Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » ndz lis 14, 2010 19:54

Szanowni Koledzy


Wczoraj do moich uszu zaczęły docierać dziwne odgłosy z okolic dolotu powietrza w moim Golfie IV arl.

Szukając w sieci natrafiłem na podobny wątek na jednym z forum

Wideo zapożyczone jest z forum audi:

[youtube][/youtube]

W moim Golfie jest identyczny odgłos. Koledzy na ile waszym zdaniem sprawa jest poważna?



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Detektor » ndz lis 14, 2010 20:52

O kurde chłopie nie wiem na ile to może być sprawa poważna bo nawet mi nic do głowy nie przychodzi co to może być ale brzmi naprawde nieciekawie. Z drugiej strony nie chce Cię straszyć bo dzwięk z YouTuba nie odda tego samego co real. Czegoś takiego jeszcze nie słyszałem, wolałbym się przyjżeć temu osobiście bo nie będę strzelał. Niech wypowiedzą się jeszcze inni koledzy może któryś z nich się spotkał z czymś podobnym. Stalowych nerwów życzę na wszelki. Pozdrawiam.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » ndz lis 14, 2010 21:02

Kolega "mops" z cytowanego forum w jednym z postów przyznaje, że olał sprawę i po stwierdzeniu tej wady zrobił już 15 000km.

Czeka mnie niebawem naprawa zawieszenia (końcówki, gumy) więc auto oddam do mechanika. Wole jednak wysondować aby czasami mechanik nie puścił wodzę fantazji i nie naraził mnie na jakieś niepotrzebne wydatki ...



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: pitru » ndz lis 14, 2010 21:11

A zdejmowałeś osłonę rozrządu? Odgłos jakby coś obcierało o osłonę. Może pasek?


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » ndz lis 14, 2010 21:22

Pitru: Nic przy silniku nie rozkręcałem. Objaw zaczął być słyszalny przeze mnie dzisiaj po powrocie z 200km wycieczki i raczej dochodzi z lewej strony jak siedzę w samochodzie. Z uwagi na późną porę i ciemności nie grzebałem nic i zacząłem szukać w sieci. Znalazłem to wideo jedynie z forum audi które idealnie pasuje do dźwięku usłyszanego przeze mnie. Tak jak to opisuje w tym wątku kolega "mops" po odjęciu gazu/zmiana biegu słychać takie coś jak tarcie ...



Awatar użytkownika
Jamanek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: sob paź 18, 2008 09:01
Lokalizacja: Elbląg/Pieniężno/Basingstoke
Kontakt:

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Jamanek » pn lis 15, 2010 00:35

A może to turbo? Odgłos podobny do zwalniającego turbo mającego luz na wirniku...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: evolution » pn lis 15, 2010 00:37

ten odglos to na 99 procent odglos surge, czyli odglos powietrza wracajacego do dolotu wokol wirnika turbosprezarki. jedyne co dla pewnosci sprawdzic mozna to zawor n75, jesli jest ok to po prostu zostawic


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » pn lis 15, 2010 08:45

Jamanek pisze:Odgłos podobny do zwalniającego turbo mającego luz na wirniku
Jamanek: Auto będzie na serwisie, więc poproszę o sprawdzenie tego bo sam nie wiem jak.

evolution pisze:ten odglos to na 99 procent odglos surge, czyli odglos powietrza wracajacego do dolotu wokol wirnika turbosprezarki. jedyne co dla pewnosci sprawdzic mozna to zawor n75, jesli jest ok to po prostu zostawic

evolution: jak najlepiej sprawdzić n75 ? Wężyki + logi dynamiczne ?



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Damian-jg » pn lis 15, 2010 09:08

W silniku ASV to norma, ale pierwszy raz to słyszę w innym modelu.


Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410

Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Detektor » pn lis 15, 2010 21:45

wooytek6 pisze:

evolution: jak najlepiej sprawdzić n75 ? Wężyki + logi dynamiczne ?
zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metode


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » pn lis 15, 2010 22:42

Detektor pisze: zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metode

1) N75 to ten z białym króćcem a N18 powinien być tuż obok ... tak myślę.
2) Zamienić rozumiem tj. podłączyć identycznie wężyki ale zamienić zawory ?
3) Na ile odpalić silnik?
4) Czy podłączenie VAGa jakoś może mi pomóc?

Dzisiaj znajomy który ma Passata 130KM stwierdził, że to normalny odgłos powietrza z turbo.



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Detektor » wt lis 16, 2010 00:39

wooytek6 pisze:
Detektor pisze: zamień na chwile zawór n75 z n18 ewentualnie zmostkuj przewody zaworu n75 choć polecał bym tą pierwszą metode

1) N75 to ten z białym króćcem a N18 powinien być tuż obok ... tak myślę.
2) Zamienić rozumiem tj. podłączyć identycznie wężyki ale zamienić zawory ?
3) Na ile odpalić silnik?
4) Czy podłączenie VAGa jakoś może mi pomóc?

Dzisiaj znajomy który ma Passata 130KM stwierdził, że to normalny odgłos powietrza z turbo.
Ja mam u siebie silnik ASZ (130KM) jest on podobno blizniaczy do twojego ARL-a z paroma wyjątkami jak turbina czy IC. U mnie N75 jest cały czarny a N18 z białym króćcem. Stojąc przed otwartą maską auta N75 ten cały czarny jest umiejscowiony po lewej stronie tego z białym króćcem czyli N18 ale ręki bym nie dał jak jest u Ciebie. Najprostrzym sposobem na sprawdzenie tego jest sprawdzić do którego zaworu doprowadzi Cię wężyk od zaworu EGR ten gumowy co jest wsunięty do EGR-a od góry. Jego droga jest bardzo krótka a doprowadzi Cię on do N18 i będziesz juz wiedział który to jest N75. Jeśli chodzi o jego zamianę to dokładnie tak jak to zrozumiałeś i napisałeś w pkt.2 po zamianie odpal auto i przejedz się poprostu kawałek żebyś miał jasność czy usterka minęła. Jeśli chodzi o VAG-a to jasne że może Ci pomóc. Pozdrawiam.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

wooytek6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt mar 03, 2009 02:20
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: wooytek6 » wt lis 16, 2010 01:02

Detektor: dzięki za radę spróbuje zlokalizować wszystko jak należy tak jak napisałeś.

Co do VAGa to po sprawdzeniu N18 z N75 wrócę do pierwotnych ustawień i wykonam log dyn. kanału 11 o ile dobrze wszystko rozumiem i zobaczę co wyjdzie...


1) Czy po zamianie n75 z n18 auto powinno wpaść w tryb awaryjny czy jak ?

BTW: znalazłem już 2 osoby dzisiaj które potwierdziły słysząc mojego ARLa diagnozę kolegi evolution ... może za wcześnie panikuje ?!!Zostaje mi tylko sprawdzić ten n75



Awatar użytkownika
Detektor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: śr lis 18, 2009 16:40
Lokalizacja: Warszawa

Re: Golf IV odgłos z dolotu TDI ARL

Post autor: Detektor » wt lis 16, 2010 06:56

wooytek6 pisze:

1) Czy po zamianie n75 z n18 auto powinno wpaść w tryb awaryjny czy jak ?
Na to pytanie nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć Tak lub Nie bo kiedy ja robiłem taką podmiankę u siebie to nie rozpędzałem się swoim autem do 120km/h ani nie kręciłem go na wysokich obrotach na wyższych biegach. Po wrzuceniu pierwszych 3 biegów i rozkręceniu silnika do 2,5tyś. obr. powinieneś być w stanie stwierdzić czy N75 jest dobry bo jego usterki wywołują nietypową pracę turbiny i zarazem silnika więc po zamianie ze sobą tych zaworów jeśli nic się nie zmieni to prawdopodobnie będzie to oznaczało że przyczyną jest zupełnie coś innego. No chyba że okazało by się że i N18 masz walnięty ale jak do tej pory to nie słyszałem jeszcze żeby te dwa zaworki padły komuś jednocześnie.


W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 116 gości