nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

v7025TDIVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 12, 2010 22:09

nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu

Post autor: v7025TDIVW » pt lis 12, 2010 22:34

Witam Kolegów fanów VW.
Ja niestety jestem posiadaczem volvo V70 98 rok z silnikiem 5- cylindrowym VW 2,5TDI D5252T. Mam nadzieję, że szanowni Koledzy/Kolerzani pomożecie mi z problemem dotyczącym właśnie silnika od VW. Silnik miał zdiagnozowany (z błędów w kompie) błąd pompy paliwa-wtryskowej - kontrolka z lambdą się świeciła. Obiawy to nierówna praca silnika na obrotach 1200-1600 obr /min i co później się okazało nierówna praca silnika przy hamowaniu, po zatrzymaniu silnik wyrównywał obrory.Wymieniłam w serwisie nastawnik po regeneracji, błąd skasowany i nie powraca. Próba wykonana na odcinku 20 km w mieście wykazała znaczną poprawą, a nawet wydawało mi się, że jest OK. Dzisiaj po tej operacji przejechałem ca 500 km i zaczeło się ponownie, nie mniej jednak bez kontrolki sygnalizującej błąd sterowania silnika.
I teraz coś na deser. Objawy nierównej pracy przy hamowaniu są nadal do zatrzymania potem praca równa. Te same objawy są również gdy silnik pracyje na wolnych równych obrotach, jest na luzie, druga osoba popych auto do prędkości powyżej ca 5 km i nagla zaczyna pracować jakby nie palił na wszystkich culindrach. To samo jest przy ruszaniu nawet delikatnym powyżej 5 km/godz "trzęsiawka" i równa praca po zatrzymaniu. Dodawanie gazu na luzie w tle wyczuwa się lekką nierówną pracę, ale trzyma wolne na 850. Jak można powiązać tą nazwijmy "trzęsiawkę" z ruchem pojazdu na luzie lub normalnie w czasie jazdy. Chciałby zaznaczyć, że miałem wymieniony wcześniej kompletny rozrząd, ów nastawnik, kąt wtrysku i znów lipa. Moze to pompa, ale gdy się pojazd tyczy jet żle, gdy stoi Ok, czy to może jakiś czujnik np. położenia wału, prędkości ale musiał by być połączony/zależny od pompy dawki itd. Dawką mechanik ustawił mi na gorącym silnikiem na 3,6mg/sok.

Pozdrawiam
Maciej

Witam ponowna szonownych forumowiczów. Czy ktoś spotkał sie z opsanym przypadkiem ???
Witam ponownie. Widzę , że nikt z szonownych Forumowiczów nie spotkał sią z podobnym przypadkiem i dziękuję za liczne porady. Pozostaje mi tylko mechanik i tyle.
Pozdrawiam i życzę miłej jazdy mit dem VOLKSWAGEN.
Ostatnio zmieniony sob lis 20, 2010 22:12 przez v7025TDIVW, łącznie zmieniany 2 razy.



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu

Post autor: jarciu_T4 » pt lis 12, 2010 22:49

ktoś tu pewnie zaraz napisze ci coś więcej . ja dodam to co przerabialem w swoim t4 z rownierz 2.5 tyle zesłabszym.. czujnik prędkości w skrzyni wymiana.. nadal to samo.. po wizycie u zaprzyjażnionych diesel magików skończyło się na wymianie sterownika. problem juz więcej nie powrócił.



v7025TDIVW
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt lis 12, 2010 22:09

nierówna praca 2,5TDI 140KM 5-cyl w ruchu

Post autor: v7025TDIVW » pt lis 12, 2010 23:31

Dzięki za zainteresowanie tematem. Być może to nastawnik. Mam go na 12 miesięcznej gwarancji. Ale jak wyjeśnić, że samochód nawet pchany na wolnych obrotach zaczyna nagle nieróno pracować. Auto zatrzymuje się problem znika. Czy sterownik pompy porównuje również prędkość ?
Z góry dziękuję za jakiś trop.
Maciej



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 202 gości