Skad pochodzi ten stukot

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » śr lis 03, 2010 15:06

Witam. Mam prośbę o fachową poradę odnośnie silnika 1.9 TDI 90 KM ALH zamontowanym w Golfie IV Variant. Silnik ma przejechane 246 tys km i szczególnie na niskich obrotach wydaje chwilowe jakby "łopotanie" i nierówną pracę. Szczególnie jest to odczuwalne przy dojeżdzaniu do świateł (po wciśnieciu sprzęgła). Na wyższych obrotach wszystko jest ok a po spadku na niskie często przez 4- 5 sekund praca jest zakłócona..

Dla lepszego zobrazowania tego problemu zamieszczam filmik takiego samego auta jak moje z podobnym problemem (na załączonym filmiku bardzo podobne objawy wystepują jak u mnie -jednak trwają znacznie dłużej).
Oto filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Bardzo proszę o fachowe porady co za to odpowiada i co należy zrobić??? Dodam, że VAG nie wykrywa żadnego błędu.. Z góry dzięki i pozdrawiam.


Rakun1

Awatar użytkownika
arturkw
Kwi@tek
Kwi@tek
Posty: 1186
Rejestracja: śr sty 28, 2009 11:39
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: arturkw » śr lis 03, 2010 17:15

awięc:
1. podepnij sie pod vaga moze wyjdzie jakis bład.
2. sprawdz pompe wspomy moj znajmy mial podobny dźwięk jak cos sie z nia działo
3. cos moze byc luzne i idzie taki rezonans posprawdzaj wszystkei plastiki czy sa skręcone
4. i tu najgorsza z opcji ale malo prawdopodobna ze cos w środku silnika juz nie bangla:)


sa to moje sugestie tylko.


1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;

obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;

Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: italiano_83 » śr lis 03, 2010 19:35

Podobny dźwięk wydaje uszkodzona rolka na alternatorze :bajer: tzw wolne koło alternatora, odpal auto i na luzie depnij do 4000obr/min i pość gwałtownie gaz jeśli podczas wciśnięcia gazu nic nie usłyszysz, a w momencie kiedy silnik będzie schodził z obrotów bardzo szybkie terkotanie,a po chwili już znacznie wolniejsze to z dużym prawdopodobieństwem to może być właśnie rolka.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » śr lis 03, 2010 19:43

Dzięki kolego sprawdzę. Tylko wątpię żeby to była rolka skoro alternator w ostatnim czasie miałem naprawiany (rozpadło się koło pasowe, łożyska i wymienili mi regulator napięcia)


Rakun1

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Re: Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » pt lis 05, 2010 20:34

Koledzy może macie jeszcze jakieś sugestie? :bigok:


Rakun1

lucyfer1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: lucyfer1234 » sob lis 13, 2010 10:18

Ja posiadam Golfa 1,9 TDI 110KM i odgłos z silnika mam identyczny,sprawdzałem juz to vagiem i wszystko wyszło ok,sprawdziłem wtryski i okazało sie ze wszystkie koncówki mi lały,wymieniłem na nowe,niestety drzwiek pozostał,byłem u nastepnego mechanika i powiedział mi ze to koło dwu masowe tak tyrkota....CO WY NA TO?



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » sob lis 13, 2010 12:51

No ciekawa to sprawa, bo wszystko jest możliwe choć u mnie nic złego się na razie nie dzieje z dwumasem (o ile owe przypadłości nie pochodzą od niego).


Rakun1

rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » sob lis 13, 2010 12:51

Wtryski też są ok a VAG niczego nie wykazuje


Rakun1

lucyfer1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: lucyfer1234 » sob lis 13, 2010 16:35

jak można sprawdzic czy koło dwumasowe jest wporządku,bo wiem ze to do najdroższych rzeczy należy..



rakun1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 22:43
Lokalizacja: Zamość

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: rakun1 » sob lis 13, 2010 19:47

poczytaj na forum, na pewno jest sporo o tym


Rakun1

lucyfer1234
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: lucyfer1234 » sob lis 13, 2010 20:20

Ślicznie dziękuje,niewiesz jak bardzo mi pomogłeś.. :?



Awatar użytkownika
jacekPlacekkk
zbieram na tjuning
zbieram na tjuning
Posty: 435
Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
Lokalizacja: Siedlce/okolice
Kontakt:

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: jacekPlacekkk » sob lis 13, 2010 21:40

przede wszystkim zdjąć obudowy, wleźć podspód auta.... ja tak szukałem u siebie i znalazłem, może być tak że to co hałasuję typu rolka to może nie być wcalę rolka tylko rezonans dzwięk się po niej przenosi, ja wymieniłem wszystko, po czasie zaczło coś stukać w rozrządzie i co się okazłao? alternator... więc hym zachowaj spokój...


:-)

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: t0mal » sob lis 13, 2010 21:51

Trochę twardo pracuje, osobiście stawiałbym na wtryski, chociaż wieszające się wtryskiwacze nie wydają takiego dźwięku, raczej jest to metaliczne stukanie. Dwumas często hałasuje przy ruszaniu, lub jest wyczuwalny luz w napędzie (koło nie tłumi drgań). Alternator raczej odpada, zazwyczaj hałas jest o większej częstotliwości, zdejmij pasek i badaj rolki. Zostaje jeszcze pompa podciśnienia.



coval
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 17:43
Lokalizacja: Zielona Góra

Skad pochodzi ten stukot

Post autor: coval » sob lis 13, 2010 22:23

Witam.
Bez podpięcia vaga to wróżenie z fusów.
Potrzebne są logi grup 001, 004 na jałowym.
U mnie podobnie zachowywał sie AHF gdy miałem brudny nastawnik.
Można spróbować jego "pseudoczyszczenia" wchodząc w adaptacje dawki rozruchowej 05 i na przemian wpisywanie wartości max (33268) i min np 30000, za każdym razem save, powtórzyc tak conjamniej 10x, jeżeli nastąpi poprawa na jakiś czas to nastawnik do czyszczenia/naprawy.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 262 gości