Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Szanowni Koledzy
Wczoraj do moich uszu zaczęły docierać dziwne odgłosy z okolic dolotu powietrza w moim Golfie IV arl.
Szukając w sieci natrafiłem na podobny wątek na jednym z forum
Wideo zapożyczone jest z forum audi:
[youtube][/youtube]
W moim Golfie jest identyczny odgłos. Koledzy na ile waszym zdaniem sprawa jest poważna?
Wczoraj do moich uszu zaczęły docierać dziwne odgłosy z okolic dolotu powietrza w moim Golfie IV arl.
Szukając w sieci natrafiłem na podobny wątek na jednym z forum
Wideo zapożyczone jest z forum audi:
[youtube][/youtube]
W moim Golfie jest identyczny odgłos. Koledzy na ile waszym zdaniem sprawa jest poważna?
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
O kurde chłopie nie wiem na ile to może być sprawa poważna bo nawet mi nic do głowy nie przychodzi co to może być ale brzmi naprawde nieciekawie. Z drugiej strony nie chce Cię straszyć bo dzwięk z YouTuba nie odda tego samego co real. Czegoś takiego jeszcze nie słyszałem, wolałbym się przyjżeć temu osobiście bo nie będę strzelał. Niech wypowiedzą się jeszcze inni koledzy może któryś z nich się spotkał z czymś podobnym. Stalowych nerwów życzę na wszelki. Pozdrawiam.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Kolega "mops" z cytowanego forum w jednym z postów przyznaje, że olał sprawę i po stwierdzeniu tej wady zrobił już 15 000km.
Czeka mnie niebawem naprawa zawieszenia (końcówki, gumy) więc auto oddam do mechanika. Wole jednak wysondować aby czasami mechanik nie puścił wodzę fantazji i nie naraził mnie na jakieś niepotrzebne wydatki ...
Czeka mnie niebawem naprawa zawieszenia (końcówki, gumy) więc auto oddam do mechanika. Wole jednak wysondować aby czasami mechanik nie puścił wodzę fantazji i nie naraził mnie na jakieś niepotrzebne wydatki ...
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
A zdejmowałeś osłonę rozrządu? Odgłos jakby coś obcierało o osłonę. Może pasek?
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Pitru: Nic przy silniku nie rozkręcałem. Objaw zaczął być słyszalny przeze mnie dzisiaj po powrocie z 200km wycieczki i raczej dochodzi z lewej strony jak siedzę w samochodzie. Z uwagi na późną porę i ciemności nie grzebałem nic i zacząłem szukać w sieci. Znalazłem to wideo jedynie z forum audi które idealnie pasuje do dźwięku usłyszanego przeze mnie. Tak jak to opisuje w tym wątku kolega "mops" po odjęciu gazu/zmiana biegu słychać takie coś jak tarcie ...
- Jamanek
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: sob paź 18, 2008 09:01
- Lokalizacja: Elbląg/Pieniężno/Basingstoke
- Kontakt:
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
A może to turbo? Odgłos podobny do zwalniającego turbo mającego luz na wirniku...
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
ten odglos to na 99 procent odglos surge, czyli odglos powietrza wracajacego do dolotu wokol wirnika turbosprezarki. jedyne co dla pewnosci sprawdzic mozna to zawor n75, jesli jest ok to po prostu zostawic
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Jamanek: Auto będzie na serwisie, więc poproszę o sprawdzenie tego bo sam nie wiem jak.Jamanek pisze:Odgłos podobny do zwalniającego turbo mającego luz na wirniku
evolution pisze:ten odglos to na 99 procent odglos surge, czyli odglos powietrza wracajacego do dolotu wokol wirnika turbosprezarki. jedyne co dla pewnosci sprawdzic mozna to zawor n75, jesli jest ok to po prostu zostawic
evolution: jak najlepiej sprawdzić n75 ? Wężyki + logi dynamiczne ?
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
W silniku ASV to norma, ale pierwszy raz to słyszę w innym modelu.
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metodewooytek6 pisze:
evolution: jak najlepiej sprawdzić n75 ? Wężyki + logi dynamiczne ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Detektor pisze: zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metode
1) N75 to ten z białym króćcem a N18 powinien być tuż obok ... tak myślę.
2) Zamienić rozumiem tj. podłączyć identycznie wężyki ale zamienić zawory ?
3) Na ile odpalić silnik?
4) Czy podłączenie VAGa jakoś może mi pomóc?
Dzisiaj znajomy który ma Passata 130KM stwierdził, że to normalny odgłos powietrza z turbo.
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Ja mam u siebie silnik ASZ (130KM) jest on podobno blizniaczy do twojego ARL-a z paroma wyjątkami jak turbina czy IC. U mnie N75 jest cały czarny a N18 z białym króćcem. Stojąc przed otwartą maską auta N75 ten cały czarny jest umiejscowiony po lewej stronie tego z białym króćcem czyli N18 ale ręki bym nie dał jak jest u Ciebie. Najprostrzym sposobem na sprawdzenie tego jest sprawdzić do którego zaworu doprowadzi Cię wężyk od zaworu EGR ten gumowy co jest wsunięty do EGR-a od góry. Jego droga jest bardzo krótka a doprowadzi Cię on do N18 i będziesz juz wiedział który to jest N75. Jeśli chodzi o jego zamianę to dokładnie tak jak to zrozumiałeś i napisałeś w pkt.2 po zamianie odpal auto i przejedz się poprostu kawałek żebyś miał jasność czy usterka minęła. Jeśli chodzi o VAG-a to jasne że może Ci pomóc. Pozdrawiam.wooytek6 pisze:Detektor pisze: zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metode
1) N75 to ten z białym króćcem a N18 powinien być tuż obok ... tak myślę.
2) Zamienić rozumiem tj. podłączyć identycznie wężyki ale zamienić zawory ?
3) Na ile odpalić silnik?
4) Czy podłączenie VAGa jakoś może mi pomóc?
Dzisiaj znajomy który ma Passata 130KM stwierdził, że to normalny odgłos powietrza z turbo.
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Detektor: dzięki za radę spróbuje zlokalizować wszystko jak należy tak jak napisałeś.
Co do VAGa to po sprawdzeniu N18 z N75 wrócę do pierwotnych ustawień i wykonam log dyn. kanału 11 o ile dobrze wszystko rozumiem i zobaczę co wyjdzie...
1) Czy po zamianie n75 z n18 auto powinno wpaść w tryb awaryjny czy jak ?
BTW: znalazłem już 2 osoby dzisiaj które potwierdziły słysząc mojego ARLa diagnozę kolegi evolution ... może za wcześnie panikuje ?!!Zostaje mi tylko sprawdzić ten n75
Co do VAGa to po sprawdzeniu N18 z N75 wrócę do pierwotnych ustawień i wykonam log dyn. kanału 11 o ile dobrze wszystko rozumiem i zobaczę co wyjdzie...
1) Czy po zamianie n75 z n18 auto powinno wpaść w tryb awaryjny czy jak ?
BTW: znalazłem już 2 osoby dzisiaj które potwierdziły słysząc mojego ARLa diagnozę kolegi evolution ... może za wcześnie panikuje ?!!Zostaje mi tylko sprawdzić ten n75
Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL
Na to pytanie nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć Tak lub Nie bo kiedy ja robiłem taką podmiankę u siebie to nie rozpędzałem się swoim autem do 120km/h ani nie kręciłem go na wysokich obrotach na wyższych biegach. Po wrzuceniu pierwszych 3 biegów i rozkręceniu silnika do 2,5tyś. obr. powinieneś być w stanie stwierdzić czy N75 jest dobry bo jego usterki wywołują nietypową pracę turbiny i zarazem silnika więc po zamianie ze sobą tych zaworów jeśli nic się nie zmieni to prawdopodobnie będzie to oznaczało że przyczyną jest zupełnie coś innego. No chyba że okazało by się że i N18 masz walnięty ale jak do tej pory to nie słyszałem jeszcze żeby te dwa zaworki padły komuś jednocześnie.wooytek6 pisze:
1) Czy po zamianie n75 z n18 auto powinno wpaść w tryb awaryjny czy jak ?
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości