Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: Baryla » pn lis 29, 2010 12:03

Witam. Szukałem podobnego tematu, ale nie mogę nigdzie znaleźć. Jak wiadomo niektóre mk IV tdi i nowsze posiadają bajer zwany podgrzewaczem płynu chłodniczego. Zastanawiałem się żeby założyć podobne urządzenie do mk II. Podgrzewacz miałby pochodzić z Forda Focusa mk I 1.8 TDDI/TDCI
Obrazek
Nie znam się za bardzo na rysowaniu schematów, ale myślę że ten co narysowałem będzie zrozumiały.
Obrazek

Czy alternator/akumulator dadzą rade?



Q_mac
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 730
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 10:14
Lokalizacja: Myślenice
Kontakt:

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: Q_mac » pn lis 29, 2010 13:12

Wszystko zależy ile ten podgrzewacz pobiera prądu (a pewnie nie mało). Jeśli alternator to standard 45 A to przez pierwsze 2 min grzeją świece, będzie deficyt mocy. Jak przestaną, to samo oświetlenie 15A, do tego nawiew, ogrzewanie szyby, jakieś radio i dodatkowo kilka A na inne peryferia (elektronika, elektrozawór w pompie itd). Może mocy jednym słowem braknąć, bo już jest trochę na styk. Po wymianie altka na 65A można już coś walczyć :D



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: mewa2002 » pn lis 29, 2010 14:51

Ja mam takie swiece w ahfie. Mam altek 120A. Gdy uruchomiony jest tylko silnik i nawiew, vag pokazuje 30% uzycia alternatora. Gdy zalacze swiece (zrobilem sobie do tego przycisk :) ) uzycie wzrasta do 80% czyli wychodzi 60Amper na 3 swiece. Zastanawiam sie nad ile wzrasta spalanie jesli alternator tak ciezko musi pracowac.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: t0mal » wt lis 30, 2010 00:21

Szybko zdechnie akumulator i tyle z tego będzie, alternatory w mk2 są za słabe.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9254
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Re: Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: wesol » wt lis 30, 2010 08:12

mewa2002 pisze:Ja mam takie swiece w ahfie. Mam altek 120A. Gdy uruchomiony jest tylko silnik i nawiew, vag pokazuje 30% uzycia alternatora. Gdy zalacze swiece (zrobilem sobie do tego przycisk :) ) uzycie wzrasta do 80% czyli wychodzi 60Amper na 3 swiece. Zastanawiam sie nad ile wzrasta spalanie jesli alternator tak ciezko musi pracowac.

Matko!!! Oczewiscie wszystkie t pomiary robiles na obrotach okolo 4000 obr silnika?? Tak?? Chyba wiesz ze altek nie ma juz na jalowych 120A i tak samo na 2000 podobnie na 3000 itd?? Powiem wam tak' Cieszczie sie ze macie altki boscha bo to jedyne dobre na rynku, denso, hitachi to padaja jak muchy mimo ze na obudowie maja nawet i 140A. Zreszta jak niby vag ma obliczyc na ile % jest obciazony altek. Mysle ze ten pomiar to jest do luftu- jakis symboliczny i tyle.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: mewa2002 » wt lis 30, 2010 14:15

Przeciez wlasnie alternator tym sie charakteryzuje ze ma na niskich obrotach duza wartosc pradu, dzieki regulatorowi napiecia. To nie jest zwykla pradnica. Nie wiem jak liczy, moze mierzy spadek napiecia.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 03, 2010 09:53

mam podobny problem zalozylem taki podgrzewacz do golfa 4 , wktorym orginalnie nie bylo go. Moj sterownik 038......K nie wiem czy obsluguje taka grzalke , mozliwe ze terzeba cos auaktywnic , ale nigdzie nic nie moge znalezc.
Chyba jedynym wyjsciem jest montaz przekaznika z termostatem , ktory wylaczy powyzej okreslonej temperatury grzalki. Moglibyscie polecic jakis prosty uklad?



mewa2002
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 20:07
Lokalizacja: ---

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: mewa2002 » pt gru 03, 2010 13:15

Poszukaj na forum elektrody. Tam gdzies widzialem takie cos co szukasz. A nie lepiej zrobic na przycisk? wlaczasz i wylaczasz kiedy chcesz- ja wole sam sterowac bo np przy -2 jeszcze mi sie te grzalki nie wlaczaly automatycznie. To wtedy sam je wlaczam na kilka minut i mam szybciej nagrzany woz:)



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Montaż podgrzewacza płynu chłodniczego MK II

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 03, 2010 15:35

przewaznie autem jezdzi moja zona i chcialbym zeby bylo jak najbezpieczniej . Dla mnie wystrarczyl by oczywiscie wlacznik



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 181 gości