502.00 i 505.00 wśród olei polecanych LOTOS.
Ludzie mają wciąż uprzedzenia bo to polska marka a tymczasem w teście przy -20 st C LOTOS wykazał się o niebo lepszą płynnością a co za tym idzie pompowalnością od uwaga MOTULa którego sam stosuje w swoim MK III 1Z ale właśnie noszę się z zamiarem zamiany. Co tu jeszcze można dodać MOBIL to najczęściej podrabiany olej a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.

Testy na wałkach rozrządu wykazały że najlpesze oleje ma PENRITE ( niedostępny w polsce) , VALVOLINE (dostępny w polsce) AMSOIL dostępny na forum COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.

Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;

Tutaj dokument VW o polecanych przez nich olejach do norm 502.00 i 505.00 , LOTOS jest na liście więc pisanie że to shit jest trochę zacofane i stereotypowe. Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.

Linki przeniosłem z forum passata na którym sam umieszczałem. Życzę miłej lektury.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jaki olej?

Post autor: italiano_83 » pt gru 03, 2010 14:47

riggs pisze:Tutaj prosty ale skuteczny test olei w warunkach zimowych, MOTUL wypada słabo: " onclick="window.open(this.href);return false;
Przeprowadzony w warunkach domowych- delikatnie mówiąc niczego on nie dowodzi :bajer:
riggs pisze: a jedyne dobre MOBILe to seria 1 czyli full syntetyk reszta to HC. CASTROL i ELF to wszystko HC , CASTROL ma jeden olej na bazie PAO ESTER.
Jasne "wszystkie" :panna: A namacalnych dowodów na to brak, ale po co skoro to "oczywista oczywistość"
riggs pisze:Ludzie mają wciąż uprzedzenia
A następnie .....
riggs pisze:COROLLI, ROYAL PURPLE dostępny w jednej tylko firmie w Polsce reszta olei MOBIL ,CASTROL,SHELL ,MOTUL , ELF to przysłowiowy shit, marketing i tyle.
I kto tu mówi o "uprzedzeniach" :bajer: Nie ma jak to zaprzeczyć samemu sobie w jednym poście :prayer:
riggs pisze:Tutaj test na wałkach rozrządu: http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pd" onclick="window.open(this.href);return false;
Link jest uszkodzony :bajer:
riggs pisze:Warto dodać że LOTOS ma teraz rekomendację SUBARU a SUBARU wiemy że produkuje wysilone silniki.
A cała reszta którą tu opisywałeś ma aprobatę VW - tak aprobatę bo to samo VW sprawdzało, bynajmniej nie w garażu czy dane olej spełnia wymagania jakie stawiają silniki produkowane przez VW :bajer:

A skoro wspomniałeś i SUBARU to swojego czasu na autach fabrycznych WRC tego producenta startujących w Rajdowych Mistrzostwach Świata widniało logo MOTUL ... hmmm i jak to jest zły produkt by firmowali, jak by nie patrzeć w autach "sportowych" tak bardzo jak jest to możliwe :bajer:

Nie ma jak to zalewać "super olej" do silnika który 3/4 a w najlepszym razie 1/2 swojego żywota ma za sobą w kraju gdzie autostrad jest tyle co uczciwych polityków :chytry: Ja bym radził pochwalić się wszystkim orędownikom "super oliw" swoim rocznym jak i całkowitym przebiegiem auta na danym oleju, wszyscy będziemy mogli podziwiać te mega dystanse i warunki z jakimi przychodzi mierzyć się olejowi.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Re: Jaki olej?

Post autor: Piasek » pt gru 03, 2010 22:19

riggs pisze: Niestety ROYAL PURPLE to potwornie drogi olej ale jak ktoś chce to proszę: http://www.innochem.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tańszy od Lotosa...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Royal-Pu ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
(mówiąc po polsku 21,50zł za "prawie" litr)
a że żyjemy w kraju gdzie za wszystko płaci się absurdalnie niedorzeczne ceny no to mamy...

Zrzucić się we trzech i wyjdzie z przesyłką po jakieś 28zł za "prawie" litr. Do 3 TDI 1.9 akurat :D


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Habol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: wt lip 27, 2010 19:14
Lokalizacja: Chrzanów, Jędrzejów
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: Habol » pt gru 03, 2010 22:35

co ile powinienem wymieniac olej w 1.9TD AAZ chyba :)
producent podaje chyba co 7500tys czy tego sie trzymac czy co 10 badz co 15??



dack23
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 21:58
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: dack23 » sob gru 04, 2010 00:20

Piasek - Moto Profil nie jest z łodzi tak jak kilka stron wcześniej napisałeś i nawet nie mają fili. "Jesteśmy" teraz z Chorzowa a wcześniej z Katowic. Jeśli ktos sprzedaje nasze oleje w łodzi to musi to być nasz klient. Pozdrawiam


był golf mk1
był golf mk3
jest golf mk5

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » sob gru 04, 2010 09:07

Może i tak... a kto tam za Wami zdąży ;););)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

riggs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz lip 05, 2009 23:12
Lokalizacja: Jaworzno

Jaki olej?

Post autor: riggs » ndz gru 05, 2010 12:30

italiano_83 a właśnie że dowodzi. Oto specyfikacja LOTOSa 10W40 i MOTUL 10W/40 :bajer:

LOTOS

Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85

MOTUL

Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g

Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C. :jezor:

Test zamieszczony jest więc wiarygodny i mówi wiele jak choćby to który olej szybciej dotrze do wszystkich ruchomych części silnika podczas siarczystych mrozów.
MOTUL ma większy wskaźnik TBN czyli będzie lepiej mył , oczyszczał silnik. Pytanie tylko czy w przypadku starego silnika z dużym przebiegiem to lepiej czy gorzej? :otepienie:

To co napisałem o MOBIL, CASTROL ,SHELL , ELF , MOTUL że to shit to nie moja opinia a wynik testu na wałkach rozrządu który zamieściłem wcześniej. Link że nie działa dziwne jeszcze tydzień temu działał zresztą umieszczałem go na forum passata po czym forumowicze komentowali wyniki tych testów.

LOTOS też ma aprobatę VW i co??W takim razie w czym jest gorszy?? Mniemam że dla kolegi w samej nazwie i kraju pochodzenia tkwi problem. Wiecznie się pisze że to shit ( nigdzie nie ma dowodów) tymczasem samo VW w swoim biuletynie na temat olei o normach 502.00 i 505.00 rekomenduje między innymi LOTOSa. Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu. :panna:

Kolejną ciekawostką jest to że na polskim rynku najlepiej sprzedaje się MOBIL a na drugim miejscu jest właśniej LOTOS , trzecie miejsce dla CASTROLA. Era poloneza i 126p już przeminęła więc do czego ci ludzie leją tego LOTOSa? Chyba to wszystkich aut jak inne " bardziej renomowane" oleje.
No tak kolega pisze też całkiem obiektywnie uff :panna: . Czyli co LOTOS to shit bo jest polski nie no super argument. A MOBIL to gdzie jest rozlewany?? W dodatku argument typu CENA jest jeszcze bardziej rozbrajający bo MOBILA można kupić w nieomal tej samej cenie co LOTOSa. A MOTUL jest drogi bo sprowadzany przecież transport ta cała logistyka też kosztuje. Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS. W końcu zanim ten olej trafi do nas przechodzi przez wielu pośredników którzy muszą zarobić na nim. Co tu dużo mówić na pewno właśnie fakt że taki LOTOS jest u nas produkowany zmniejsza ryzyko oszustwa bo trafia prosto z produkcji do sklepów i nie jest konfekcjonowany przez firmy 3 cie jak np MOBIL czy inne oleje.
Tymczasem grupa ORLEN rozlewa tego MOBILA ciekawi mnie czy to nie to samo co ORLEN po prostu. Nie dawno zasłyszałem od kolegi który pracuje w Rafinerii Trzebinia że oni tam mają dział na którym rozlewają MOBILA do butelek. Muszę dopytać co tam wlewają. A warto dodać również że grupa LOTOS wytwarza oleje dla SHELLa. :smoke:

I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE. :bigok:

Aby nie wyjść na nieobiektywną osobę powiem że jeżdżę na MOTUL 6100 SYNERGIE 10W/40 i jestem zadowolony co nie oznacza że są inne oleje może tańsze i nie gorsze od niego. Parametry LOTOSa i MOTULa są bardzo , bardzo zbliżone i oba spełniają normę VW 505.00 więc co pewien czas włącza mi się w głowie za co ja przepłacam a to z kolei skłania mnie do szukania odpowiedzi na to pytanie. :grrr:

Mój roczny przebieg kolego to 26 tyś km a całkowity mojego obecnego GOLFA zbliża się do pół miliona i zaznaczam silnika nie robiono. :chytry:

Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi. :bigok:

Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta? A olej do zwykłego auta od MOTULa jest pewnie tak samo zwykły jak LOTOS czy inny mniej renomowany producent. Podobnie jak seria S od MOBILA która nie ma za wiele wspólnego z seria 1.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Jaki olej?

Post autor: italiano_83 » ndz gru 05, 2010 14:29

riggs pisze:Temperatura płynięcia LOTOSa to do -39 C a MOTULa do -30 C.
Fakt, później zamarznie, choć w naszych warunkach te temperatury to raczej rzadkość :bajer:
Ale jak wynika z opisu specyfikacji pozostałe parametry olejów są niemal identyczne :)
riggs pisze:I powtórzę jeszcze raz kolego , ja wcale nie twierdzę że MOBIL i reszta to shit tylko opieram się na teście wałków rozrządu z którego wynika że te oleje to shit. Najlepiej wypadł tam olej PENRITE, ROYAL PURPLE i VALVOLINE.
Te testy są dość widowiskowe, ale pamiętaj, że są one sponsorowane inaczej ktoś płaci aby jego olej wypadł na tym teście najlepiej.
riggs pisze:Apropo SUBARU no widzisz kolego jeździło w barwach MOTULa ale już nie jeździ bo teraz jeździ w barwach LOTOSa i czego to dowodzi? Że MOTUL lepszy a LOTOS gorszy? A może odwrotnie? A może że jeden i drugi jest dobry tylko MOTUL jest zwyczajnie drogi.
Dowodzi to aprobaty SUBARU i niczego więcej :bigok:
Ja nic nie mam do lotosa,mobila, castrola czy motula, żadnego z tych produktów nie mam zamiaru faworyzować a tym bardziej pisać, że one są niedobre,
mnie tylko denerwuje "wysławianie" jakiegoś produktu z jednoczesnym pisaniem o tym jakim to beznadziejnym produktem są inne.
riggs pisze:Ponadto MOTUL zasłynął z olei wyczynowych ale chyba kolega nie wlewa olei wyczynowych do swojego auta?
Nie, choć ludzie leją motula, bo jest stosunkowo tani, jak to jest możliwe że tak dobry produkt jest w takiej cenie to nie wiem :D Aha, żeby nie było nie zalewam MOTULA do silnika i nie jestem jego orędownikiem/przeciwnikiem :chytry:
riggs pisze:Nie zdziwiłbym się gdyby we Francji MOTUL kosztował w przeliczneniu mniej niż u nas LOTOS.
Ja też.
riggs pisze:Tymczasem tutaj wiecznie się czyta OJ , AJ nie lej LOTOSA to shit lej MOTULA który w niczym nie jest lepszy tylko jest zachodni i chyba co niektórym osobom poprawia to samopoczucie po prostu.
Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robią :hmm: i założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego :chytry: , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6868
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Jaki olej?

Post autor: Piasek » pn gru 06, 2010 09:53

riggs pisze:LOTOS
Klasa jakości API SL/CF
Klasa lepkości SAE 10W/40
Lepkość kinematyczna w temp. 100ºC 14,8
Wskaźnik lepkości, min 153
Temperatura płynięcia, max (ºC) -39
Temperatura zapłonu COC, min (ºC) 233
Liczba zasadowa (mgKOH/g) 7,85

MOTUL
Klasa lepkości
SAE J 300
10W-40
Gęstość w temp. 15oC
0.862
Lepkość w temp. 100oC
15,0 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC
100,00 mm2/s
Wskaźnik lepkości
157
Punkt płynięcia
-30oC
Temperatura zapłonu
230oC
TBN
8,6 mg KOH/g
Wreszcie pierwszy dowód na to że co polskie to wcale nie znaczy ze kupa warte...
I tutaj podzielam opinię że większość opinii forumowych dot. olejów to
italiano_83 pisze:Forumowa zasada "owczego pędu" "wszyscy" tak robią :hmm: i założę się, że są nawet tacy użytkownicy forum którzy leją co innego do silnika, a polecają Motul bo "siara" na forum jak się leje co innego :chytry: , a przy okazji są za mało asertywni aby wyrazić swój pogląd.
Działy Public Relations producentów potrafią góry przenosić... (a co tu dopiero wykreować jakąś opinię)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 76 gości