Tak się kończy gibanie koła pasowego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: Maślak » pt lis 05, 2010 10:36

pierwsze zdjęcie jest TD a drugie TDI



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: DaroD » pt lis 05, 2010 13:48

Lepsze jest to 2. Duzo ludzi z aaz-tami zeby pozbyc sie problemu zwiazanych z kolem na wale zmienialo wal korbowy na ten z tdi.



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » pt lis 05, 2010 15:14

wszystko ładnie pięknie tylko ze jak pytam o cześć do 1z to dają mi to 1!!!

zwróć uwagę ze ten klinik nie jest ruchomy jak na załączonym przez ciebie - górny fragment - obrazka tylko jest integralna częścią jak na dolnym.


wiec czy możliwe aby w silnikach 1z występowały 2 typy tych kółek ??? zresztą kilka postów z tego tematu na to by wskazywało



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: piori » pt lis 05, 2010 15:36

pawelnrg, jeśli masz na myśli rysunek wrzucony przeze mnie, to na górze jest wał z benzyniaka (patrz opis po prawej) i tam klin jest osobny wkładany w wycięcie na czopie wału. W dieslach są zintegrowane z kołem.
Sprzedawca w sklepie ma jakiś katalog, program czy mówi tak bo tak mu się wydaje?



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » pt lis 05, 2010 16:53

ma katalog... i pyta z klinikiem czy ze ścięciem :grrr: ej to już 2 sklep... bo do 1-wszego mam zakazany wstęp ;)



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: DaroD » pt lis 05, 2010 17:18

Cos tam w twoich stronach to widze ze ludzie na niewlasciwych stanowiskach pracuja. Co za jelenie :rotfl:



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » pt lis 05, 2010 17:25

zaczynam się zastanawiać ze może dlatego mi się rozleciało ze zostało zamontowane kółko z klinikiem do walu ze ścięciem... :? (zaczynam się serio zastanawiać)



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: DaroD » pt lis 05, 2010 17:35

pawelnrg pisze:zaczynam się zastanawiać ze może dlatego mi się rozleciało ze zostało zamontowane kółko z klinikiem do walu ze ścięciem... :? (zaczynam się serio zastanawiać)
Raczej malo prawdopodobne. To ze w AAZ dosc czesto sie to zdazalo to nie wykluczone ze w 1z tez sie moglo zdazyc wprawdzie raz spotkalem sie z podobna sytuacja ale tam byla wina zlego dokrecenia kola po wymianie simeringu na wale :panna: Gosciu sie zdziwil



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » pt lis 05, 2010 17:50

to czeka mnie zakup tej cholernej zębatki jeszcze :(
a może ktoś chce się zamienić zębatkami ??

edit:
a może ja mam wal od TD? ok nie zamieniam się będę miał 2 od wszelkiego przypadku.



Awatar użytkownika
DaroD
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pn lis 16, 2009 12:58
Lokalizacja: Żółwia Błoć

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: DaroD » pt lis 05, 2010 18:02

To jak już bys kupowal takie kolko to wybierz marki SWAG albo jakos tak podobnie, jest drozsze ale lepsze a przed tym zwroc uwage na czolo walu czy przypadkiem nie jest w jakis sposob uszkodzone. W temacie znajdziesz co i jak



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » pt lis 05, 2010 18:41

dzięki spoko ale myślę ze bez frezowania walu się nie obejdzie jednak to dopiero mogę zrobić w Polsce (teraz musi być tak zrobione aby 1700 km wytrzymało (tyle mam do kraju) - chyba ze można gdzieś taki frez wypożyczyć, albo kopic za w miarę rozsądne pieniądze?



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: J.B.S. » sob lis 06, 2010 03:24

http://moto.allegro.pl/frez-czo-do-walu ... 10665.html" onclick="window.open(this.href);return false; :bigok:
Proszę bardzo



pawelnrg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lis 02, 2010 19:27

Re: Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: pawelnrg » sob lis 06, 2010 12:45

tak definitywnie musiało się wyrobić na zębatce bo po ustawieniu GMP
Obrazek

rozrząd jest nieco przesunięty jak widać na foto
Obrazek

Obrazek

jak szarpnę w 2 stronę (pcham do przodu auto i wbijam wsteczny) to jest prawie ok


no ale to są 4 stówy...

bo generalnie znalazłem kilka typów np taki z łożyskiem i śruba dociskowa trzeba 100 dopłacić
https://ssl.allegro.pl/frez-do-czola-wa ... 41485.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(myślę ze łatwiej było by docisnąć ta nakrętką zrobić kilka obrotów potem docisnąć mocniej i następne i tak aż do wyrównania)
a na tym linku zamieszonym wcześniej to niewidem jakbym miał to docisnąć do walu...

czy ktoś mógłby dokładnie opisać jak się wykonuje to frezowanie? po wyjęciu walka rozrządu można wykorzystać do kręcenia rozrusznik wtedy bym tylko blokował frez kluczem??



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Tak się kończy gibanie koła pasowego

Post autor: J.B.S. » ndz lis 07, 2010 21:24

Kręcisz frezem a nie wałem korbowym .Nie trzeba mieć nie wiadomo jakich obrotów.Po prostu pomału strugasz wał dociskąjac delikatnie srubą



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 63 gości