Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Postanowiłem napisać ten wątek i podzielić się spostrzeżeniami bo zostałem mile zaskoczony.
Po zakupie fejsa , sprawdziłem sobie profilaktycznie kanał 004 poz 4.
Uprzedzę, że z autem nic się nie działo, "motorownia" pracowała poprawnie.
KSW ( kąt synch .wałka) wachał się od - 1.0 do - 1.7.
Niby w normie ale postaniowiłem go ustawić na "null"
Efekty:
- zaraz po odpaleniu zauważalna zmiana pracy "motorowni" na ciut bardziej "miękką".
- zmiana żuzycia paliwa na "blacie" na postoju z 0,8L/h na 0,6-0,7L/h
- z rury wydechowej ...Górskie Powietrze !!! No może przesadziłem , ale spaliny trochę jakby mniej szczypią w oczy
i co mnie najbardziej zaskoczyło to zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa, przy niezmienionej technice jazdy (?)
Na tym samym odcinku 25 km , który zwykle codziennie pokonuję ( średnie tempo jazdy) średnie spalanie ( w/g kompa) oscylowało w granicach 6.0 - 6,2 l/100 km.
Po zmianie KSW , od trzech dni ten sam odcinek drogi , to samo tempo i spalanie ....5,5L /100 km.
Paliwo to samo, bo tankowałem tydzień temu i jeszcze mam je w zbiorniku .
Wczoraj natomiast ze względu na spory ruch na drodze , tempo jazdy emeryckie i ten sam odcinek drogi ....spalanie 4,7 l/100 km .
Auto to ASZ , 160 km i 230 kkm przelotu.
Mam nadzieję , że to nie efekt placebo
Po zakupie fejsa , sprawdziłem sobie profilaktycznie kanał 004 poz 4.
Uprzedzę, że z autem nic się nie działo, "motorownia" pracowała poprawnie.
KSW ( kąt synch .wałka) wachał się od - 1.0 do - 1.7.
Niby w normie ale postaniowiłem go ustawić na "null"
Efekty:
- zaraz po odpaleniu zauważalna zmiana pracy "motorowni" na ciut bardziej "miękką".
- zmiana żuzycia paliwa na "blacie" na postoju z 0,8L/h na 0,6-0,7L/h
- z rury wydechowej ...Górskie Powietrze !!! No może przesadziłem , ale spaliny trochę jakby mniej szczypią w oczy
i co mnie najbardziej zaskoczyło to zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa, przy niezmienionej technice jazdy (?)
Na tym samym odcinku 25 km , który zwykle codziennie pokonuję ( średnie tempo jazdy) średnie spalanie ( w/g kompa) oscylowało w granicach 6.0 - 6,2 l/100 km.
Po zmianie KSW , od trzech dni ten sam odcinek drogi , to samo tempo i spalanie ....5,5L /100 km.
Paliwo to samo, bo tankowałem tydzień temu i jeszcze mam je w zbiorniku .
Wczoraj natomiast ze względu na spory ruch na drodze , tempo jazdy emeryckie i ten sam odcinek drogi ....spalanie 4,7 l/100 km .
Auto to ASZ , 160 km i 230 kkm przelotu.
Mam nadzieję , że to nie efekt placebo
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
No, no brawo...
Może sam skuszę się na zakup kabelk.
Podaj jakieś namiary na sprzedającego u którego dokonałeś zakupu.
Pozdrawiam
Może sam skuszę się na zakup kabelk.
Podaj jakieś namiary na sprzedającego u którego dokonałeś zakupu.
Pozdrawiam
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
może i ja zrobię korektę, wszystko chodzi jak trzeba kąt -1.7 niby nie tragicznie ale jak widać może być lepiej
[b]148KM/326Nm[/b]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
arthek, spalanie wg kompa?
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Na vag com'ie nie sprawdzałem.
Nie podniecam się narazie za bardzo , sprawdzę jeszcze średnie spalanie na całym zbiorniku.
Wtedy się podzielę refleksją
I co jeszcze zauważyłem , ciut łagodniej zapala po nocy w przedziale temp ~ + 5'C do + 10'C
( info dla tych co wiedzą jak potrafi "budzić się " diesel po chłodnej nocy - nie podgrzany świecami )
Nie podniecam się narazie za bardzo , sprawdzę jeszcze średnie spalanie na całym zbiorniku.
Wtedy się podzielę refleksją
I co jeszcze zauważyłem , ciut łagodniej zapala po nocy w przedziale temp ~ + 5'C do + 10'C
( info dla tych co wiedzą jak potrafi "budzić się " diesel po chłodnej nocy - nie podgrzany świecami )
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
no to ja tez napisze moje sugestie po zmianie ustawienia tego kata.
Przed korektą było 4,5~5,0 obecnie 0,0
Zaraz po zmianie kąta spalanie na kompie WZROSŁO !!!!!!! (niewiele, ale jednak wzrosło z ok. 5,6 na ponad 6,0). Jednak po 2 tygodniach normalnego jezdzenia jakby sie spalanie unormowało i wrociło do poprzedniego wskazania (moze komp musiał sie zaadoptowac do nowych ustawien ???)
Efekty - najwazniejsze to ustały telepania budą, motor miekko pracuje, lepiej odpala.
Przed korektą było 4,5~5,0 obecnie 0,0
Zaraz po zmianie kąta spalanie na kompie WZROSŁO !!!!!!! (niewiele, ale jednak wzrosło z ok. 5,6 na ponad 6,0). Jednak po 2 tygodniach normalnego jezdzenia jakby sie spalanie unormowało i wrociło do poprzedniego wskazania (moze komp musiał sie zaadoptowac do nowych ustawien ???)
Efekty - najwazniejsze to ustały telepania budą, motor miekko pracuje, lepiej odpala.
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Czy kąt synchronizacji można sprawdzić na zimnym silniku, czy trzeba koniecznie na rozgrzanym?
Czy po wymianie rozrządu kąt synchronizacji z reguły zawsze się przestawi i powinno się od razu go korygować?
Czy po wymianie rozrządu kąt synchronizacji z reguły zawsze się przestawi i powinno się od razu go korygować?
Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
u mnie w TDI PD AXR 101KM
- a biegu jałowym komp wyświetla spalanie przewaznie 0.8 z klimą 1.0 /1.1 chetnie bym to skorygował zeby było 0.6 na jałowym ponoć tak powinno być
- a biegu jałowym komp wyświetla spalanie przewaznie 0.8 z klimą 1.0 /1.1 chetnie bym to skorygował zeby było 0.6 na jałowym ponoć tak powinno być
Jeżdżę też VW Sharan 1.9TDI PD 130KM ASZ rocznik 2005
Re: Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Dotyczy wszystkich 1,9 TDI PD
http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986" onclick="window.open(this.href);return false;. ... hronizacji
pozdrawiam.
http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74986" onclick="window.open(this.href);return false;. ... hronizacji
pozdrawiam.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
to ze wam sie spalanie na MFA zmienia to dlatego ze przestawiajac walek zmienia sie tez dawka paliwa i wtedy komp glupieje w jakims tam stopniu
to tak jak w starszych ruszac nastawnikiem , jak sie da wieksza dawke to komp bedzie pokazywal mniejsze spalanie
to tak jak w starszych ruszac nastawnikiem , jak sie da wieksza dawke to komp bedzie pokazywal mniejsze spalanie
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
U mnie wyglada to tak od -0,6 do -1,7. Może też się skuszę na ustawienie tej synchronizacji jak najbliżej zera tylko widzę, że link który wrzucił arthek nie jest aktywny. Czy możesz napisać kolego jak tego dokonałeś lub może masz inny link z dokładnym opisem.
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Ustawienie kąta synchronizacji wałka - efekty.
Masz tutaj w 5 poście tego tematu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=357758" onclick="window.open(this.href);return false;Craker pisze:Czy możesz napisać kolego jak tego dokonałeś lub może masz inny link z dokładnym opisem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości