Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: arthek » śr lis 10, 2010 10:28

Postanowiłem napisać ten wątek i podzielić się spostrzeżeniami bo zostałem mile zaskoczony.
Po zakupie fejsa , sprawdziłem sobie profilaktycznie kanał 004 poz 4.
Uprzedzę, że z autem nic się nie działo, "motorownia" pracowała poprawnie.
KSW ( kąt synch .wałka) wachał się od - 1.0 do - 1.7.
Niby w normie ale postaniowiłem go ustawić na "null" ;-)
Efekty:
- zaraz po odpaleniu zauważalna zmiana pracy "motorowni" na ciut bardziej "miękką".
- zmiana żuzycia paliwa na "blacie" na postoju z 0,8L/h na 0,6-0,7L/h
- z rury wydechowej ...Górskie Powietrze !!! No może przesadziłem , ale spaliny trochę jakby mniej szczypią w oczy ;-)
i co mnie najbardziej zaskoczyło to zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa, przy niezmienionej technice jazdy (?)
Na tym samym odcinku 25 km , który zwykle codziennie pokonuję ( średnie tempo jazdy) średnie spalanie ( w/g kompa) oscylowało w granicach 6.0 - 6,2 l/100 km.
Po zmianie KSW , od trzech dni ten sam odcinek drogi , to samo tempo i spalanie ....5,5L /100 km.
Paliwo to samo, bo tankowałem tydzień temu i jeszcze mam je w zbiorniku .
Wczoraj natomiast ze względu na spory ruch na drodze , tempo jazdy emeryckie i ten sam odcinek drogi ....spalanie 4,7 l/100 km .
Auto to ASZ , 160 km i 230 kkm przelotu.

Mam nadzieję , że to nie efekt placebo ;-)


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Freon
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 10:59
Lokalizacja: z domu

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Freon » śr lis 10, 2010 11:01

No, no brawo... :-)
Może sam skuszę się na zakup kabelk.
Podaj jakieś namiary na sprzedającego u którego dokonałeś zakupu.
Pozdrawiam :-)



Awatar użytkownika
Oli
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 725
Rejestracja: pt wrz 09, 2005 22:02
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Oli » śr lis 10, 2010 11:35

może i ja zrobię korektę, wszystko chodzi jak trzeba kąt -1.7 niby nie tragicznie ale jak widać może być lepiej


[b]148KM/326Nm[/b]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Adamm » śr lis 10, 2010 12:47

arthek, spalanie wg kompa?


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: arthek » śr lis 10, 2010 13:41

Na vag com'ie nie sprawdzałem.
Nie podniecam się narazie za bardzo :hmm: , sprawdzę jeszcze średnie spalanie na całym zbiorniku.
Wtedy się podzielę refleksją :grin:
I co jeszcze zauważyłem , ciut łagodniej zapala po nocy w przedziale temp ~ + 5'C do + 10'C
( info dla tych co wiedzą jak potrafi "budzić się " diesel po chłodnej nocy - nie podgrzany świecami ) :rotfl:


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
MD2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: pt wrz 04, 2009 19:34
Lokalizacja: śląskie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: MD2 » śr lis 10, 2010 15:52

no to ja tez napisze moje sugestie po zmianie ustawienia tego kata.
Przed korektą było 4,5~5,0 obecnie 0,0
Zaraz po zmianie kąta spalanie na kompie WZROSŁO !!!!!!! (niewiele, ale jednak wzrosło z ok. 5,6 na ponad 6,0). Jednak po 2 tygodniach normalnego jezdzenia jakby sie spalanie unormowało i wrociło do poprzedniego wskazania (moze komp musiał sie zaadoptowac do nowych ustawien ???)
Efekty - najwazniejsze to ustały telepania budą, motor miekko pracuje, lepiej odpala.



witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: witek690 » śr lis 10, 2010 21:24

u mnie sie wacha od 0.6 do 1.1 jak to przestawić



wron
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 641
Rejestracja: pn cze 28, 2010 09:49
Lokalizacja: mazowieckie

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: wron » śr lis 10, 2010 21:33

Czy kąt synchronizacji można sprawdzić na zimnym silniku, czy trzeba koniecznie na rozgrzanym?
Czy po wymianie rozrządu kąt synchronizacji z reguły zawsze się przestawi i powinno się od razu go korygować?



Awatar użytkownika
hutnik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pn sty 11, 2010 22:13
Lokalizacja: Kraków

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: hutnik » śr lis 10, 2010 22:32

u mnie w TDI PD AXR 101KM
- a biegu jałowym komp wyświetla spalanie przewaznie 0.8 z klimą 1.0 /1.1 chetnie bym to skorygował zeby było 0.6 na jałowym ponoć tak powinno być


Jeżdżę też VW Sharan 1.9TDI PD 130KM ASZ rocznik 2005

Awatar użytkownika
arthek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 15:31
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: arthek » śr lis 10, 2010 23:05

Dotyczy wszystkich 1,9 TDI PD
http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986" onclick="window.open(this.href);return false;. ... hronizacji
pozdrawiam.


Powered by Gnój !
Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
VARIANT 1,9 TDI ASZ
Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Adamm » śr lis 10, 2010 23:42

to ze wam sie spalanie na MFA zmienia to dlatego ze przestawiajac walek zmienia sie tez dawka paliwa i wtedy komp glupieje w jakims tam stopniu

to tak jak w starszych ruszac nastawnikiem , jak sie da wieksza dawke to komp bedzie pokazywal mniejsze spalanie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Craker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 09:44
Lokalizacja: Łódź

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Craker » czw lis 11, 2010 01:11

U mnie wyglada to tak od -0,6 do -1,7. Może też się skuszę na ustawienie tej synchronizacji jak najbliżej zera :) tylko widzę, że link który wrzucił arthek nie jest aktywny. Czy możesz napisać kolego jak tego dokonałeś lub może masz inny link z dokładnym opisem.



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Łuki_79 » czw lis 11, 2010 01:37

Craker pisze:Czy możesz napisać kolego jak tego dokonałeś lub może masz inny link z dokładnym opisem.
Masz tutaj w 5 poście tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=357758" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Craker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 09:44
Lokalizacja: Łódź

Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.

Post autor: Craker » czw lis 11, 2010 01:44

Wielkie dzięki Łuki_79.pozdro:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości