Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

danielWr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 03, 2010 11:50

Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

Post autor: danielWr » śr lis 03, 2010 12:52

Witam wszystkich. To jest mój pierwszy post i chciałem was prosić o poradę. Z tego co wiem to w VW montowany był tez silnik 1Y. Mam Ibize 1,9 1Y w której albo urwał się tłok albo przekręcił korbowód. W skutek czego wywaliło dziurę w bloku.
Obrazek
Szukam drugiego silnika. Znalazłem silnik z Toledo z 93 roku, tylko ze tam jest podobno ssanie (przyspieszacz obrotów) w moim nie ma takiego wynalazku. Czy jest to tylko kwestia podmiany pompy wtryskowej czy są jeszcze jakieś różnice w silniku ?
Jak ocenić stan silnika zamontowanego w samochodzie /oprócz dymienie,telepania itp/

Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

Post autor: Michał_1977 » śr lis 03, 2010 14:07

danielWr pisze:Znalazłem silnik z Toledo z 93 roku, tylko ze tam jest podobno ssanie (przyspieszacz obrotów) w moim nie ma takiego wynalazku.
Zapewne jest i u Ciebie,tylko sterowane elektrycznie w zależności od temperatury.
Zrobisz jak Ci będzie wygodniej.Możesz pociągnąć linkę do kabiny i zrobić przyspieszacz manualny,albo przełożyć pompę i mieć jak do tej pory.
Jest tylko jedno ale-sprawdź koła pasowe pomp wtryskowych,czy są takie same.Jeżeli przy jednej będą 4 śruby mocujące koło (3 małe i 1 duża centralna),a przy drugiej tylko 1,to nie da się pomp zamienić,chyba,że po rzeźbie :bajer:
Jak możesz,to daj fotki tych pomp.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

danielWr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 03, 2010 11:50

Re: Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

Post autor: danielWr » pn lis 08, 2010 16:56

Sory ze tak długo ale auto stoi 100km odemnie.

Zdjęcia mojego starego silnika
Obrazek
Obrazek


Zdjecia drugiego silnika
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14143
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

Post autor: Michał_1977 » pn lis 08, 2010 23:30

Najprościej będzie jak dorobisz sobie przyspieszacz manualny w kabinie.
Obie pompy różnią się obudowami i nie zamienisz ich.Można zamienić tylko,że tak to ujmę- w jednym kierunku,czyli w miejsce takiej na której jeździłeś,można wstawić tą drugą po zastosowaniu pierścienia dystansowego.
Oczywiście można zamienić jeszcze podstawę pompy wtryskowej i wtedy pompę można zmienić,ale to trochę zabawy.
Jeśli masz pojęcie i czas,to powodzenia.
Wybierzesz opcję,która Ci pasuje :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

danielWr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr lis 03, 2010 11:50

Re: Wymiana silnika 1,9D 1Y z '96r. na 1,9D 1Y z '93r.

Post autor: danielWr » wt lis 16, 2010 13:57

Witam, po krótkiej przerwie. Naprawa okazała się nieopłacalna, samochód sprzedany z uszkodzonym silnikiem. Dzieki za pomoc.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 214 gości