Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Hans-Hans
- Gadatliwa bestia
- Posty: 580
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
- Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
- Kontakt:
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Witam co sądzicie o moim silniku . chodzi mi o temperature wentylator włącza się dopiero przy 110 stopniach i tak płynu nie wywala , węże nie puchną nie są twarde ,termostat puszcza, węże układu chłodzenia drożne ,jest leki wyciek płynu przy plastikowym króćcu z boku na głowicy , wymieniłem już czujnik temperatury , termostat, czujnik termiczny, wentylator, pompe wody . I dalej to samo więc ściągnąłem głowice i oniemiałem. między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm , wszystkie forkomory popękane i na 2 głowica pęknięta między zworami co najlepsze nigdy nie było problemu z odpalaniem . Jak myslicie pora wymienic silnik.
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Raczej szrot, a czy mi się wydaje czasem tam nie jest nadpalony tłok ?
- Hans-Hans
- Gadatliwa bestia
- Posty: 580
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
- Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
- Kontakt:
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
jest 4 i 1 są nadpalone . A mogło byc tak że ktos załorzył zadurzą chłodnice wie ktos czym sie rużnią te chłodnice tdi , td , d
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Pęknięciem między zaworami się nie przejmuj. Komory wstępne słabe, tłoki trochę wypalone. Pytanie czy ktoś podkręcał to auto, długo i często go męczył? Sprawdź wtryski bo one też mogły takiego zamieszania tam narobić, dopiero później się martw temperaturą. Jakby chłodnica była za wielka to by się nic złego nie działo, gorzej jak jest odwrotnie.
A tak na marginesie, nie załorzył a założył, nie durza a duża, nie rużnią a różnią, nie zagatka z zagadka, nie węrze a węże, nie włancza a włącza.
A tak na marginesie, nie załorzył a założył, nie durza a duża, nie rużnią a różnią, nie zagatka z zagadka, nie węrze a węże, nie włancza a włącza.
- Hans-Hans
- Gadatliwa bestia
- Posty: 580
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
- Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
- Kontakt:
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
pompa wtryskowa po regneracji , wtryski nie ruszane . Czyli co składac na nową uszczelkę a wtryski dać do sprawdzenia na maszyne . DYSLEKTA
- Hans-Hans
- Gadatliwa bestia
- Posty: 580
- Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
- Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
- Kontakt:
Zagatka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Nie wiem czy było meczone ale jestem jego nowym włascicelem i wiedzałem że sie grzeje a pracuje w takim zawodzie że wymiana uszczelki pod głowicą nie stanowi dla mnie problemu więc go kupiłem w dobrej cenie i lipa . Przypuszczam że ktos jezdził sporo na tych 110 stopnach po tym co zobaczyłem po zdjęciu głowicy.
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
spekania pomiedzy zaworami to standard w tych glowicach w 9 na 10, to samo z komorami spalania. Wystarczy zalozyc nowe przejechac 1000km i tez beda mialy mikropekniecia.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Hans-Hans, większość głowic w starych dieslach jakie widziałem miała pęknięcia na KAŻDYM cylindrze, i śmigają dalej, nic się nie dzieje, to standard w D/TD. Powiedziałbym, że Twoja jest wyjątkowo zdrowa Głowice w D/TD to to samo, można zamieniać, a TDI/SDI to zupełnie inna bajka. Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski. Jeśli cylindry nie wyjechane, to tłoki z pierścieniami bym wymienił bez szlifu, końcówki we wtryskach do sprawdzenia - prawdopodobnie będą do wymiany.
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
To jeszcze o niczym nie świadczy, sprawdź próg cylindra, i możesz przy okazji wyciągnąć tłoki i sprawdzić luz na pierścieniach.Hans-Hans pisze:między tłok a cylinder wchodzi szczeliniomierz 1mm
Widać że głowica była już co najmniej raz robiona.
Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "
- Michał_1977
- _
- Posty: 14226
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
piori, jesteś blisko,ale ja bym bardziej obstawiał zbyt wczesny kąt wtrysku,wtedy objawy są właśnie takie jak na zdjęciach i w opisie,czyli wypalenia materiału i wzrosty temperatury silnika.piori pisze:Wypalone komory wstępne i tłoki wskazują na lejące wtryski.
Przy lejących wtryskach silnik raczej niedomaga,więc temperaturę można wykluczyć.
Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnikaJessy pisze:sprawdź próg cylindra,
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
Michaś_1977,
No i wtryski bym sprawdził jednak.
A tak poza tym to luz mierzy się na płaszczu tłoka, a nie na części pierścieniowej.Właśnie,bo luz między baniakiem a tłokiem musi być zachowany.Zmniejsza się on wraz ze wzrostem temperatury silnika
No i wtryski bym sprawdził jednak.
-
- Użytkownik
- Posty: 443
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zagadka z temeraturą w 1y czy silnik do wymiany.
ja tak samo stawiam na żle ustawiony kąt wtrysku wiem bo to sobie kiedyś tak ustawiłem i jeżdziłem przez rok i grzał się niemiłosiernie woda wrzała non stop . a było to tak na kole zamachowym są dwa ząbki ja ustawiłem na jednym z nich po roku pękł pasek to ustawiłem na tym drugim to mi kieliszki zniszczyło bo wtedy jeszcze nie wiedziałem że są tam dwa ząbki na tym kole zamachowym i ani jeden to nie ten tylko między nimi jest taki malutki znak jak by O widoczne to jest jak wyjmniesz ten plastik z obudowy skrzyni biegów
było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 139 gości