spoznione doładowanie + logi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seelk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 09, 2009 18:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

spoznione doładowanie + logi

Post autor: seelk » wt paź 12, 2010 16:41

Witam,
Na dniach oddaję auto do mechanika (wymiana filtrow oleju itp), ale przy okazji chce zeby zajal się tez turbo? bo chyba o nie chodzi.

Aktualnie VAG nie wykrywa żadnych błędów, ale kiedy wdusze pedał do końca to turbo ładuje dopiero od 2000 obr/min, wciskam pedał np ok 1600obr do konca i nic, nic, nic i kiedy osiagnie 2000 to sie zrywa jak nalezy.

Nie łapie tez notlaufa, wiec nie wiem co jest gran. Skoro turbo ładuje to czy jest sens je czyscic/regenrowac? Czy to moze byc przepływomierz? albo jakas nieszczelnosc? ale co sugerowac mechnikowi zeby sprawdził?

W tym temcie mam zamieszczone logi, ktore robilem jakis czas temu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=351947" onclick="window.open(this.href);return false; jednak wtedy turbo ładowało dopiero od ok 2300obr, a teraz od 2000 obr.


Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony śr paź 13, 2010 00:24 przez seelk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

spoznione doładowanie

Post autor: italiano_83 » wt paź 12, 2010 18:19

Kompletnie nie rozumiem tematu :bajer: Nie wykonałeś zaleconej przez kolegów czynności wyczyszczenia części gorącej turbosprężarki, tak po logach widać, że turbo dmucha co chce :blush: samo się przecież nie wyczyści, a bez aktualnych logów to nikt tu nic nowego nie wymyśli, bo i na jakiej podstawie niby teraz mamy określić sprawność przepływomierza, działanie turbosprężarki. Jak się kiery przycinają w turbo, to i reakcja na gaz taka sama.
Doprowadź do porządku ciśnienie doładowania i dopiero wtedy będzie można patrzeć.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

seelk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 09, 2009 18:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

spoznione doładowanie

Post autor: seelk » śr paź 13, 2010 00:21

Logi:

statyczne:
Log (0 - 001)
Log (4 - 004,004)
Log (1 - 010,010,010)
Log (6 - 013)
Log (2 - 023)

dynamiczne:
Log (5 - 003,003)
Log (4 - 004,004)
Log (3 - 008,008)
Log (1 - 010,010,010)
Log (7 - 011,011)

Po wykonaniu 2-3 testow dynamicznych dostawalem dodatkowo blad:

Kod: Zaznacz cały

Control Module Part Number: 038 906 019 AM
  Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG  0813
           Software Coding: 00002
            Work Shop Code: WSC 00046
1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
        P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

spoznione doładowanie + logi

Post autor: mariusz75 » śr paź 13, 2010 14:47

Turbo robi co chce,
1. w pierwszej kolejności czyszczenie turbo, następnie regulacja sztangi i ustabilizowanie ciśnienia doładowania na zadanym przez ECU poziomie.
2. następnie diagnoza przepływomierza (ocena czy jest sprawny czy nie)
3.W chwili obecnej przy takim ciśnieniu doładowania (skacze i zachowuje się jak chce, a N75 jest wysterowywany aż w 95%) nie można ocenić i nic powiedzieć na temat przepływki


i tak szkoleniowo to logi statyczne robimy przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach
no chyba że porównujemy czujniki temperatur to wówczas na zimnym.

A błąd związany jest z brakiem ustabilizowania ciśnienia doładowania.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Andyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: czw sty 21, 2010 13:07
Lokalizacja: - śląsk
Kontakt:

Re: spoznione doładowanie + logi

Post autor: Andyk » czw paź 14, 2010 10:08

Witam! Miałem to samo po wymianie turbiny. W moim przypadku należało wyregulować cięgno przy zmiennej geometrii turbiny (sztanga od gruszki)...


Zrób komuś przysługę a będziesz za to trwale odpowiedzialny...

seelk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 09, 2009 18:58
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

spoznione doładowanie + logi

Post autor: seelk » pt paź 15, 2010 10:47

A ja mam jeszcze pytanie. Oddaje auto do mechanika, ktory wyciagnie mi turbine i chce ja sam przeczyscic. Za wyjecie i wlozenie (chyba z wymiana oleju) woła 400zł. normalnie?

Czy moze sie okazac ze np samo wyszczyszenie to bedzie za mało i bedzie trzeba kolejny raz ja wyciagac, wymieniac olej itd? bo to znowu kolejne 400zl musialbym wydac.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości