Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: Skoniecki » śr lis 17, 2010 22:03

Witam , silniczek 1Z 1.9 TDI VP , po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu. W momencie wystąpienia awarii trzeba trochę dłużej parę razy po pałować i wszystko wraca do normy . Kiedy silnik trochę sie nagrzeje , to można go pałować do woli , do odcięcia i nic się nie dzieje. Przy dynamicznej jeździe na chłodnym silniku problem nie występuje, tylko na luzie bez obciążenia.
Padło przypuszczenie ścinania klinu na wale - jednak to 96 rok i już na szczęście nie ma klina tylko ścięte kółko. Według opinii paru osób w momencie awarii słychać metaliczny odgłos tłoków klepiących w zawory (ponoć).
Pomóżcie koledzy bo szlak mnie trafia, cholera wie co padło i co może jeszcze paść.


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: bongo » śr lis 17, 2010 22:07

Skoniecki pisze: po odpaleniu na zimnym silniku pracuje normalnie , po dodaniu gazu do ok.2800 3500 obr(bez obciążenia - na luzie) nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno
Kto mądry przeciąga zimne tdi do 3500 obrotów :rotfl:
Zawory się pewnie podwieszają i tyle



Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: Skoniecki » śr lis 17, 2010 22:14

Moze mnie trochę poniosło , ale potrafi się tak zachowywać już przy 2200 2300 obr.
Kiedyś tego nie było.


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: arturo » śr lis 17, 2010 23:42

Prawdopodobnie zacina się zawór regulacji ciśnienia oleju w pompie



Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: Skoniecki » czw lis 18, 2010 13:55

jak można potwierdzić awarię tego zaworu , jak to sprawdzić ,czy przy takiej awarii nie wariowały by też inne cylki. Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: SToRM » czw lis 18, 2010 16:07

Skoniecki pisze:Czujniki ciśnienia oleju powinny zareagować.
ale tobie sie robi duze cisnienie, nie male ;) I to doslownie na chwile



Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: Skoniecki » czw lis 18, 2010 21:00

Poprawcie mnie jeśli się mylę , ale w 1Z-cie są 2 czujniki oleju ;jeden od za niskiego -chyba do 0.5 i drugi do wysokiego -chyba powyżej 2.0.
I co z innymi cylindrami , vag nie wywala żadnych błędów , szklanki bez luzów i nietypowych rys.
Ponawiam pytanie - jak sprawdzić ten zawór.


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Re: Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: człek » czw lis 18, 2010 21:58

Skoniecki pisze:nagle zaczyna szarpać ,bardzo mocno dymi na jasno - nie jak przelane paliwo - przestaje pracować jeden z garów , silnik potrafi zgasnąć i rozrusznikowi ciężej przekręcić niż przy normalnym odpalaniu.
Ja miałem takie objawy kiedyś przy lekko pękniętej/wyżartej głowicy na odcinku tłok-kanał wodny (około 5mm). W komorze spalania przez zużytą uszczelkę głowicy i jednoczesne lekkie pęknięcie dostawał się płyn chłodzący i walił na szaro niemiłosiernie przy odpalaniu, chodził na trzy gary, miał problemy z kręceniem (płyn w komorze). A te pałowanie prze Ciebie auta po czym awaria przestaje istnieć może świadczyć o wypaleniu się resztek płynu z komory spalania. Oby tak nie było ;)



Awatar użytkownika
Skoniecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: śr cze 03, 2009 21:47
Lokalizacja: Wrocław

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: Skoniecki » czw lis 18, 2010 22:12

Jeżeli przy zimnym silniku nie depnę w pedał ,żeby spowodować awarię - to nic się nie dzieje .
Auto normalnie odpala i jeździ bez tych objawów , co więcej dodanie gazu i szybkie obroty pod obciążeniem ( w czasie jazdy )- nie powoduje wystąpienia awarii .


PASSAT B5 FL 2.5V6 TDI 4MOTION DSLA143P970 HYBRYDA GTD

arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Na zimnym silniku przestaje palić jeden gar

Post autor: arturo » sob lis 20, 2010 00:28

trzeba ciśnienie oleju zmierzyć po odpaleniu zimnego silnika



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości