MK3 Napnacz paska wielorowkowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bulyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: bulyy » sob lis 27, 2010 23:44

Pytanie za 100 punktów... Mk3 1.9 TDI 110+ , chodzi o napinacz paska wielorowkowego... jest to mój trzeci napinacz w przeciągu pół roku.... a każdy z nich po jakimś okresie wyciska z siebie cały smar i zaczyna drżeć, oczywiście sukcesywnie co raz mocniej...macie jakieś pomysły?? bo mnie już ręce opadają....

a przy okazji zapytam...który to dokładnie przekaźnik świec żarowych?? chciałbym to gdzieś zobaczyć jakby dało radę.... bo ciężko pali rano a świece i fajki są w miarę nowe...wiem już że jest on w puszce z bezpiecznikami.. ale nie wiem który.. :? :? z góry serdeczne dzięki za pomoc :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: italiano_83 » ndz lis 28, 2010 00:15

bulyy pisze:Pytanie za 100 punktów... Mk3 1.9 TDI 110+ , chodzi o napinacz paska wielorowkowego... jest to mój trzeci napinacz w przeciągu pół roku.... a każdy z nich po jakimś okresie wyciska z siebie cały smar i zaczyna drżeć, oczywiście sukcesywnie co raz mocniej...macie jakieś pomysły?? bo mnie już ręce opadają....
Tak bez powodu to chyba się te napinacze nie psują, musi dostawać jakiś wibracji od reszty napędu poprze pasek, trzeba zrzucić pasek i posprawdza wszystkie koła, czy nic się nie przycina czy nie są zwichrowane, sprawdź wolne koło alternatora jak się zaczyna zacierać/zatrze się to zaczyna szarpać i te szarpanie musi złagodzić napinacz a jak szarpie mocno to i napinacz pada. Koło alternator powinno przenosić napęd tylko w jedną stronę/zgodnie z ruchem paska osprzęty w przeciwną stronę powinno się obracać swobodnie nie przenosząc napędu na alternator.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

jaro31181
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 10:24
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: jaro31181 » ndz lis 28, 2010 00:15

Witam odnosnie napinacza wine ponosi koło na alternatorze tzn...zamontuj ze sprzegiełkeim i problem powinnien zniknąc,ale niech sie wypowidza eksperci w tym temacie :okej:



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: jaszczur » ndz lis 28, 2010 09:39

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=88520" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=188196" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
bulyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: bulyy » ndz lis 28, 2010 10:33

jaszczur dzięki śliczne za podpowiedź! rozumiem że niestety muszę kupić rolkę ze sprzęgłem do altka... a jeśli przysłałbym Ci zdjęcie altka to dobrałbyś mi tą rolkę?? drugie pytanie odnośnie tego przekaźnika... jakieś propozycje w tym temacie?? :) pozdrawiam


Gofer III GT TDI+ Moje zielone szaleństwo

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: jaszczur » ndz lis 28, 2010 11:09

bulyy, dobrałbym foto mi nie potrzebne tylko nr altka i jego amperaż a odnosnie przekaźnika było gdzieś na forum



Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: Randy » ndz lis 28, 2010 13:03

który to dokładnie przekaźnik świec żarowych??
Przekaźnik 104.


Mam Vaga, serwisuje Nokie.

Arek1988gno
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:22
Lokalizacja: Gniezno

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: Arek1988gno » ndz lis 28, 2010 13:05

104 ? a nie przekaźnik 103 jest od świec :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: italiano_83 » ndz lis 28, 2010 13:49

Tu jest koło alternatora do Twojego auta, to element "uniwersalny" i pasuje do wielu aut/typów.
http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternato ... 34587.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Randy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 20:31
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: Randy » ndz lis 28, 2010 16:16

Arek1988gno pisze:104 ? a nie przekaźnik 103 jest od świec :)
A faktycznie, mój bład.


Mam Vaga, serwisuje Nokie.

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: jaszczur » ndz lis 28, 2010 16:44

italiano_83 pisze:to element "uniwersalny" i pasuje do wielu aut/typów.
i tu sie mylisz



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: italiano_83 » ndz lis 28, 2010 17:53

jaszczur pisze:i tu sie mylisz
To może podasz te wyjątki :bajer: Z resztą co za problem, można znaleźć po numerze nadwozia w ASO w opisie aukcji jest to też ujęte,
a pisząc "uniwersalny" specjalnie w cudzysłowie miałem na myśli, że jedna i ta sama rolka pasuje do wielu aut i silników.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bulyy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr gru 30, 2009 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: bulyy » ndz lis 28, 2010 18:02

jaszczur alternator to 0123515020 120A....

Obrazek

może mi ktoś te wszystkie przekaźniki wytłumaczyć??? i dlaczego 109 jest odwrócony???? :?
Ostatnio zmieniony ndz lis 28, 2010 20:46 przez bulyy, łącznie zmieniany 1 raz.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 Napnacz paska wielorowkowego

Post autor: jaszczur » ndz lis 28, 2010 19:52

italiano_83, miałem kółko ze sprzęgiełkiem niby miało byc do mojego altka(tak mi dali na magazynie)okazało się że było do alternatora valeo a ja mam boscha,różnica?a no w długości gwintu :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 117 gości