Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
djsysieek_mk4
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: pt maja 08, 2009 17:27
- Lokalizacja: NEL
Post
autor: djsysieek_mk4 » czw lis 04, 2010 21:41
Witam

Więc szukając rozwiązania mojego problemu na forum skorzystałem z kilku porad, ale dalej moj problem nie został rozwiązany do dnia dzisiejszego. Z piszczącym paskiem walczę od ponad roku. Problem pojawia się z rana podczas porannego rozruchu ( ale tylko w okresie duzej wilgotności powietrza, w zimę i w lato nie ma tego problemu) Piszczenie pojawia się po ok 2 sekundach od odpalenia a zazwyczaj po ok 5-10 min piszczenie zanika. Pierwszo co zrobiłem to wymieniłem pasek wielorowkowy, napinacz INA, rolke napinacza poroblem dalej istniał więc dalej wymieniłem koło pasowe wraz ze sprzęgiełkem spręzarki klimatyzacji, koło pasowe wspomagania i pasek orginalny z serwisu VW, problem dalej nie zniknął. wina sprzęgiełka alternatora? ręce opadają

Przebieg 165 tys. ALH
ALH+ ||seria 95,2 KM 210,8 NM || mod 114 KM 253,6 NM ||
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » czw lis 04, 2010 21:53
djsysieek_mk4 pisze:wina sprzęgiełka alternatora? ręce opadają Przebieg 165 tys. ALH
To już chyba nic poza kołem pasowym alternatora nie zostało

Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » czw lis 04, 2010 22:00
Jak to nie ?!?
Koło pasowe na wale...

A tak na poważnie to przestań inwestować taką straszna kasę na niepotrzebne rzeczy tylko kup spray na piszczące paski (16,50zł w IC). Pryśniesz raz na jakiś czas i na około 2-4 tyg spokój z piszczeniem...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
djsysieek_mk4
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: pt maja 08, 2009 17:27
- Lokalizacja: NEL
Post
autor: djsysieek_mk4 » czw lis 04, 2010 22:05
Piasek pisze:Jak to nie ?!?
Koło pasowe na wale...
Przy ostatniej naprawie było dokłanie sprawodze i 2 mechaników powiedziało, ze jest w dobrym stanie ( brak jakich kolwiek luzów czy ubydtków) i nie kwalifikuje się do wymiany. Tez myslałem nad jakims spray-em ale mechanior mi odradził :/
ALH+ ||seria 95,2 KM 210,8 NM || mod 114 KM 253,6 NM ||
-
Tommi029
- Mały gagatek

- Posty: 97
- Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
- Lokalizacja: Kolbuszowa
Post
autor: Tommi029 » czw lis 04, 2010 22:07
Duży przebieg i tyle.
Wymieniaj koło na wale, po prostu wielorowek wytarty.
-
suhhar
- Mały gagatek

- Posty: 88
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 11:46
- Lokalizacja: kłodzko
Post
autor: suhhar » czw lis 04, 2010 23:34
jest jeszcze jedna opcja kolego kupiles moze pasek boscha albo contitecha ? bo te typy teraz tak maja ze lubia od nowosci piszczec. Ja kupilem najtanszy DAYCO i narazie jest gitara.
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pt lis 05, 2010 00:47
U mnie nigdy nie piszczał a przecież firmówka (ALH) ma ponad 370 tyś km przebiegu (nie licząc tysięcy motogodzin klepania na wolnych zimą)
A spróbuj może dobrać jakiś ciut krótszy pasek
Może pomoże...
Inaczej się ustawi sprężyna napinacza czy coś i zwiększy siłę nacisku na tyle że problem piszczenia ustąpi...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
Sztomel
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 5667
- Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
- Lokalizacja: Rybnik
Post
autor: Sztomel » pt lis 05, 2010 03:42
piszczeć może równie dobrze rolka prowadząca czyli ta rolka, która znajduje się bezpośrednio nad kołem pasowym sprężarki klimatyzacji. W takim przypadku najlepiej jest wejść pod auto w kanale, kluczem poluzować do maksimum napinacz paska wielorowkowego i zdjąć ten pasek a następnie ręką sprawdzić co piszczy lub stawia opór kręcąc kolejno każdym kołem, po którym biega pasek wielorowkowy.
-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pt lis 05, 2010 09:17
No ale napisał że wymienił
djsysieek_mk4 pisze:napinacz INA
czyli rozumiem że kompletny, wraz z rolką
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
_model_
- Użytkownik

- Posty: 275
- Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
- Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
- Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
- Silnik: DKRC
-
Kontakt:
Post
autor: _model_ » pt lis 05, 2010 10:00
Wymień koło pasowe altka. U mnie w innym silniku, troszke popiskiwał pasek i wogóle telepało nim. Wymieniałem paski (rożne długości, producenci), napinasz paska, rolka napinacza. W końcu wymieniłem sprzęgiełko na altku i problem ustał. Więc udaj się do sklepu, wydaj niestety ok. 150 PLN na sprzęgiełko altka i wymieniaj. Nastąpi cisza

-
Piasek
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6878
- Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57
Post
autor: Piasek » pt lis 05, 2010 10:47
No tanie to niestety (cholera :/) nie jest...
Tylko kup markowe (INA, Ruville, SKF), żadnych cudów typu CQ (w IC) bo rozleci się w 5 tyś km...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
-
Tommuzik
- Mały gagatek

- Posty: 50
- Rejestracja: czw mar 31, 2005 18:23
- Lokalizacja: Pułtusk WPU
-
Kontakt:
Post
autor: Tommuzik » pt lis 05, 2010 15:34
Witam, zobacz ten post, opisałem tam swój problem z piszczącym paskiem, może i u Ciebie jest tego przyczyna. Pozdrawiam. (
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;)
Już nie mam Golfika :( , ale jest:
Renault Espace III 2.2dt G8T716 1999r.
Opel Astra F 1.6 1996r.
-
djsysieek_mk4
- Nowicjusz

- Posty: 31
- Rejestracja: pt maja 08, 2009 17:27
- Lokalizacja: NEL
Post
autor: djsysieek_mk4 » pt lis 05, 2010 18:50
dzięki koledzy będę probował wymienic sprzęgiełko alternatora i zobaczymy co z tego wyjdzie.
umówiłem sie na wtorek z mechaniorem na naprawę. Podczas naprawy cos jeszcze powiedziec zeby sprawdził mechanik przy okazji wymiany sprzęgiełka?
ALH+ ||seria 95,2 KM 210,8 NM || mod 114 KM 253,6 NM ||
-
damianx87x
Post
autor: damianx87x » pt lis 12, 2010 17:17
Witam. Mam pytanie do kolegi .......djsysieek_mp4,...... Kolego jeśli juz wymieniłeś sprzęgiełko alternatora to daj znac jaki efekt uzyskałes. Ja mam ten sam problem co Ty. Pasek mi piszczy od 4 miesięcy. Wymieniłem go, dalej piszczy... juz miałem zamiar kupowac napinacz (ok.250 zł) ale przypadkiem zerknołem na to forum i widze że nie ma co sie spieszyc z wymianą napinacza. Jeśli doszedłeś do przyczyny piszczenia paska w Twoim aucie to byłbym wdzięczny jakbys się podzielił swoją wiedzą. Pozdrawiam!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości