Post
autor: Haki » pn lis 01, 2010 01:00
103
A tu by nie być gołosłownym ... cytat z innego forum kolegi Sztomela
przekaźnik grzania świec żarowych to przekaźnik nr 103 a nie 109, który jest od zasilania sterownika silnika i elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej, który lubi się grzać i dlatego często siada co objawia się gaśnięciem silnika podczas jazdy lub brakiem możliwości uruchomienia silnika czemu towarzyszy wtedy brak błyśnięcia kontrolki świec żarowych po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Wiadomo, że na przekaźnik świec żarowych i przekaźnik podgrzewaczy nie będzie po przekręceniu kluczyka dochodził prąd bo są one sterowane kablem masowym ze serownika a nie prądowym.
Tak więc przekaźnik świec żarowych jest sprawny i nie masz się czym martwić.
Jeśli chodzi o przekaźnik podgrzewacza chłodziwa to są dwa jeden o nr 100 i drugi o nr 53 i są one w komorze silnika, ten pierwszy jest wysoko prądowy a ten drugi nisko prądowy gdyż przy temperaturach otoczenia powyżej 0*C grzeje tylko jedna świeca podgrzewacza zasilana przekaźnikiem o nr 53 a przy minusowych temperaturach grzeją dodatkowo dwa następne zasilane z przekaźnika nr 100.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON