Skad pochodzi ten stukot
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Skad pochodzi ten stukot
Witam. Mam prośbę o fachową poradę odnośnie silnika 1.9 TDI 90 KM ALH zamontowanym w Golfie IV Variant. Silnik ma przejechane 246 tys km i szczególnie na niskich obrotach wydaje chwilowe jakby "łopotanie" i nierówną pracę. Szczególnie jest to odczuwalne przy dojeżdzaniu do świateł (po wciśnieciu sprzęgła). Na wyższych obrotach wszystko jest ok a po spadku na niskie często przez 4- 5 sekund praca jest zakłócona..
Dla lepszego zobrazowania tego problemu zamieszczam filmik takiego samego auta jak moje z podobnym problemem (na załączonym filmiku bardzo podobne objawy wystepują jak u mnie -jednak trwają znacznie dłużej).
Oto filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo proszę o fachowe porady co za to odpowiada i co należy zrobić??? Dodam, że VAG nie wykrywa żadnego błędu.. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Dla lepszego zobrazowania tego problemu zamieszczam filmik takiego samego auta jak moje z podobnym problemem (na załączonym filmiku bardzo podobne objawy wystepują jak u mnie -jednak trwają znacznie dłużej).
Oto filmik:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Bardzo proszę o fachowe porady co za to odpowiada i co należy zrobić??? Dodam, że VAG nie wykrywa żadnego błędu.. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Rakun1
Skad pochodzi ten stukot
awięc:
1. podepnij sie pod vaga moze wyjdzie jakis bład.
2. sprawdz pompe wspomy moj znajmy mial podobny dźwięk jak cos sie z nia działo
3. cos moze byc luzne i idzie taki rezonans posprawdzaj wszystkei plastiki czy sa skręcone
4. i tu najgorsza z opcji ale malo prawdopodobna ze cos w środku silnika juz nie bangla:)
sa to moje sugestie tylko.
1. podepnij sie pod vaga moze wyjdzie jakis bład.
2. sprawdz pompe wspomy moj znajmy mial podobny dźwięk jak cos sie z nia działo
3. cos moze byc luzne i idzie taki rezonans posprawdzaj wszystkei plastiki czy sa skręcone
4. i tu najgorsza z opcji ale malo prawdopodobna ze cos w środku silnika juz nie bangla:)
sa to moje sugestie tylko.
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skad pochodzi ten stukot
Podobny dźwięk wydaje uszkodzona rolka na alternatorze tzw wolne koło alternatora, odpal auto i na luzie depnij do 4000obr/min i pość gwałtownie gaz jeśli podczas wciśnięcia gazu nic nie usłyszysz, a w momencie kiedy silnik będzie schodził z obrotów bardzo szybkie terkotanie,a po chwili już znacznie wolniejsze to z dużym prawdopodobieństwem to może być właśnie rolka.
Skad pochodzi ten stukot
Dzięki kolego sprawdzę. Tylko wątpię żeby to była rolka skoro alternator w ostatnim czasie miałem naprawiany (rozpadło się koło pasowe, łożyska i wymienili mi regulator napięcia)
Rakun1
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10
Skad pochodzi ten stukot
Ja posiadam Golfa 1,9 TDI 110KM i odgłos z silnika mam identyczny,sprawdzałem juz to vagiem i wszystko wyszło ok,sprawdziłem wtryski i okazało sie ze wszystkie koncówki mi lały,wymieniłem na nowe,niestety drzwiek pozostał,byłem u nastepnego mechanika i powiedział mi ze to koło dwu masowe tak tyrkota....CO WY NA TO?
Skad pochodzi ten stukot
No ciekawa to sprawa, bo wszystko jest możliwe choć u mnie nic złego się na razie nie dzieje z dwumasem (o ile owe przypadłości nie pochodzą od niego).
Rakun1
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10
Skad pochodzi ten stukot
jak można sprawdzic czy koło dwumasowe jest wporządku,bo wiem ze to do najdroższych rzeczy należy..
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: pt lis 12, 2010 08:10
- jacekPlacekkk
- zbieram na tjuning
- Posty: 435
- Rejestracja: pn sie 25, 2008 19:45
- Lokalizacja: Siedlce/okolice
- Kontakt:
Skad pochodzi ten stukot
przede wszystkim zdjąć obudowy, wleźć podspód auta.... ja tak szukałem u siebie i znalazłem, może być tak że to co hałasuję typu rolka to może nie być wcalę rolka tylko rezonans dzwięk się po niej przenosi, ja wymieniłem wszystko, po czasie zaczło coś stukać w rozrządzie i co się okazłao? alternator... więc hym zachowaj spokój...
:-)
Skad pochodzi ten stukot
Trochę twardo pracuje, osobiście stawiałbym na wtryski, chociaż wieszające się wtryskiwacze nie wydają takiego dźwięku, raczej jest to metaliczne stukanie. Dwumas często hałasuje przy ruszaniu, lub jest wyczuwalny luz w napędzie (koło nie tłumi drgań). Alternator raczej odpada, zazwyczaj hałas jest o większej częstotliwości, zdejmij pasek i badaj rolki. Zostaje jeszcze pompa podciśnienia.
Skad pochodzi ten stukot
Witam.
Bez podpięcia vaga to wróżenie z fusów.
Potrzebne są logi grup 001, 004 na jałowym.
U mnie podobnie zachowywał sie AHF gdy miałem brudny nastawnik.
Można spróbować jego "pseudoczyszczenia" wchodząc w adaptacje dawki rozruchowej 05 i na przemian wpisywanie wartości max (33268) i min np 30000, za każdym razem save, powtórzyc tak conjamniej 10x, jeżeli nastąpi poprawa na jakiś czas to nastawnik do czyszczenia/naprawy.
Pozdrawiam
Bez podpięcia vaga to wróżenie z fusów.
Potrzebne są logi grup 001, 004 na jałowym.
U mnie podobnie zachowywał sie AHF gdy miałem brudny nastawnik.
Można spróbować jego "pseudoczyszczenia" wchodząc w adaptacje dawki rozruchowej 05 i na przemian wpisywanie wartości max (33268) i min np 30000, za każdym razem save, powtórzyc tak conjamniej 10x, jeżeli nastąpi poprawa na jakiś czas to nastawnik do czyszczenia/naprawy.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości