Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Troszkę odgrzaby ale... bambi001, kolego AJM to silnik z pompowtryskami a tam nie robi się pomiaru kąta wtrysku, bo jest on sterowany z ECU silnika. Daje odnośnik do http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html" onclick="window.open(this.href);return false; Przeczytaj dokładnie i wszystko jasne. Poza tym wcześniej było napisane że tylko dla silników z klasycznymi wtryskiwaczami.
Ostatnio zmieniony ndz lis 07, 2010 21:22 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Witam!
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc dołączam się tutaj.
Mianowicie rano mam problem z odpalaniem muszę czasami zakręcić nawet 6 razy.
Sprawdziłem więc kąt wtrysku VAGIEM i wychodzi, że przy rozgrzanym silniku oscyluje między wartością 38-40
Wykres powyżej robiony był na zimnym silniku przy rozgrzanym do 90 st jest podobnie tylko na osi X jest przesunięty w prawo
czy to troszkę nie za mało?
Miałem również wymieniany rozrząd jakieś 10 tys km temu nie wiem jak było przedtem ponieważ nie sprawdzałem.
SILNIK ALH 90km
pozdrawiam
Nie chciałem zakładać nowego tematu więc dołączam się tutaj.
Mianowicie rano mam problem z odpalaniem muszę czasami zakręcić nawet 6 razy.
Sprawdziłem więc kąt wtrysku VAGIEM i wychodzi, że przy rozgrzanym silniku oscyluje między wartością 38-40
Wykres powyżej robiony był na zimnym silniku przy rozgrzanym do 90 st jest podobnie tylko na osi X jest przesunięty w prawo
czy to troszkę nie za mało?
Miałem również wymieniany rozrząd jakieś 10 tys km temu nie wiem jak było przedtem ponieważ nie sprawdzałem.
SILNIK ALH 90km
pozdrawiam
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
delikatnie za pozny, ustaw ok 49-51, ja mam 54-57 i tez jest dobrze, tylko ze silnik delikatnie glosniej klepie ale faktycznie lepiej pali
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
kolas415, rano przed uruchomieniem silnika sprawdz czy w przezroczystym wężyku między filtrem paliwa a pompą wtryskową jest paliwo
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Tak zrobię. Mam jeszcze pytanie po korekcji wtrysku, odczytu zawsze dokonywać na rozgrzanym odpalonym silniku? I czy to normalne, że jak jestem w ustawieniach
basic settings w kanale 000 to miga mi kontrolka od świec żarowych?
basic settings w kanale 000 to miga mi kontrolka od świec żarowych?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Takkolas415 pisze:odczytu zawsze dokonywać na rozgrzanym odpalonym silniku?
Normalnekolas415 pisze:I czy to normalne, że jak jestem w ustawieniach
basic settings w kanale 000 to miga mi kontrolka od świec żarowych?
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Dzięki za szybką odpowiedź z tym paliwem to jutro rano zajrzę pod maskę i zobaczymy
Jeszcze się nie zabrałem za to ustawianie kąta bo mam pewne obawy, żeby czegoś nie sknocić ale myślę, że z małą pomocą w piątek uda mi się tego dokonać.
Ale do rzeczy dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz kąt wtrysku w BS i w MB. Lecz zdziwiło mnie to, że te odczyty różnią się od siebie a więc któremu wierzyć?
I jeszcze sprawdziłem dawkę paliwa proszę o ocenę czy prawidłowa?
Odczyty były robione na odpalonym silniku przy temp. 90 st
Jeszcze się nie zabrałem za to ustawianie kąta bo mam pewne obawy, żeby czegoś nie sknocić ale myślę, że z małą pomocą w piątek uda mi się tego dokonać.
Ale do rzeczy dzisiaj sprawdziłem jeszcze raz kąt wtrysku w BS i w MB. Lecz zdziwiło mnie to, że te odczyty różnią się od siebie a więc któremu wierzyć?
I jeszcze sprawdziłem dawkę paliwa proszę o ocenę czy prawidłowa?
Odczyty były robione na odpalonym silniku przy temp. 90 st
- kamillotop
- Mały gagatek
- Posty: 111
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 22:23
- Lokalizacja: centralna Polsza
- Kontakt:
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Przylaczam sie do pytania kolegi kolas..
Pacjent to ALH w BS kat wtrysku to 0 a w MB na poziomie 45?
Wg manuala
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziwne ze MB pokazuje prawie wlasciwe wartosci?
Pacjent to ALH w BS kat wtrysku to 0 a w MB na poziomie 45?
Wg manuala
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dziwne ze MB pokazuje prawie wlasciwe wartosci?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Początek kąta wtrysku bardzo póznykamillotop pisze:Pacjent to ALH w BS kat wtrysku to 0
W MB początek kąta wtrysku reguluje sterownik za pośrednictwem zaworu N108,dlatego ma właściwą wartość.kamillotop pisze:Dziwne ze MB pokazuje prawie wlasciwe wartosci?
Przy uruchamianiu silnika decydujący wpływ ma statyczny kąt wtrysku BS i tym ustawieniem się sugeruj
Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Witam.
Mam Golfa IV z 2001 roku z silnikiem ASV z przebiegiem 152 tys. Sprowadziłem go z Włoch i będzie to jego pierwsza zima u nas w kraju. Niestety, przy pierwszych mrozach jakie mieliśmy, musiałem zdrowo sie namielić zanim mój bolid odpalił (często dwa lub trzy razy po ok. 4-5 sek). Wczoraj, po przeczytaniu tego posta od razu wziąłem sie za ustawienie kąta wtrysku. Po podłączeniu lapka okazało się, że mam kąt wtrysku na poziomie 32-34. Po kilku ustawieniach udało mi się osiągnąć kąt na poziomie 50-52. Dziś rano, przy temperaturze -2' autko odpaliło za pierwszym razem jednak musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.). Nie wiem, jak inne parametry, czy są w normie, czy coś nie tak. Mam zatem prośbę o obejrzenie wyników i wypowiedzi, co jeszcze mogę zrobić, żeby się nie zawieść przy niższych temperaturach.
Z góry serdecznie dziękuję.
Mam Golfa IV z 2001 roku z silnikiem ASV z przebiegiem 152 tys. Sprowadziłem go z Włoch i będzie to jego pierwsza zima u nas w kraju. Niestety, przy pierwszych mrozach jakie mieliśmy, musiałem zdrowo sie namielić zanim mój bolid odpalił (często dwa lub trzy razy po ok. 4-5 sek). Wczoraj, po przeczytaniu tego posta od razu wziąłem sie za ustawienie kąta wtrysku. Po podłączeniu lapka okazało się, że mam kąt wtrysku na poziomie 32-34. Po kilku ustawieniach udało mi się osiągnąć kąt na poziomie 50-52. Dziś rano, przy temperaturze -2' autko odpaliło za pierwszym razem jednak musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.). Nie wiem, jak inne parametry, czy są w normie, czy coś nie tak. Mam zatem prośbę o obejrzenie wyników i wypowiedzi, co jeszcze mogę zrobić, żeby się nie zawieść przy niższych temperaturach.
Z góry serdecznie dziękuję.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
"Kręcił" szybko czy wolno?pinelesss pisze:musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.)
Sprawdź stan akumulatora (doładuj), sprawdź czy w przeźroczystym przewodzie idącym od filtra paliwa do pompy jest paliwo, świece żarowe sprawdzić też nie zaszkodzi
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Dzięki za szybką odpowiedź.daniel19843 pisze:"Kręcił" szybko czy wolno?pinelesss pisze:musiałem trochę pomielić (ok. 4 sek.)
Sprawdź stan akumulatora (doładuj), sprawdź czy w przeźroczystym przewodzie idącym od filtra paliwa do pompy jest paliwo, świece żarowe sprawdzić też nie zaszkodzi
Kręci dość szybko ale aku jutro doładuję w pracy. Co do przewodu paliwowego, idą delikatne bąbelki. Musze zawór zwrotny wymienić i zobacze co i jak.
A jak wygląda sprawa z wykresami (w szczególności dawki paliwa)?? Nie wiem jakie są prawidłowe wartości. Gdzieś wyczytałem że pomiędzy 3,5 - 3,8 ale nie wiem na ile to wiarygodne. Czytałem również, że na kanale 004 dwie wielkości powinny być podobne. Nie chcę teraz czegos pipierniczyć ale byłbym wdzięczny za sprawdzenie i opinię.
- daniel.wwe
- TDI PoweR
- Posty: 752
- Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04
Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok
“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”
Re: Jakie parametry i jak ustawic kat wtrysku VAGem
Dziękuję kolego za odpowiedź. O to mi chodziło. Teraz mogę grzebać w świecach zaworkach itd. Przynajmniej jestem pewien nastaw podstawowych. Jeszcze raz dziękuję.daniel19843 pisze:Dawka paliwa jest ok. Przyśpieszyłeś kąt wtrysku i dlatego w 004 rzeczywisty kąt początku wtrysku nie pokrywa się z wymaganym... jest ok
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 29 gości