Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt sty 08, 2010 22:59

markim321, a kto Ci pisał o kole wałka rozrządu?
Ja pisałem o kole wałka pośredniego i jak na nim jest luz to pasek jest krzywo naprowadzany na koło wału korbowego i tam się strzępi o wyższe koła pasowe,następnie strzępy lecą w kierunku napinacza...
Uwierz mi,wiem co piszę :bajer: ...
markim321 pisze:ale u mnie zauważyłem że pasek strzępi się o krawędź napinacza
Na fotce widać,że masz plastikową rolkę napinacza.Nie sądzisz,że gdyby o nią tak pasek tarł,to by się wytarła także lub stopiła krawędź? :bajer:
Ostatnio zmieniony sob sty 09, 2010 07:08 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

roman58
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 907
Rejestracja: pn sty 05, 2009 22:34
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: roman58 » sob sty 09, 2010 15:22

Sprawdź tulejkę w pompie wtryskowej jak wyrobiona to też spycha pasek.



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » ndz sty 10, 2010 01:51

Michaś_1977, ma rację, na 100% ta panewka robi problem z paskiem, a luz trzeba umieć sprawdzać, ponieważ występuje tylko wzdłuż promienia prostopadłego do płaszczyzny paska rozrządu (innymi słowy tak jak pasek naciska na koło wałka i przeciwnie). Po prostu panewka wyciera się w jednym miejscu.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sty 10, 2010 12:32

arturo pisze:luz trzeba umieć sprawdzać, ponieważ występuje tylko wzdłuż promienia prostopadłego do płaszczyzny paska rozrządu (innymi słowy tak jak pasek naciska na koło wałka i przeciwnie). Po prostu panewka wyciera się w jednym miejscu.
Dokładnie :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Post autor: markim321 » pt sty 15, 2010 12:12

Dzięki Panowie za rady. Niedługo zabiorę się za to :pub:



Awatar użytkownika
msobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 02, 2010 15:33
Lokalizacja: Zgorzelec/Jelenia Góra

Post autor: msobek » pt cze 25, 2010 12:03

markim321, twój pasek to pikuś:) mój liczył dokładnie 14mm, całe szczeście, że chciałem ustawić kąt wtrysku i to odkryłem:) pasek wymieniłem u mnie doszedł do 14mm w ciągu 20kkm teraz dalej jest to samo rolka napinacza scina pasek i scina go tez podkładka na kole pasowym (tym dolnym jakby ktoś nie wiedział). dziś okazało się, że mam luz na pompie wtryskowej. jej koło lata tzn. ma 1mm luzu właśnie na tuleji ślizgowej jeśli dobrze ją nazywam, w efekcie pasek na kole pompy idzie ok, za kołem ściąga go i na dolnym kole już wchodzi krzywo, zaczyna ścinać go na podkładce koła pasowego i potem na napinaczu. moje pytanie, czy ktoś wie jakie mogą być koszty i jaka robocizna przy wymianie tej tuleji? czy może lepiej kupić nową (używaną) pompe. (jeśli bym zmienił czy może się przez pompe zmienić spalanie? teraz w trasie 4,5l w miescie 5,5l?


VAG - analiza, kasowanie błędów - zapraszam, tanio, VW, Audi

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » pt cze 25, 2010 13:21

msobek pisze:czy może lepiej kupić nową (używaną) pompe.
Ja jestem zwolennikiem używek ,żadnych regeneracji ,części jest bardzo duży wybór ,choć trzeba się upewnić co się kupuje.
msobek pisze:jeśli bym zmienił czy może się przez pompe zmienić spalanie? teraz w trasie 4,5l w miescie 5,5l?
O ile ktos w tej pompie nie grzebał to nie powinno .Chyba że był odkręcany nastawnik .Przy wymianie rozpinasz rozrząd więc i kąt wtrysku musi być ponownie ustawiony
Ostatnio zmieniony pt cze 25, 2010 13:22 przez munior, łącznie zmieniany 1 raz.


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

dayus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 04, 2006 16:13
Lokalizacja: k/Tarnowskie Góry

Re: Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: dayus » czw paź 21, 2010 16:05

Panowie przepraszam za odkopanie trupa,ale u mnie jest ten sam problem. Przed wymianą pasek nie ocierał w ogole,a więc luzy na wałkach/kołach itp to chyba nie moja usterka. A po wymianie pasek zaczyna ocierac i strzępi się. Czy za mocny naciąg może byc tego wina?



Awatar użytkownika
markim321
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: czw cze 25, 2009 18:37
Lokalizacja: New Dzikow

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: markim321 » czw paź 21, 2010 16:41

Może być tak że napinacz paska jest wadliwy....


viewtopic.php?f=88&t=351270" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
msobek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 02, 2010 15:33
Lokalizacja: Zgorzelec/Jelenia Góra

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: msobek » czw paź 21, 2010 21:35

kolego z której strony Ci tnie? od silnika czy od pokrywy plastikowej? u mnie pomogła wymiana paska na nowy, ustawienie kąta wtrysku (był mocno walnięty) i ponowne naciągnięcie napinacza (jednak nie jak bozia przykazała - u mnie trzeba było poluzować nieznacznie). musisz to dokładniej opisać :)


VAG - analiza, kasowanie błędów - zapraszam, tanio, VW, Audi

Awatar użytkownika
owojtas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:09
Lokalizacja: Długi Kąt (Lubelskie)
Kontakt:

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: owojtas » sob gru 11, 2010 17:02

z gory przepraszam za pisownia bez polskich znakow i za błedy ort. :bajer:

dla potomnych chciałbym zwrucic uwagę ze mozna na 99 % określic czy winny za scinanie jest napinacz (w moim przypadku)
Na starym napinaczu pasek rorzadu chodzi na krawędzi koła wałka rorządu i pompy paliwa, a po załozeniu nowego napinacza pasek automatycznie przesuwa sie o 2 mm w strone silnika i nie chodzil już na krawedzi. Co do luzu na kole od napędu wakupompy to zauwazyłem ze mam luz wdłuzny i wyczuwalny promieniowy, jednak przy porownaniu w innych naprawianych przezemnie rorzadach w silnikach 1Z ten luz takze wystepował a paski nie ulegały uszkodzeniu.

chciałbym się podzielic że od wymiany napinacza mineło 5 tys km i nie widać żadnych śladów zużycia paska rozrządu .....



Awatar użytkownika
maniek324
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob lip 26, 2008 03:01
Lokalizacja: Widuchowa/ Szczecin
Kontakt:

Postrzępiony pasek rozrządu w 1Z

Post autor: maniek324 » ndz lut 17, 2013 01:47

Witam, koledzy mam podobny problem jak temcie w miom zetorku po wymianie rozrządu przejechalem jakieś 10tyś km i przeskoczył mi pasek (mial jakies 10-12mm) postrzępiony i wytarty od strony osłny :-( na szczęście w silniku nic nie ucierpiało zawory cale, wymienilem pasek na nowy i silnik chodzi jak wcześniej tylko teraz codzienie sprawdzam w jakim stanie jest pasek :-( , wczesniej wymienialem juz w nim 3 razy rozrzad za kazdym razem paski po 60tyś byly cale nawet nie otarte a teraz po przejechaniu 600 km zauważylem ze pasek juz zaczyna sie lekko scierac na krawedzi od strony oslony i tak jakby byl zaokraglny lekko rant z zewnetrznej strony paska, podejrzewam ze to napianacz spowodowal to zaokraglenie bo pasek chodzi przy samej krawedzi rolki . Dodam że przy tamtej feralnej wymianie rozrzadu było frezowane czoło wału korbowego, bo gibało się koło pasowe, wymienialem tez wtedy kolo zębate walu korbowego firmy MEYLE (niby niemieckie) i oczywiscie srube. Po tym zabiegu kolo pasowe chodzi idealnie równo, luzu ani na pompie ani na walku posrednim nie ma, pasek chodzi w miare po srodku gornych kol ani nie wychodzi za krawedz kola walka posredniego...
mysle ze nie jest to wina wyrownania powierzchni czola walu bo zebrane zostalo nie wiecej jak 0,5mm, moze te kolo zebate jest jakies felerene i ono zsuwa pasek (bo sadzac po cenie nie jest ono z najwyzszej polki jak febi czy swag)

Prosze koledzy doradzcie od czego mam zaczac, i co wykluczyc zeby nie wbijac sie w zbedne koszta

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości