Sprawdzanie świec żarówych

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mikolaj211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 10:38
Lokalizacja: Śląsk

Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: Mikolaj211 » śr gru 01, 2010 20:39

Witam. Zima przyszła, to i tematyka w tym dziale zrobiła się dość monotonna. Ja również z nią nie zerwę :).
Auto rano ciężko odpala, a jak odpali, parę sekund bardzo nierówno pracuje... Postanowiłem dzisiaj sprawdzić świece, czytałem o wielu metodach z żarówką, amperomierzem, ale podobno najskuteczniejsze jest wykręcenie i sprawdzenie... Wykręciłem więc pierwszą, dotknąłem jej obudową do ujemnej klemy akumulatora, a górną część (tą, na którą wchodzi fajka) połączyłem grubym kablem z biegunem dodatnim. Z końcówki świecy zaczęło się kopcić :| . Świeca się lekko zagrzała, trzymałem ją gdzieś 1 sekundę, bo nie wiedziałem o co chodzi z tym dymem... Raczej nie zrobiłem nigdzie zwarcia, sprawdziłem potem drugi raz i dokładnie to samo... Styk z masą miała dobry, plus doprowadziłem kablem grubszym, niż ten, który zasila wszystkie cztery świece... Teraz pytanie o co chodzi, czy może tak ma być z tym dymem, czy świeca jest po prostu do wymiany, czy może coś jeszcze innego? Boję się przytrzymać dłużej, żeby zobaczyć, czy świeca rozgrzeje się do czerwoności... Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: bongo » śr gru 01, 2010 20:54

Mikolaj211 pisze:Z końcówki świecy zaczęło się kopcić
A czegoś się spodziewał?
Mikolaj211 pisze:Boję się przytrzymać dłużej, żeby zobaczyć, czy świeca rozgrzeje się do czerwoności...
No to jak auto ma dobrze palić,jak świeca zamiast grzać kopci spalając nagar?Prawidłowa świeca dwie,trzy sekundy ma być czerwona :bajer:



sajmon12
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob wrz 27, 2008 22:58
Lokalizacja: rzeszów

Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: sajmon12 » śr gru 01, 2010 20:54

Trzeba przytrzymać dłużej.



Mikolaj211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 10:38
Lokalizacja: Śląsk

Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: Mikolaj211 » śr gru 01, 2010 21:42

Kolego, Twoja wypowiedź wydaję mi się sprzeczna... Czytając pierwszą część zrozumiałem, że dymienie jest stanem normalnym, natomiast w drugiej odwrotnie - dymienie oznacza, że świeca nie grzeje, czyli jest niesprawna.

Jak więc to jest - dymienie jest normalne, nie przejmować się nim, tylko trzymać parę sekund i patrzeć, czy sięrobi czerwona z rozgrzania?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: Adamm » śr gru 01, 2010 21:47

Mikolaj211, swieca ma sie w pare sek rozgrzac do czerwonosci, jesli ma nagar lub resztki ropy to normalne ze bedzie dymic bo paruje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Mikolaj211
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 10:38
Lokalizacja: Śląsk

Re: Sprawdzanie świec żarówych

Post autor: Mikolaj211 » śr gru 01, 2010 22:30

Dziękuję kolego za konkretną i jasną odpowiedź. Jutro nie przejmując się dymem sprawdzę, czy świece grzeją. Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości