[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Witam. Otóż z roku na rok mam problem z odpaleniem mojego Golfa w niskich temperaturach. W tym roku problem zaczyna się już teraz gdy nocy ledwo jest koło 0 stopni Celsjusza.
Dane techniczne:
Golf IV 1.9 TDI ALH
90km
1999r. Przebieg ok. 163tys (nie wiem czy prawdziwy)
Samochód sprowadzony z Niemiec w 2008 roku.
Wideo z dzisiejszego odpalenia po ok 20 godzinach bezczynności
Akumulator będzie miał 2 lata Bosch S4.
Słaby raczej nie jest , bo jak się silnik rozkręci to zapali.
Lecz w poprzednią zimę między -10, a -20 st C musiałem się podpierać prostownikiem.
Świeżo wymienione świece zapłonowe, mam nadzieje, że będą działać gdy przyjdzie na nie czas.
Pikanie to po prostu czas na uzupełnienie płynu do spryskiwaczy.
Aha, no i tulejki w rozruszniku zmienione w styczniu. Tylko tyle dopatrzył się fachowiec.
Zamieściłem także wideo z normalnej pracy w temperaturze 90 stopni.
Wideo z odpalenia:
http://www.przeklej.pl/plik/odpalenie-a ... 90i138g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Wideo z pracy:
http://www.przeklej.pl/plik/praca-avi-0022a93o438g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Czekam na ciekawe teorie. Jutro przyniosę może akumulator na noc do domu, zobaczymy jak zareaguje ;P
W razie czego kontakt do mnie:
GG:3352703 lub mail binek_88@o2.pl
Dane techniczne:
Golf IV 1.9 TDI ALH
90km
1999r. Przebieg ok. 163tys (nie wiem czy prawdziwy)
Samochód sprowadzony z Niemiec w 2008 roku.
Wideo z dzisiejszego odpalenia po ok 20 godzinach bezczynności
Akumulator będzie miał 2 lata Bosch S4.
Słaby raczej nie jest , bo jak się silnik rozkręci to zapali.
Lecz w poprzednią zimę między -10, a -20 st C musiałem się podpierać prostownikiem.
Świeżo wymienione świece zapłonowe, mam nadzieje, że będą działać gdy przyjdzie na nie czas.
Pikanie to po prostu czas na uzupełnienie płynu do spryskiwaczy.
Aha, no i tulejki w rozruszniku zmienione w styczniu. Tylko tyle dopatrzył się fachowiec.
Zamieściłem także wideo z normalnej pracy w temperaturze 90 stopni.
Wideo z odpalenia:
http://www.przeklej.pl/plik/odpalenie-a ... 90i138g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Wideo z pracy:
http://www.przeklej.pl/plik/praca-avi-0022a93o438g3sp" onclick="window.open(this.href);return false;
Czekam na ciekawe teorie. Jutro przyniosę może akumulator na noc do domu, zobaczymy jak zareaguje ;P
W razie czego kontakt do mnie:
GG:3352703 lub mail binek_88@o2.pl
Ostatnio zmieniony czw paź 21, 2010 18:55 przez Binek88, łącznie zmieniany 2 razy.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Akumulator padaka, ledwo kręci rozrusznikiem Tu można policzyć swobodnie obroty wału korbowego. Widać jak się zapala kontrolka ABS podczas odpalania a to sygnalizuje spadek napięcia (znaczny spadek napięcia) podepnij voltomierz pod akumulator i podczas uruchamiania silnika na zimno odczytaj wartość przed uruchomieniem i podczas uruchamiania, zobaczymy jaki jest spadek napięcia.
Na ciepło silnik ładnie pracuje, sprawdź akumulator i jego napięcie spoczynkowe w razie potrzeby porządnie naładuj, ale skoro już poprzedniej zimy niedomagał, to teraz będzie już tylko gorzej- niedoładowany akumulator szybko traci swoją pojemność, łatwo to zauważyć bo się ładuje bardzo szybko.
Sprawdź ładowania na postoju z włączonymi światłami.
Sprawdź vagiem wartość kąta wtrysku.
Na ciepło silnik ładnie pracuje, sprawdź akumulator i jego napięcie spoczynkowe w razie potrzeby porządnie naładuj, ale skoro już poprzedniej zimy niedomagał, to teraz będzie już tylko gorzej- niedoładowany akumulator szybko traci swoją pojemność, łatwo to zauważyć bo się ładuje bardzo szybko.
Sprawdź ładowania na postoju z włączonymi światłami.
Sprawdź vagiem wartość kąta wtrysku.
Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Albo rozrrusznik siedzi- wymienia sie takze szczotkotrzymacz ze szczotkami-przegrzane zabieraja dużo amperów, albo napiece aku po nocy spadło poniżej 12,2V. Za mało amperów. Daj aku z min 680A i powinno byc ok. Zmien dawke rozruchowa na maxa i zmien w bloku 12 na wartosc 32700 i bedzie palił od ząbka. Albo aku albo rozrusznik. Chyba ze masz duży upływ prądu. Zmierz jakie jest napięcie na aku po nocy przed odpaleniem, poniżej 12,4v aku trzeba doładować, mi w dieslu przy 12,2v juz nie odpali. Kupiłem Centre( 77Ah , 760A ) i wali rozrusznik jak szlifierka ale po generalnym remoncie rozrusznika, po wymianie szczotek mimo ze były dobre kreci jak szlifierka.
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do ,,, ale na początek sprawdź :
1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...
to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....
1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...
to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Powiem krótko ... filmu nie odpaliłem , bo net w hotelu mam do ,,, ale na początek sprawdź :
1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...
to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....
1- Czy rano masz w wężyku paliwo ... bo uwielbia się cofać ... wtedy wymiana filtra - coś KNECHTA i tym podobnych -- wysoka półka...
2- Miernik w rękę i zobacz czy Bateria jest ok ... zasady ładowania , i napięcia jakie mają być znajdziesz na forum.
3- Sprawdź miernikiem na postoju oporność - przy wyłączonym silniku - czy nic nie zżera akumulatora ...
to tak na początek... Ps- z filtrem wiąże się taka przypadłość ,że jak już Ci auto odpali - to maska w górę == i zobacz czy bąbli powietrza nie ma na wężyku ....
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Bąbelki w wężyku są niewielkie. Były przed wymianą filtra po ostatniej zimie gdyż paliwo zamieniło się w mleko pewnym razem. Po zimie wymieniłem filtr, nie pamiętam już czyj, jutro zerknę dla przypomnienia. Bąbelki delikatnie zostały. Pamiętam jak w tamtą zimę okropnie paliwo się cofało. Nawet nie wiecie jak bardzo plułem sobie w brodę rok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego. Łudziłem się, że będzie on dobry.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Aku już pada totalnie. Sprawdź czy gdzieś poboru prądu nie ma bo nieraz amatorskie przeróbki systemu audio lub szwankująca instalacja potrafią wyssać akumulator w kilkanaście godzin. Fakt mogłeś trafić na bubel w sklepie, zdarza się. Jak masz możliwość to pożycz sprawny aku na kilka dni i zobaczysz jak będzie. Podaj parametry tego aku bo S4 to tylko nazwa modelu a diesel potrzebuje mocnego prądu na zimnym starcie.
- Kris-THC
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
- Lokalizacja: Oława
- Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
- Silnik: AHF
- Kontakt:
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Swoją drogą już wiem skąd powiedzenie "Piździ jak w Kieleckim" hehehe na dolnym jeszcze tak nie było.
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Nie udało mi się pożyczyć miernika, by zbadać akumulator, sam nie posiadam. Mam baterie 72Ah 680A. Wydaje mi się, że taka jak być powinna. A w razie zmiany mógłbym dać coś mocniejszego? Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe. Myślicie, że warto je sprawdzić? Wiem, że to nic wspólnego z zapalaniem pewnie nie ma, ale uważam, że mocy to brakuje. Na pewno prędkość maksymalna spadła, ciężko wykrzesić więcej niż 140km/h. Na autostradzie może i by wycisnął ale opory ma. A kiedyś na ekspresowej 170km/h łatwo przyszło. Potem jak wpadły punkciki tak więcej nie próbowałem , bo ogólnie to nie szarżuję.
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
wita, to ja, genialny żółw z dragon bala, radzę ci kup mk2 na glebie z 1,6 turbo dieslem, podjedź pod bar a przestaniesz swoją prawicę nazywać kochanką
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Zapewne chodzi tobie o wężyki podciśnienia z układu N75/N18/N239 - one muszą być szczelne aby było właściwe sterowanie m.in ciśnieniem doładowania - wymień najlepiej wszystkie,koszt niewielkiBinek88 pisze:Wiecie, mam dużo wężyków powietrza w złym stanie, poprzecieranych, ale nie widać by były dziurawe.
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Zawsze możesz iść do sprzedawcy i poprosić o duplikat paragonu. Gwarancja to dwa latarok temu gdy chciałem akumulator zareklamować, a nie mogłem znaleźć rachunku na niego
Mam Vaga, serwisuje Nokie.
[MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.
Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.
Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.
Re: [MK4] Problem z zimnym odpalaniem (wideo)
Binek88 pisze:Dziwne, ciekawe na jakiej podstawie daliby mi duplikat paragonu. Zapytam jutro w razie czego. Co do tych wężyków to są takie na allegro? Nie wiem jak to fachowo nazwać, a tym bardziej jak tego szukać na allegro.
Jeszcze jedno, przy turbinie jest "gruszka", widziałem gdzieś to określenie, mam nadzieje, że to tego się tyczy Dochodzi tam, jeden wężyk, który kiedyś po prostu odkleił się, gdyż ktoś kiedyś go już kleił do tej gruszki. Poczułem niewielki bardzo przyrost mocy przed naprawą i po.
Odepnij jeden z wężyków -- podejdź do motoryzacyjnego i kupisz bez problemów ( sprzedają takie na metry w czarnej otulinie jak masz u siebie )
Ps - ten wężyk musi być szczelny i dobrze siedzieć ... gdyż steruje ciśnieniem na turbawce... więc Twoje zdziwienie jest prawidłowe
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości