1.9tdi ww terenówce

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Artur A.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 23, 2010 10:00

1.9tdi ww terenówce

Post autor: Artur A. » sob paź 23, 2010 10:39

Witam wszystkich sympatyków tdi-ków.

Potrzebuje porady w sprawie tdi-ka, który będzie pracował w niewielkim samochodzie terenowym, własnej konstrukcji. Padło na napęd z 1,9tdi bo jest w swojej klasie najlżejszy a najpopularniejszy/mocny/prosty/itd.
Oczywiście na wiele z tych pytań znalazł bym odpowiedź na forum, ale liczę na to, iż koś kto będzie podpowiadał nasunie mu się coś na co nie zwróciłem uwagi. Za wszelkie sugestie z góry dziękuję. Samo połączenie silnika ze skrzynią/autem jest już dopracowane i nie będzie poruszane w tym wątku.
1) Pierwsza pytanie dotyczy jaki ja mama silnik, wydłubany został z A3 97-98 i tyle reszta to zdjęcia, na bloku koło rozrusznika, a pod głowicą oznaczenia są nieczytelne, z tego co się domyślam to turbina jest na bajpasie czyli raczej 90KM.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

2)Zakładam, że bloki mojego silnika i 1.9TD z transportera są podobne. Chodzi o ustawienie silników. W golfach są pochylone do tyłu, transporter ma głowice wysuniętą do przodu, a a4 wzdłużnie. Pytanie brzmi czy mogę ze względu na kanały zlewowe oleju w głowicy i bloku postawić ten silnik całkiem pionowo, miska olejowa będzie własnej konstrukcji o zwiększonej objętości i głębokości smoka.

3)Czy występują bardziej przylegające do bloku obudowy filtra oleju , jeśli są i z drobną adaptacją będą pasowały to jakie. To samo pytanie dotyczy również mocowania pompy, o alternatorze nie wspomnę bo będzie i tak gdzieś na górze na 24v.

4)No i ostatnie (z tej serii :) jakie są Wasze doświadczenia z przeróbką w.w. silnika na pompę mechaniczną, wiem że w 100% nie dostanę tego co może zachipowany komputer, ale potrzebuje prostego urządzenia ,czy macie namiar na sprawdzonego pompiarza w okolicach centralnej polski. Co by nie rozwalić silnika dodatkowo na pulpicie będzie wskaźnik temp. spalin i ciśnienie+temperatura doładowania (IC będzie na wodę).Myślę tak o 110-130KM i 330Nm powinno wydać jeśli sie mylę proszę o podpowiedzi oraz sugestię jak dobrze to zrobić.

Jeszcze raz b.dziękuje :okej:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

1.9tdi ww terenówce

Post autor: italiano_83 » sob paź 23, 2010 11:13

1. Turbo typu WG- czyli 90kM silnik o oznaczeniu AGR.
Artur A. pisze:Myślę tak o 110-130KM i 330Nm powinno wydać jeśli sie mylę proszę o podpowiedzi oraz sugestię jak dobrze to zrobić.
Na seryjnych wtryskiwaczach od AGR moc wypluje ~115kM ale o momencie obrotowym na poziomie 300Nm zapomnij chyba, że będzie to w postaci ostrej górki i chwilowego "kopa". Gdybyś miał wtryskiwacze od 110kM to już inna bajka.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Artur A.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 23, 2010 10:00

1.9tdi ww terenówce

Post autor: Artur A. » pn paź 25, 2010 20:41

Dzięki za podpowiedz. Na początek odpale na pompie mechanicznej, którą zamówię na maxymalnym wydatek, a ewentualnie po czasie wymienię na wydajniejsze wtryski od 110km i pomyślę o lepszym turbo.

Proszę o dalsze podpowiedzi co z kanałami olejowymi w głowicy i pionowym ustawieniem tego motoru



Awatar użytkownika
punxbrygade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: wt sty 17, 2006 02:17
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: 1.9tdi ww terenówce

Post autor: punxbrygade » wt paź 26, 2010 19:19

Co do stawiania w pionie silnika ..stawiaj śmiało... te silniki stoją w pionie w osobówkach..w transporterach t4 masz inną miskęi chyba inny kąt ustawienia silnika....
Ja mam taki w t3 syncro i u mnie już leży .ale to inna bajka....(musiałem wymienić miskę i smok na busowski)
Co do turbiny to pakuj sie w malą turbinę cos w pokroju k14..lepszy dół.....ciągnie od dołu aż miło a w terenowych samochodach dól jest najważniejszy...
W sprawie mechanicznej pompy polecam te rozwiąznie, sam takie mam w swoim bagiennym potworze... brak elektroniki w podmokłym terenie wychodzi tylko na plus....
W silniku AHU posiadam wtrsyki 216- wydajniejsze od tych afn 110. turbo k14 dmucha do 1.4 bara. pompę wtryskowa z tłoczkiem 11mm i wysoką falą.... dla porównania powiem ze " brałem " sie z t3 syncro 110km afn z chipowanego na 130 i nie miał szans..)


T3 syncro AHU mTDI 11mm i narazie tylko to.. [url]https://picasaweb.google.com/punxbrygade/NaprawaSyncro#[/url]

Artur A.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 23, 2010 10:00

1.9tdi ww terenówce

Post autor: Artur A. » ndz lis 14, 2010 21:57

Może jeszce jakieś info, albo linki do postów o m-tdi lub jakie 1,9 są najlepsze do swapu



Artur A.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob paź 23, 2010 10:00

1.9tdi ww terenówce

Post autor: Artur A. » pn lis 15, 2010 20:07

Czytają infa z forum nasuwa mi się parę pytań:
-czy silnik afn ma ten sam spód co agr, a agr różni się od ahf/asv wydajnością wtrysków , zmienną geometrią (inaczej czy agr ma mocniejszy wał, korby i lepsze chłodzenie tłoków od 1z )

-CZY JEST INFO GDZIEKOLWIEK O KIMKOLWIEK KTO ZROBIŁ M-TDI NA PIĘĆU CYLINDRACH 2.5 I WYCIĄGNĄŁ KOŁO 145KM



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości