Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Hans-Hans » pt paź 29, 2010 14:42

Witam co sądzicie o moim silniku . chodzi mi o temperature wentylator włącza się dopiero przy 110 stopniach i tak płynu nie wywala , węże nie puchną nie są twarde ,termostat puszcza, węże układu chłodzenia drożne ,jest leki wyciek płynu przy plastikowym króćcu z boku na głowicy , wymieniłem już czujnik temperatury , termostat, czujnik termiczny, wentylator, pompe wody . I dalej to samo więc ściągnąłem głowice i oniemiałem. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm , wszystkie forkomory popękane i na 2 głowica pęknięta między zworami co najlepsze nigdy nie było problemu z odpalaniem . Jak myslicie pora wymienic silnik.



piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: piteR-ek » pt paź 29, 2010 15:42

Raczej szrot, a czy mi się wydaje czasem tam nie jest nadpalony tłok ?



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Hans-Hans » pt paź 29, 2010 16:02

jest 4 i 1 są nadpalone . A mogło byc tak że ktos załorzył zadurzą chłodnice wie ktos czym sie rużnią te chłodnice tdi , td , d



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: twromek » pt paź 29, 2010 16:43

Pęknięciem między zaworami się nie przejmuj. Komory wstępne słabe, tłoki trochę wypalone. Pytanie czy ktoś podkręcał to auto, długo i często go męczył? Sprawdź wtryski bo one też mogły takiego zamieszania tam narobić, dopiero później się martw temperaturą. Jakby chłodnica była za wielka to by się nic złego nie działo, gorzej jak jest odwrotnie.

A tak na marginesie, nie załorzył a założył, nie durza a duża, nie rużnią a różnią, nie zagatka z zagadka, nie węrze a węże, nie włancza a włącza.



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Hans-Hans » pt paź 29, 2010 16:50

pompa wtryskowa po regneracji , wtryski nie ruszane . Czyli co składac na nową uszczelkę a wtryski dać do sprawdzenia na maszyne . DYSLEKTA :grrr:



Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Hans-Hans » pt paź 29, 2010 16:57

Nie wiem czy było meczone ale jestem jego nowym włascicelem i wiedzałem że sie grzeje a pracuje w takim zawodzie że wymiana uszczelki pod głowicą nie stanowi dla mnie problemu więc go kupiłem w dobrej cenie i lipa . Przypuszczam że ktos jezdził sporo na tych 110 stopnach po tym co zobaczyłem po zdjęciu głowicy.



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: daaroo » czw lis 04, 2010 02:27

spekania pomiedzy zaworami to standard w tych glowicach w 9 na 10, to samo z komorami spalania. Wystarczy zalozyc nowe przejechac 1000km i tez beda mialy mikropekniecia.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: piori » czw lis 04, 2010 10:19

Hans-Hans, większość głowic w starych dieslach jakie widziałem miała pęknięcia na KAŻDYM cylindrze, i śmigają dalej, nic się nie dzieje, to standard w D/TD. Powiedziałbym, że Twoja jest wyjątkowo zdrowa :hmm: Głowice w D/TD to to samo, można zamieniać, a TDI/SDI to zupełnie inna bajka. Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski. Jeśli cylindry nie wyjechane, to tłoki z pierścieniami bym wymienił bez szlifu, końcówki we wtryskach do sprawdzenia - prawdopodobnie będą do wymiany.



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Jessy » sob lis 06, 2010 01:14

Hans-Hans pisze:między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm
To jeszcze o niczym nie świadczy, sprawdź próg cylindra, i możesz przy okazji wyciągnąć tłoki i sprawdzić luz na pierścieniach.
Widać że głowica była już co najmniej raz robiona.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14226
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: Michał_1977 » sob lis 06, 2010 01:33

piori pisze:Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski.
piori, jesteś blisko,ale ja bym bardziej obstawiał zbyt wczesny kąt wtrysku,wtedy objawy są właśnie takie jak na zdjęciach i w opisie,czyli wypalenia materiału i wzrosty temperatury silnika.
Przy lejących wtryskach silnik raczej niedomaga,więc temperaturę można wykluczyć.
Jessy pisze:sprawdź próg cylindra,
Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnika :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: J.B.S. » sob lis 06, 2010 03:08

Michaś_1977,
Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnika
A tak poza tym to luz mierzy się na płaszczu tłoka, a nie na części pierścieniowej.
No i wtryski bym sprawdził jednak.



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.

Post autor: berthold61 » sob lis 06, 2010 10:19

ja tak samo stawiam na żle ustawiony kąt wtrysku wiem bo to sobie kiedyś tak ustawiłem i jeżdziłem przez rok i grzał się niemiłosiernie woda wrzała non stop . a było to tak na kole zamachowym są dwa ząbki ja ustawiłem na jednym z nich po roku pękł pasek to ustawiłem na tym drugim to mi kieliszki zniszczyło bo wtedy jeszcze nie wiedziałem że są tam dwa ząbki na tym kole zamachowym i ani jeden to nie ten tylko między nimi jest taki malutki znak jak by O widoczne to jest jak wyjmniesz ten plastik z obudowy skrzyni biegów


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości