Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
marcin999, chyba ze znajdzie uzywke zawor, albo padnieta pompe z dobrym zaworem
chociaz juz z kolega zabatjl, rozmawialem ma posprawdzac rozrzad itd bo mi to poki co na zawor nie wyglada
chociaz juz z kolega zabatjl, rozmawialem ma posprawdzac rozrzad itd bo mi to poki co na zawor nie wyglada
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
- Lokalizacja: Pomorze
To może coś jednak mam z tym przewodem, bo jak byłem na podpieciu u mechanika to miałem wartość 47, a wieczoraj wczoraj jak go podpiąłem pod vag-coma to było 255.matikdalik pisze:U mnie siadł przewód zasilający zawór N108, dotknięcie go powoduje wyskok wartości kąta z 50-60 na 255. Niestety przewód padł na podłączeniu (w środku pod białym dekielkiem - trochę pomógł mu w tym napinacz paska wielorowkowego) więc bez wymiany tego zaworku raczej się nie obejdzie - Na razie zamocowałem ten przewód klejem na gorąco i jest ok.
Przy okazji mam pytanie: Jak głęboko sięga ten zawór do środka (czyli jaki jest długi)?
pzdr
A wczroaj po przyjeździe od mechanika wziąłem sprawy popsikałem przewody, ruszałem nimi.
Umówiłem się jutro na wizytę u mechanika, będę przy tym, to się to sprawdzi.
Jeśli to się zrobi w tych 400-500zł to wole na tym zakończyć, bo wcale może nie być tak kolorowo jak bym kupił całą pompę za 500-600zł(to jest też dolna granica za używane pompy, więc ich stan też może być z dolnej półki)
[ Dodano: 08 Kwi 2008 16:05 ]
dzięki Adamm, za znalezienie takiego czujnika, teraz wiem ile on sam kosztuje i jak wygląda
schemat też jest super
[ Dodano: 08 Kwi 2008 18:36 ]
Więc tak:
Po rozmowie tel z Adamem, zmierzyłem rezystancję czujnika, wtedy gdy silnik pracował normalnie- 14,6 Ohm. Po wystąpieniu usterki(czyli po ok 4km) ponownie zmierzyłem- od 6 do 9 MOhm. Prawidłowa rezystancja na czujniku to 12-20 Ohm. Mierzy się to na kostce od strony czujnika, na 2ch pinach od góry.
Udało mi się zrobić logi( na 3cim biegu), było lekko pod górkę.
Auto się dziwnie zachowywało. Zacząłem od 1500obr, szło fajnie, a przy 2000obr miało przerwę aż do 3000obr(jak by bez turbo), a potem turbina poszła mocno. A za drugim pomiarem stało się to od znacznie wczesniej od 1600 do 3100 chyba. Pewnie logi pokażą.
Czy to wina pompy?. N75 wyczyścłem dosłownie 10km temu, różnica duża jest, auto ciągnie. Po pomiarze auto nadal ciągnie(tak samo jak po wyczyszczeniu).
Logi poniżej:
Zrobiłem jeszcze zdjęcie pompy wtryskowej, fachowcy niech rzucą na to okiem, jaki jest jej stan
Pompa wtryskowa - przód
Pompa wtryskowa - prawa str
Pompa wtryskowa - prawa str 2
Pompa wtryskowa - tył
[ Dodano: 24 Kwi 2008 22:46 ]
I sprawa się zakończyła. Założony został używany czujnik. Objawy ustały, samochód pracuje równo, przede wszystkim cicho, mniej pali. Nawet do litra mniej. To co wykazały logi, te przerywania między 1600-a 3000obr było właśnie z powodowane uszkodzonym czujnikiem.
Wielkie podziękowania dla Adama, za pomoc w wymianie czujnika, oraz za załatwienie dla mnie obecnego Naprawdę niezły z niego fachman:)
Niestety przy wymianie czujnika nie obyło się bez demontażu pompy, gdyż ostatnią śrubę od czujnika, od strony kabiny zasłaniało jakieś ucho montażowe. Poza tym czujnik był nieźle zapieczony i bez młotka i obcęg się nie obyło.
Auto jest znowu dynamiczne i jeździ jak kiedyś
Co do samego tematu, jak się później dogłębniej orientowałem, tak jak mówili koledzy z forum, od ok 350 do 500zł nowy, natomiast używane poniżej 200zł.
Pozdrawiam
zaba
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 22:36 przez zabatjl, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
a ja się podłączę do tematu jako stary bywalec tego forum z moim nabytkiem z grupy VAG passatem. silniczek 1.9TDI AFN 110KM
Jak go kupiłem wszystko ok było. Nagle zaczął właśnie klepać klekotać aż się serce kraje ;/ Po odiwedzeniu 10 mechaników jeden tylko postawił diagnozę. właśnie ten zaworek w pompie.
Jak kupiłem samochód vagowałem go wszystko było ok. W momencie jak wchodziłem w basic settings, silnik zmieniał pracę chodził twardo, głośno. Teraz chodzi tak cały czas ;/ Jakby wskoczył w basic setting i już nie wyskoczył:P Nie mam spadku mocy, problemów z zapalaniem z czymkolwiek. auto chodzi jak marzenie. Raz jest lepiej z jego głośną pracą raz gorzej, ale nigdy nie jest tak jak było ;/
Podpowiedzcie koledzy jak najlepiej sprawdzić czy na 100% ten zaworek jest uwalony? mechanicy terminy napięte i koło 300zł krzyczą za to i czyszczenie pompy, bo twierdzą że mógł jakiś opiłek od tego tłoczka co jest na dole pompy podejść i tak się dzieje. Lubię dłubać przy autach i chiałbym sam sobie to sprawdzić tylko w jaki sposób? dzisiaj zobaczę jeszcze kable, bo to też możeby być sprawca, może gdzieś styku nie ma i dlatego jest raz lepiej raz gorzej.
Wszystkie odpowiedzi mile widziane. Może wy coś poradzicie:)
A tutaj jest jak klepie:P
" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdraVWiam
Jak go kupiłem wszystko ok było. Nagle zaczął właśnie klepać klekotać aż się serce kraje ;/ Po odiwedzeniu 10 mechaników jeden tylko postawił diagnozę. właśnie ten zaworek w pompie.
Jak kupiłem samochód vagowałem go wszystko było ok. W momencie jak wchodziłem w basic settings, silnik zmieniał pracę chodził twardo, głośno. Teraz chodzi tak cały czas ;/ Jakby wskoczył w basic setting i już nie wyskoczył:P Nie mam spadku mocy, problemów z zapalaniem z czymkolwiek. auto chodzi jak marzenie. Raz jest lepiej z jego głośną pracą raz gorzej, ale nigdy nie jest tak jak było ;/
Podpowiedzcie koledzy jak najlepiej sprawdzić czy na 100% ten zaworek jest uwalony? mechanicy terminy napięte i koło 300zł krzyczą za to i czyszczenie pompy, bo twierdzą że mógł jakiś opiłek od tego tłoczka co jest na dole pompy podejść i tak się dzieje. Lubię dłubać przy autach i chiałbym sam sobie to sprawdzić tylko w jaki sposób? dzisiaj zobaczę jeszcze kable, bo to też możeby być sprawca, może gdzieś styku nie ma i dlatego jest raz lepiej raz gorzej.
Wszystkie odpowiedzi mile widziane. Może wy coś poradzicie:)
A tutaj jest jak klepie:P
" onclick="window.open(this.href);return false;
PozdraVWiam
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
A tutaj logi:
BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25207.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25208.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25210.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25211.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BS:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25207.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25208.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25209.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25210.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/dj18_25211.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Witam koledzy ja mam taki problem zmienia mi się kąt wtrysku skacze z 26-56 czasem nawet 12-60 jak sie przygazuje i chwile potrzyma na obrotach a potem puści to przez chwile jest normalnie potem znowu skacze. Podmieniony wtryskiwacza sterujący bez zmian mechanik twierdzi ze to nie przestawiacz kąta wtrysku ciekawi mnie jeszcze właśnie ten zawór N108. Czy ewentualnie na takie skoki może mieć wpływ brudny nastawnik ?
Samochód Audi a4 1,9 tdi słupek AFN graty AHU wczesniej było dobrze wszystko dobrze kat się nie zmieniał. Kliny niby są w porządku.
Samochód Audi a4 1,9 tdi słupek AFN graty AHU wczesniej było dobrze wszystko dobrze kat się nie zmieniał. Kliny niby są w porządku.
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Może ,ale jakby był brudny ,to napewno byś to zauważył Przyczyna takiego fiksowania kąta wtrysku ,zwykle tkwi w pompie wtryskowej i bardzo rzadko jest nią sam zawór n108 ...o ile już wykluczyłeś wtrysk sterujący i czujnik połozenia wału ,to przyczyny szukałbym w pompie ...Żadnych błedów w sterowniku nie ma ?bieniek1984 pisze: Czy ewentualnie na takie skoki może mieć wpływ brudny nastawnik ?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- bieniek1984
- Gadatliwa bestia
- Posty: 959
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
- Lokalizacja: elblag
- Kontakt:
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
u mnie pompa łapała powietrze prze stare już podkładki miedziane od węża zasilającego po wymianie wszystko było ok
jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bartek__11111
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 22:20
- Lokalizacja: Lębork
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Witam posiadam Golfa III z silnikiem 1.9 D z roku 1995 pompa z elektryką.
Chodzi mi o zawór N108 u dołu pompy miałem urwany kabelek przylutowałem go i chciałem sprawdzić napięcie za pomocą żaróweczki i nic tak jakby nie było napięcia w tych przewodach pomocy wie może ktoś co może być nie tak? https://www.google.pl/search?newwindow=" onclick="window.open(this.href);return false; ... B320%3B240 dokładnie ten zawór
Chodzi mi o zawór N108 u dołu pompy miałem urwany kabelek przylutowałem go i chciałem sprawdzić napięcie za pomocą żaróweczki i nic tak jakby nie było napięcia w tych przewodach pomocy wie może ktoś co może być nie tak? https://www.google.pl/search?newwindow=" onclick="window.open(this.href);return false; ... B320%3B240 dokładnie ten zawór
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Nikt Ci pewnie nie odpowie ,to się zlituję ,bo narazie w kilku tematach zadałeś to samo pytanie i jak nikt nie odpowie ,to zapewne zaraz zadasz je we wszystkich Chłopaku nic tam żaróweczką nie sprawdzisz ,sterowanie tym zaworkiem nie jest takie proste jak Ci się wydaje,że podłaczysz żaróweczkę i zobaczysz jak się świeci .Mimo że masz zwykłego diesla ,to jest sterownik ,mini ECU ,które steruje pracą tego n108 i na pewno można się z nim połączyć vagiem ,bo się łaczyłem,tyle że nie wiele z tego wynikło ,prucz tego że odczytałem sobie błąd ...w tdi n108 jest zasilany plusem i sterowany impulsami masy z ECU ...oczywiście dopiero po odpaleniu silnika ...takze odpuśc sobie sprawdzanie żaróweczką ...a tak na marginesie taka wycudowana pompa w zwykłym dieslu ,to chory pomysł jakiegoś nadgorliwego specjalisty ...same problemy ... w przypadku gdy coś padnie i nie działa jak powinno ,lepiej założyc najzwyklejszą pompę ,bez żadnych wynalazków ,niż prubować dojść co jest nie tak ...zdarzyło mi się kiedyś spotkać z taką świrującą pompą ,jedynym mądrym rozwiązaniem ,moim zdaniem ,było założenie najzwyklejszej pompy ,która została zakupiona i wymieniona ,co raz na zawsze zakończyło problem "półelektronicznej pompy " a raczej mocno nieudanego i poronionego wynalazku,jakim jest taka pompaBartek__11111 pisze:Witam posiadam Golfa III z silnikiem 1.9 D z roku 1995 pompa z elektryką.
Chodzi mi o zawór N108 u dołu pompy miałem urwany kabelek przylutowałem go i chciałem sprawdzić napięcie za pomocą żaróweczki i nic tak jakby nie było napięcia w tych przewodach pomocy wie może ktoś co może być nie tak?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Bartek__11111
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 22:20
- Lokalizacja: Lębork
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
A co do tego błędu można to jakoś usunąć żeby to działało? i gdzie te mini ecu jest jeśli można wiedzieć z góry dzięki
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
No i co z tego że błąd usuniesz usuniecie błedu niczego nie naprawi pisałem że ta pompa ,to poroniony wynalazek i lepiej ją wymienić na zwykłą ,niż dochodzic co jest z nią nie tak ,bo to strata czasu .Zakładamy najzwyklejszą pompę do diesla ,którą można kupic za grosze ,i żadne elektryczne bajery i sterowniki nie są do niczego potrzebne ...a gdzie jest sterownik to nie wiem ...wejście OBDII cię interesuje ,pod które podpina się interfejs ,a jak chcesz znależć sterownik ,choc nie wiem po co to szukaj po kablach,bo nie wiem gdzie jest ...pewnie gdzieś pod kierownicąBartek__11111 pisze:A co do tego błędu można to jakoś usunąć żeby to działało?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- Bartek__11111
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz sty 12, 2014 22:20
- Lokalizacja: Lębork
Ile kosztuje wymiana zaworu N108 w pompie wtryskowej
Chce znaleźć sterownik po to żeby sprawdzić piny mogą być tylko zaśniedziałem i nie ma styku
Jaki z programów "vag" polecasz do diagnostyki
Dzięki za odpowiedzi
Jaki z programów "vag" polecasz do diagnostyki
Dzięki za odpowiedzi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 168 gości