Problem z zaworem EGR - logi BS 003

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: Vieri » ndz lis 21, 2010 17:42

Jest taki problem,

Po podpięciu pod VAGA i odpaleniu BS 003 pojawiły się straszne szarpania silnikiem, wyskoczył error na VAG-COMie (przerwany pomiar), a po chwili biała chmura z rury wydechowej...

Problem niewątpliwie związany jest z EGR, ale moja wątpliwość dotyczy tego czy do wymiany będzie cały zawór EGR czy jedynie elektro-zaworek sterujący EGR?

Pozostałe objawy z tym związane to szarpanie przy spokojnym przyśpieszaniu w okolicy 1700-2000 rpm...

Wrzucam tutaj te nieszczęsne logi:

BS 003

http://vaglog.rtnet.pl/vieriman_28903.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dzięki za pomoc!


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

tomesko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 19:59
Lokalizacja: Jastrzębia
Kontakt:

Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: tomesko » ndz lis 21, 2010 21:13

Co logów to nie znam się ale o EGR jest trochę na forum najlepiej się go pozbyć.



juma1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lip 21, 2009 12:28
Lokalizacja: PDL

Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: juma1 » pn lis 22, 2010 01:59

Przerabiałem ostatnio u siebie temat zaworu, chociaż jeszcze nie udało mi się zrobić logów. Różnice w wartościach przepływu powietrza są znaczne: przy wyłączonym EGR wynoszą ponad 500, a przy wprowadzeniu spalin do dolotu - (zawór otwarty) wynoszą 200 lub mniej to znaczy że zawór pracuje, zastanawiająca są jednak wartości 19,9% i 64,5%, które normalnie powinny wynosić 0% lub 100%( w pełni zamknięty lub w pełni otwarty), przy zaworze otwartym są też bardzo duże wahania przepływu ( od 39 do 279), według mnie wynika z tego, że zawór pracuje, ale nie tak jak powinien. Jeżeli masz możliwość zrób logi 003S wtedy będzie można porównać otrzymane wyniki z wynikami gdy zawór jest otwarty i powiedzieć coś więcej. Robiłeś jakieś inne logi ?



Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: arthek » pn lis 22, 2010 22:09

Vieri,
Myślę , że powinno Cię to zainteresować :


Witam!

Najprawdopodobniej mam do wymiany przeplywke
oryg. posiadam bosch b0280217121
pytanie moje jest nastepujace:
czy mozna podmienic go na pierburga??( czytalem na forum ze zdecydowanie nie, ze musi byc bosch i z tych samych zrodel wyczytalem ze pierburg jest o wiele lepszy i dluzej "pozyje")

Odpowiedź:

zapewne chodzi o wkład zamiennikowy pierburga do obudowy Boscha. Moim zdaniem w niektórych typach silników może wystąpić przesterowanie sygnału i....notlauf

Druga odpowiedź :

Przesterowany sygnał przepłwomierza (przekroczenie 1250mg) nie powoduje notlaufa, a jedynie chwilowe ucięcie mocy (charakterystyczne szarpnięcie) i zanotowanie usterki "sygnał przepływomierza nie wiarygodny ".
Chyba że zastosujemy go w jakimś nowszym 1.9 PD lub 2.0 PD. Mogą być cyrki z EGRem a silnik zaczyna się dławić własnymi spalinami.[/i]


Vieri,
Wymieniałes ostatnio przepływkę na nową ?


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: Vieri » pn lis 22, 2010 22:18

arthek pisze:Vieri,
Myślę , że powinno Cię to zainteresować :


Witam!

Najprawdopodobniej mam do wymiany przeplywke
oryg. posiadam bosch b0280217121
pytanie moje jest nastepujace:
czy mozna podmienic go na pierburga??( czytalem na forum ze zdecydowanie nie, ze musi byc bosch i z tych samych zrodel wyczytalem ze pierburg jest o wiele lepszy i dluzej "pozyje")

Odpowiedź:

zapewne chodzi o wkład zamiennikowy pierburga do obudowy Boscha. Moim zdaniem w niektórych typach silników może wystąpić przesterowanie sygnału i....notlauf

Druga odpowiedź :

Przesterowany sygnał przepłwomierza (przekroczenie 1250mg) nie powoduje notlaufa, a jedynie chwilowe ucięcie mocy (charakterystyczne szarpnięcie) i zanotowanie usterki "sygnał przepływomierza nie wiarygodny ".
Chyba że zastosujemy go w jakimś nowszym 1.9 PD lub 2.0 PD. Mogą być cyrki z EGRem a silnik zaczyna się dławić własnymi spalinami.[/i]


Vieri,
Wymieniałes ostatnio przepływkę na nową ?
Tak tydzień temu wleciała nowa Pierburga... :grrr: Czyli co zwracać Pierburga z racji błędu na kompie i wymieniać na boscha? EGR wymienić swoją drogą?

EDIT:

ale swoją drogą tutaj mam loga dynamicznego z jazdy po montażu nowej przepływki i nie łapie nigdzie poziomu 1250 mg....

http://vaglog.rtnet.pl/vieriman_29068.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

Awatar użytkownika
Vieri
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: śr mar 04, 2009 18:55
Lokalizacja: Otwock

Problem z zaworem EGR - logi BS 003

Post autor: Vieri » śr paź 12, 2011 22:35

W sumie zapomniałem napisać, bo problem niedługo po ostatnim poście został rozwiązany.

Próbowałem wymieniać EGR na inny, ale było jeszcze gorzej (okazało się że był bardziej zasyfiony niż stary)... więc EGR który był fabrycznie wsadziłem na 48h do miski z benzyną ekstrakcyjną, wymoczyłem, przemyłem solidnie karcherem i na koniec jeszcze wyszorowałem szczotą w zakamarkach i JAK RĘKĄ ODJĄŁ, po dzień dzisiejszy :bigok:


Moja Perła :bajer:
Obrazek

Mam Vaga, Vag-Tacho 2.5, miernik lakieru ||| Piszę poprawnie po POLSKU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 121 gości