biały osad na korku oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » pn lis 08, 2010 10:32

witam zauważyłem ostatnio że jak robie krótkie trasy to mam białą maż na korku oleju mój silnik to AJM 115 KM po czipsie teraz ok 150 km



zyggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 22:42
Lokalizacja: L-c
Kontakt:

biały osad na korku oleju

Post autor: zyggy » pn lis 08, 2010 11:14

Jeśli nie ubywa ci płynów eksploatacyjnych, to normalne na krótkich trasach, wilgoć wewnątrz silnika i zmiany temperatury.


pzdr
zyggy

domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » pn lis 08, 2010 12:40

wszystko jest ok dzięki za informacje tak też myślałem ale lepiej się kogoś zapytać mam jeszcze pytanie puścił mi olej podstawą filtra oleju czyżby oring ?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

biały osad na korku oleju

Post autor: Haki » wt lis 09, 2010 00:13

Może być ... wymień filterek - i obserwuj.
Przy okazji - przegoń czasem swojego TDI-ka - po trasie .... maź zniknie :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

biały osad na korku oleju

Post autor: Sztomel » wt lis 09, 2010 08:30

domeltdigti pisze:puścił mi olej podstawą filtra oleju czyżby oring ?
dokładnie oring - sporo było tych przypadłości ostatniej zimy na forum Audi A3. Ja również robię bardzo krótkie odcinki do pracy - raptem 6 km ale kremowej emulsji nie miałem na korku nigdy (nawet jak temperatury sięgały -20 *C każdej zimy) ale jeśli nie stwierdzasz ubytków płynu chłodzącego to nie ma się czym przejmować.


Obrazek

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: biały osad na korku oleju

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 11:23

Sztomel pisze:
domeltdigti pisze:puścił mi olej podstawą filtra oleju czyżby oring ?
dokładnie oring - sporo było tych przypadłości ostatniej zimy na forum Audi A3. Ja również robię bardzo krótkie odcinki do pracy - raptem 6 km ale kremowej emulsji nie miałem na korku nigdy (nawet jak temperatury sięgały -20 *C każdej zimy) ale jeśli nie stwierdzasz ubytków płynu chłodzącego to nie ma się czym przejmować.
Zgadza sie w dieslu nie pojawia się osad na korku, tu na zimno ( nie licząc silników wyposażonych w PDF ) nie rozrzeadza sie olej paliwem jak w silnikach benzynowych który spływa po gładziach cylindrów. AJM słynie z tego, ze ma wadliwe seryjne uszczelgi głowicy, zobacz czy jak mocno butujesz na trasie co 500-1000km nie musisz uzupełniać płynu w zbiorniczku. U mnie żona jeździ TDI 8km do pracy i mimo mrozów po -20st nigdy w historii nie miałem nalotu na korku wlewu, co innego w benzynie.



domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » wt lis 09, 2010 13:06

uszczelkę wymieniałem w lato więc niemożliwe żeby padła tak szybko miałem kiedyś zwykłego diesla i nie miałem takiego zdarzenia więc wolałem zasięgnoć jezyka co wy na to ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: biały osad na korku oleju

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 13:47

Jak nie ubywa płynu a w płynie nie ma oleju to znaczy, ze masz duzo frakcji wodnistych w oleju, więc należało by go wymienić



domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » wt lis 09, 2010 14:13

mój super mechanior zalał mi go shellem półsyntetyk ma przejechane jakieś 8- tysi za dwa zamierzałem wymienić go ze wzglendu na krótkie trasy może zmienić olej na castrola ? jak myślisz ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: biały osad na korku oleju

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 14:20

domeltdigti pisze:mój super mechanior zalał mi go shellem półsyntetyk ma przejechane jakieś 8- tysi za dwa zamierzałem wymienić go ze wzglendu na krótkie trasy może zmienić olej na castrola ? jak myślisz ?
Do PD nie stosuje sie półsyntetyków z uwagi na obciążenie wałka, musi być olej normy min 505.01lub wyższej np. 507.00 a spełnia ja olej 5w40 0w40 czyli full syntetyki



domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » wt lis 09, 2010 14:25

nawet jeśli ma spory przebieg tak ok 350 tysi ? a jak teraz zmienie na full syntetyk to nic się nie stanie ?



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: biały osad na korku oleju

Post autor: PinkFloyd » wt lis 09, 2010 14:29

domeltdigti pisze:nawet jeśli ma spory przebieg tak ok 350 tysi ? a jak teraz zmienie na full syntetyk to nic się nie stanie ?
Nigdy nie stosuje sie do silnika PD oleju o normie niższej niz 505.01 jak nie moze na takim jeździć to kwlifikuje sie do remontu. Chyba ze nie lubisz pompek i wałka - poczytaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182857" onclick="window.open(this.href);return false;



domeltdigti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: ndz paź 17, 2010 17:55

biały osad na korku oleju

Post autor: domeltdigti » wt lis 09, 2010 14:39

czyli trzeba wynienić olej dzięki za porade.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości