Wymiana rozrządu ASV

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SvR
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: pn sty 08, 2007 20:10
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: SvR » śr lis 03, 2010 18:43

Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak mniej więcej wygląda wymiana rozrządu w samochodzie : VW Bora 1.9 TDI ASV 110km. Prawdopodobnie jest demontowany zderzak,światła,chłodnica, przednia belka itp ? Silnik jest umieszczony że tak powiem "w wszerz" w stosunku do obrysu pojazdu co według mnie znacznie utrudnia wymianę. Czy silnik przy wymianie rozrządu jest wyjmowany (zdejmowany) w jakiś sposób czy może obrócony ? Być może ma ktoś jakieś zdjęcia jak mniej więcej wygląda taka wymiana ?

Chodzi mi o to że w czasie wymiany rozrządu chciałbym wyczyścić kolektor dolotowy i zaślepić EGR. Bo nie widzi mi się jakbym miał odkręcić kolektor i go zdemontować bez odsuwania silnika w jakiś sposób. Chyba że jest jakiś na to sposób? Z góry dzięki. Pozdrawiam.



leon79
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pt sie 22, 2008 20:39
Lokalizacja: Szydłowiec

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: leon79 » śr lis 03, 2010 19:17

SvR pisze:Prawdopodobnie jest demontowany zderzak,światła,chłodnica, przednia belka itp ?
Nic z tych rzeczy.


User

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: italiano_83 » śr lis 03, 2010 19:25

SvR pisze:Prawdopodobnie jest demontowany zderzak,światła,chłodnica, przednia belka itp ? Silnik jest umieszczony że tak powiem "w wszerz" w stosunku do obrysu pojazdu
Nic podobnego, ściąga się koło od strony rozrządu, demontuje osłony, ściąga się osłonę rozrządu, ewentualnie cześć dolotu jak komuś utrudnia osłonę silnika z góry i masz wsio na wierzchu.
SvR pisze:Chodzi mi o to że w czasie wymiany rozrządu chciałbym wyczyścić kolektor dolotowy i zaślepić EGR. Bo nie widzi mi się jakbym miał odkręcić kolektor i go zdemontować bez odsuwania silnika w jakiś sposób. Chyba że jest jakiś na to sposób? Z góry dzięki. Pozdrawiam.
Kolektor dolotowy, wystarczy ściągnąć osłonę górna silnika, zdemontować dolot do turbosprężarki i kluczem imbusowym odkręcić 6 śrub od kolektora oraz dwie którymi przykręcona jest rura łącząca kolektor wydechowy z EGR.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9283
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: wesol » śr lis 03, 2010 20:21

SvR, w autodacie jest opisane wszytsko krotk po kroku a nawet jest fotka obrazujaca kola i pasek. Do tego wykaz blokad potrzebnych.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: Adamm » śr lis 03, 2010 23:08

SvR, pierwsze slysze o demontarzu przodu w borowce :P

fakt miejsca jest malo ale spuszczasz plyn zdejmujesz zbiorniczek, zdejmujesz zbiorniczek wspomy, rury dolotowe, lape i poduszke i juz masz wiecej miejsca ;p


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
kw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1336
Rejestracja: pn maja 03, 2010 17:23
Lokalizacja: Wrocław
Auto: BMW 330i
Silnik: B48

Wymiana rozrządu ASV

Post autor: kw » śr lis 03, 2010 23:13

SvR, to co opisałeś to jest wymiana rozrządu przy silniku wzdłużnym czyli audi a4 i wyżej, jak również passaty b5 i b5fl


Było: Polo 86c2f 1.0 LPG
Był: Golf 1.9 TDI ALH
Była: BMW E91 318d + chip
Jest: BMW F30 318d + chip, BMW G20 msport 258 ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości