TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Przyszedł mi do głowy pomysł żeby założyć dodatkową kontrolkę grzania świec;dioda, opornik, kawałek przewodu podłączonego do pierwszej świecy jako + i - na masę.Teraz jest tak;jeśli kontrolka grzania na tablicy zgaśnie, zapalam zimny silnik to dodatkowa dalej świeci aż przejadę około kilometra wtedy słychać jak przekaźnik rozłączy i zgaśnie dodatkowa.Natomiast gdy czekam aż zgaśnie kontrolka na tablicy i dodatkowa (czyli przekaźnik wyłączy grzanie) wtedy dopiero odpalam i przy jeździe dodatkowa już się nie świeci.
Teraz moje pytanie ? Czy mam walnięty przekaźnik że po zgaśnięciu kontrolki na tablicy i odpaleniu dalej grzeje świece,czy tak ma być?
Teraz moje pytanie ? Czy mam walnięty przekaźnik że po zgaśnięciu kontrolki na tablicy i odpaleniu dalej grzeje świece,czy tak ma być?
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Panowie, mam nadzieje, ze pomozecie.
Problem juz sporo oczytalem, opisze na szybko.
Niedawno kupilem autko, bylo po wymianie olejow, filtrow, rozrzadu. Pewne zrodlo, wiec odpada robienie cos na sprzedaz.
Kupujac go slyszalem, ze tak miekko pracuje, prawie nie jak diesel, nastepnie zauwazylem szybko, ze jak postoi noc to rano musze pokrecic kilka sekund zanim zalapie. Jak juz zalapie, zgasze, to pali od razu.
Poczytalem, ze w tym wypadku do sprawdzenia conajmniej kat wtrysku.
Profilaktycznie, na zime kupilem nowy aku (Bosch Silver S5 77Ah 760A) i nowe swieczki Beru i tak myslalem, ze moze pomoc.
Dzis bylem u mechanika (takze pewna osoba) na wymiane czesci w zawieszeniu, przy okazji wymienilismy aku i swieczki oraz sprawdzilismy kat wtrysku.
Zauwazylem, ze korzystal z programu WoW! (http://www.wurth.pl/wow/diagnostyka.php) jakby to mialo pomoc.
Zrobilem maly rysunek.
Przed korekta, wartosc byla w osi X nieco ponad 100, w Y ok 16-20, w programie byl identyczny wykres z zakresem, widac bylo, ze jest daleko poza, a skoro silnik pracowal miekko, to kat byl opozniony tak?
Popuscil sruby, lekko przekrecil pompe, dokrecil, zrobilismy odczyt, parametry juz wyniosly ok 110 w X i 40-41 w Y, wiec ledwo w limicie, sprobowal jeszcze raz delikatnie i wskoczylo w zielony punkt na rysunku ok 120 w X i 46-47 w Y.
Czerwona kropka jest przed korekta, zielona po.
Powiedzcie mi, bo wydaje mi sie to ustawione dobrze, minimalnie opozniony kat, ale silnik pracuje teraz twardziej i czuje minimalnie lepsza dynamike.
Wszystko fajnie, tylko teraz po tej korekcie jeszcze gorzej pali
Postal 4h, odpalilem go ok 20 to musialem krecic prawie 2 razy dluzej niz przed korekta...dodatkowo jak zapalil to zauwazylem troche spalin z tylu, ale bylo ciemno i nie widzialem jakiego koloru, niespalone paliwo??
Teraz tak, czy korekta jest ok i szukac dalej? Czujnik temperatury plynu? Przekaznik 103? Czy moze podlaczyc sie pod VCDS-a i skotrolowac ten wykres, bo na upartego mam taka mozliwosc.
Z wykresu widac, ze wszystko powinno byc ok, parametry przed byly tragiczne, a teraz parametry sa ok a pali bardzo srednio :/
Czy po prostu ta zmiana tak bardzo uwydatnila problem innego elementu?
I jeszcze jedno - podczas odpalania, jak przekrece zaplon, ECU dobiera sklad mieszanki na podstawie odczytu temp z czujnika cieczy, ktory czesto karzecie odlaczyc aby swiece pogrzaly dluzej?
To jak go odlacze przed odpalaniem to jak ECU dobierze mieszanke, na jakiej podstawie?
I czy temp pokazywana na wskazniku na desce musi pokrywac sie z temp odczytana z tego czujnika np w VAGu?
Jesli sie nie pokrywaja to uszkodzony?
Slucham rad...
Problem juz sporo oczytalem, opisze na szybko.
Niedawno kupilem autko, bylo po wymianie olejow, filtrow, rozrzadu. Pewne zrodlo, wiec odpada robienie cos na sprzedaz.
Kupujac go slyszalem, ze tak miekko pracuje, prawie nie jak diesel, nastepnie zauwazylem szybko, ze jak postoi noc to rano musze pokrecic kilka sekund zanim zalapie. Jak juz zalapie, zgasze, to pali od razu.
Poczytalem, ze w tym wypadku do sprawdzenia conajmniej kat wtrysku.
Profilaktycznie, na zime kupilem nowy aku (Bosch Silver S5 77Ah 760A) i nowe swieczki Beru i tak myslalem, ze moze pomoc.
Dzis bylem u mechanika (takze pewna osoba) na wymiane czesci w zawieszeniu, przy okazji wymienilismy aku i swieczki oraz sprawdzilismy kat wtrysku.
Zauwazylem, ze korzystal z programu WoW! (http://www.wurth.pl/wow/diagnostyka.php) jakby to mialo pomoc.
Zrobilem maly rysunek.
Przed korekta, wartosc byla w osi X nieco ponad 100, w Y ok 16-20, w programie byl identyczny wykres z zakresem, widac bylo, ze jest daleko poza, a skoro silnik pracowal miekko, to kat byl opozniony tak?
Popuscil sruby, lekko przekrecil pompe, dokrecil, zrobilismy odczyt, parametry juz wyniosly ok 110 w X i 40-41 w Y, wiec ledwo w limicie, sprobowal jeszcze raz delikatnie i wskoczylo w zielony punkt na rysunku ok 120 w X i 46-47 w Y.
Czerwona kropka jest przed korekta, zielona po.
Powiedzcie mi, bo wydaje mi sie to ustawione dobrze, minimalnie opozniony kat, ale silnik pracuje teraz twardziej i czuje minimalnie lepsza dynamike.
Wszystko fajnie, tylko teraz po tej korekcie jeszcze gorzej pali
Postal 4h, odpalilem go ok 20 to musialem krecic prawie 2 razy dluzej niz przed korekta...dodatkowo jak zapalil to zauwazylem troche spalin z tylu, ale bylo ciemno i nie widzialem jakiego koloru, niespalone paliwo??
Teraz tak, czy korekta jest ok i szukac dalej? Czujnik temperatury plynu? Przekaznik 103? Czy moze podlaczyc sie pod VCDS-a i skotrolowac ten wykres, bo na upartego mam taka mozliwosc.
Z wykresu widac, ze wszystko powinno byc ok, parametry przed byly tragiczne, a teraz parametry sa ok a pali bardzo srednio :/
Czy po prostu ta zmiana tak bardzo uwydatnila problem innego elementu?
I jeszcze jedno - podczas odpalania, jak przekrece zaplon, ECU dobiera sklad mieszanki na podstawie odczytu temp z czujnika cieczy, ktory czesto karzecie odlaczyc aby swiece pogrzaly dluzej?
To jak go odlacze przed odpalaniem to jak ECU dobierze mieszanke, na jakiej podstawie?
I czy temp pokazywana na wskazniku na desce musi pokrywac sie z temp odczytana z tego czujnika np w VAGu?
Jesli sie nie pokrywaja to uszkodzony?
Slucham rad...
Ostatnio zmieniony śr paź 13, 2010 23:45 przez Tical, łącznie zmieniany 1 raz.
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
szukać bąbli powietrza w przewodach paliwowych, profilaktycznie wymienić filtr paliwa
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
t0mal, w tych przewodach ktore widac po lewej po zdjeciu plastikowej oslony silnika?
Jesli tak to wydawalo mi sie, ze dzisiaj widzialem tam babel, bo pamietalem tez o tym...
A tych babli to jak sie pozbyc jakby byly?
A ten filtr paliwa to ten z lewej strony komory silnika wlasnie taki z wezykami od gory?
To moje poczatki z dieslem...
Jesli tak to wydawalo mi sie, ze dzisiaj widzialem tam babel, bo pamietalem tez o tym...
A tych babli to jak sie pozbyc jakby byly?
A ten filtr paliwa to ten z lewej strony komory silnika wlasnie taki z wezykami od gory?
To moje poczatki z dieslem...
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
dokładnie tenTical pisze:A ten filtr paliwa to ten z lewej strony komory silnika wlasnie taki z wezykami od gory?
obadaj czy przewody paliwowe są w dobrym stanie i wymień filtr paliwa, to zazwyczaj pomaga.Tical pisze:A tych babli to jak sie pozbyc jakby byly?
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
Re: [MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
silnik 1,9 TDI AlH sprawdzałem na ciepły normalnie trzeba kręcić chwilkę a jak wtyczkę zdjołem to zapala od strzału
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
problemem są mapy startowe ECU. Trzeba wgrać mapy gdzie dla ciepłego silniką będą zwiększone dawki paliwa przy rozruchu. Odpięcie czujnika temperatury powoduje, że ECU odpala jak na zimnym silniku a wtedy są większe dawki startowe i dzięki temu odpala lepiej. Wgraj nowe mapy startowe i po kłopocie
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
wgrać mapy można u tunera - koszt ok 200 PLN, albo zagadaj na regionalnym forum może ktoś oblatany w tdikach za krate browaru Ci wgra. Albo w ogóle pomyśł o wirusie będzie połączenie przyjemne z pożytecznym
Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: sob sie 15, 2009 21:22
- Lokalizacja: Raszyn
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
u mnie poleciała pompa wtryskowa. kupiłem drugą, mechanik założył ją wczoraj i pali rano podobno od strzała
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
witam, mam 1.9 tdi alh 90KM i tez mi ciezko odpala na ciepłym.odłączyłem czujnik temperatury i jest jakby lepiej bo nei trzeba juz tak dlugo krecic.
Mam nadzieje, ze dobry czujnik odlaczylem. z opisów ktore tu czytalem to ma on sie znajdowac na przewodzie z chlodnicy do silnika.
Dodalem foto. dajcie znac czy to ten czujnik. z góry dzieki.
Mam nadzieje, ze dobry czujnik odlaczylem. z opisów ktore tu czytalem to ma on sie znajdowac na przewodzie z chlodnicy do silnika.
Dodalem foto. dajcie znac czy to ten czujnik. z góry dzieki.
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Może zacznij od rozrusznika i akumulatora - jak nie ma uderzenia z pierwszego obrotu to może być taki problem - rozrusznik za wolno kręci i przy niskiej temp. na dworze sprężane powietrze nie nagrzewa się na tyle, żeby doszło do zapłonu.
Re: [MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Witajcie
Mam problem z odpaleniem mk3 tdi 1z
filmik nagrałem dzisiaj, miasto Białystok czyli zimno
mam wymienione: akumulator, świece ngk, filtry, paliwo zatankowane diesel gold, kąt wtrysku ustawiony poprawnie, filtr powietrza bdb stan i szczotkotrzymacz wymieniony, nie mam bladego pojęcia co jest :// mógłby ktoś obejrzeć i mądrze coś podpowiedziec ? ps. po odpaleniu potem nie ma problemu, na ciepło od strzała startuje
Filmik nagrałem 15min temu także chwilke potrwa zanim youtube go wlepi do siebie
[youtube][/youtube]
Mam problem z odpaleniem mk3 tdi 1z
filmik nagrałem dzisiaj, miasto Białystok czyli zimno
mam wymienione: akumulator, świece ngk, filtry, paliwo zatankowane diesel gold, kąt wtrysku ustawiony poprawnie, filtr powietrza bdb stan i szczotkotrzymacz wymieniony, nie mam bladego pojęcia co jest :// mógłby ktoś obejrzeć i mądrze coś podpowiedziec ? ps. po odpaleniu potem nie ma problemu, na ciepło od strzała startuje
Filmik nagrałem 15min temu także chwilke potrwa zanim youtube go wlepi do siebie
[youtube][/youtube]
[MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
Mam identyczny problem w GOLF III 1.9TD AAZ.
Identycznie go kręci, jak mój
Tyle że mój silnik nie załapuje
Identycznie go kręci, jak mój
Tyle że mój silnik nie załapuje
Re: [MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
a co Ci tak stuka- przekaźnik swiec nawalił? zobacz czy dochodzi napiecie do listy świec i jaka temp. widzi ECU przed porannym rozruchem na vagu. ŻLe nie kreci na te temperatury jak po nocnym postoju- podejrzewam problem z grzaniem wstepnym świec jak wszystko inne wyeliminowałeś, z tego co widac aku i rozrusznik dobry, kat wtrysku statyczny mówisz że ok wiec sprawdz jak pisałem.Mako pisze:Witajcie
Mam problem z odpaleniem mk3 tdi 1z
filmik nagrałem dzisiaj, miasto Białystok czyli zimno
mam wymienione: akumulator, świece ngk, filtry, paliwo zatankowane diesel gold, kąt wtrysku ustawiony poprawnie, filtr powietrza bdb stan i szczotkotrzymacz wymieniony, nie mam bladego pojęcia co jest :// mógłby ktoś obejrzeć i mądrze coś podpowiedziec ? ps. po odpaleniu potem nie ma problemu, na ciepło od strzała startuje
Filmik nagrałem 15min temu także chwilke potrwa zanim youtube go wlepi do siebie
[youtube][/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości