1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

spokolos2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 17:59

Re: 1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: spokolos2 » pn paź 11, 2010 20:21

Siemka
tomecki83 : Jesli chodzi o pompe wody tzn.o plyniecie plynu tym cienkim wezykiem to jest ok bo leci w moim przypadku woda bo takowa mam w zbiorniczku.
W srode zabiore sie do wyciagniecia chlodnicy i przeplukania jej,wyciagne ja i zaleje goraca woda z octem,jako takie ocet ma wlasciwosci czyszczace... a pozniej kkupie i zaleje ja Prestone Super Radiator Flush i zobaczymy czy to cos da.
Jesli to nie pomoze to bede chyba zmuszony juz tylko wymienic uszczelke i sprawdzic szczelnosc glowicy.



spokolos2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 17:59

1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: spokolos2 » pn paź 11, 2010 20:30

t0mal :
Plynu ubywa gdy przypiluje auto do pow.3tys obr.lub przejade ok 20km predkoscia 100km/h i dostanie temp.ok105 w zwyz to wtedy wywala przez zbiorniczek wyrownawczy i to tez nie zawsze. A jak zwolnie to wszystko jest ok.
Wycieku na 100% nie ma bo kilka razy juz sprawdzalem czy gdzies cos cieknie owszem krociec wymienilem na nowy bo kiedys cieklo troszke z niego ale teraz jest juz nowy.



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Re: 1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: adam aa22 » śr paź 13, 2010 07:20

spokolos2 pisze:Siemka
adam aa22 jestes pewien ze to wlasnie taka chlodnica?? Ja mam silnik GTD co prawda AAZ ale szukalem na necie i znalazlem link z jakiejs tam firmy o podaja zupelnie inne wymiary. W linku ktory Ty podales chlodnica ma wym.625x322x34 a natomias ta co ja znalazlem wym.radiatora : 625 X 379 X 32 wiec jest juz roznica. Chyba ze jeszcze taka http://allegro.pl/chlodnica-wody-vw-gol ... 45286.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Link http://www.moto.autocentrum.pl/sklep.ph ... odowe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiem ze jest wszystko opisane do jakich silnikow, rodzajow itp,lacznie z wymiarami.
Poprostu nie chce wtopic kasy na przesylki itd. ;)
No ale na dniach najpierw sprobuje "jakos" zabrac sie za wyciagniecie chodnicy i przeczyszczenie jej.
I pytanko czy sa jakies srodki na oczyszczanie takich rzeczy. Czy pomysl z zalaniem wyciagnietej chlodnicy goracej wody z octem jest dobrym pomyslem?? I czy takie plukanie odbywa sie poprzez poprostu potrzesanie chlodnica?? I czy duzo jest grzebania i pracy z wyciagnieciem chlodnicy,jakies konkretne klucze? Zaraz poszukam na forum ale juz zapytam skoro zaczalem temat. Wiec spokojnie Panowie :grin:
Temperaturka na zewnatrz juz coraz nizsza a woda w zbiorniczku...wrr.

Pozdrawiam cierpliwych ;)
Chłodnicę do której link Ci podałem dobierałem w internetowym sklepie intercars a póżniej znalazłem tą sama na Allegro.
W Intercarsie podają, że pasuje ona do AAZ TD oraz GTD. Jeśli nie jesteś pewien wymiarów zmierz swoją i po problemie.O żadnych środkach do czyszczenia chłodnic nie słyszałem. Woda z octem sprawdza się do czyszczenia czajników, ale czy pomoże twojej chłodnicy i na jak długo...? Nie mam pojęcia. Wymontowanie chłodnicy nie jest skomplikowane. ale przedni jest zderzak do zdemontowania. Póżniej już wszystko widać co i jak odkręcić.



spokolos2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 17:59

1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: spokolos2 » czw paź 14, 2010 11:29

Siemka
Jak narazie uzylem K2 RADIATOR FLUSH PREPARAT DO PŁUKANIA CHŁODNIC i tylko troche syfu mi wylecialo,spodziewalem sie wiecej no ale za wiele go nie bylo. Mam jeszcze jeden srodek do udrazniania chlodnic,ale go juz zastosuje po wyciagnieciu chlodnicy zeby polezala sobie kilka gdzoin z tym plynem.
A wczesniej przejade z 14km trasa z predkoscia ok 110km i sprawdze czy nadal bedzie sie tak grzac. Ale zapewne tak... :/



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: adam aa22 » czw paź 14, 2010 12:11

Przychodzi mi do głowy jeszcze jedna możliwa przyczyna słabej wydajności układu chłodzenia w 1,9 TD 75 km AAZ. Mianowicie pasek wielorowkowy który napędza alternator oraz "pompę wody" można założyć w dwojaki sposób. Albo kolo pompy wody w środku paska (pompa obraca się wtedy w tą sama stronę co silnik czyli w prawo patrząc od strony rozrządu) ALBO koło pompy napędza grzbiet paska ( wtedy pompa obraca się w przeciwnym kierunku czyli w lewo). Łopatki pompy są ustawione pod takim kątem aby tłoczyły płyn w odpowiednim kierunku. Zmiana kierunku napędzania wiadomo czym skutkuje. W twoim przypadku to również bardzo prawdopodobna przyczyna przegrzewania się silnika przy większych obciążeniach. Z tego co pamiętam, prawidłowo koło pompy wody powinno być w środku paska i obracać się w prawo ale upewnij się jak powinno być bo mogę się mylić. Na forum gdzieś było to opisane



spokolos2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt wrz 24, 2010 17:59

1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: spokolos2 » czw paź 14, 2010 21:45

Heja
Wczoraj zastosowalem K2 RADIATOR FLUSH PREPARAT DO PŁUKANIA CHŁODNIC i raczej nic nie dal.
Dzisiaj natomiast zastosowalem nie plukacz a preparat do usuwania kamienia z wnetrza chlodnic. Nazwy nie pamietam,ale na dniach zarzuce.
Odkrecilem wszystkie weze ,przedmuchalem je. Nastepnie zalalem do polowy chlodnice i wlalem ten preparacik i nastepnie do pelna chlodnice.
W instr.jest napisane ze po wlaniu mamy zalaczyc silnik i ma tak pochodzic ok 15-20min. Tak tez zrobilem a w miedzy czasie odpowietrzyl mi sie uklad i postanowilem zrobic z tym plynem ok 15km. Wiec przejechalem sie z predkosciami ok 100-140km/h
A efekt taki ze wskazowka od temp. nie przekroczyla 90st !!!
Wrocilem,znowu odkrecilem wszystkie weze,przeplukalem woda z butelek uklad,po opruznieniu wylecialo tylko troszke syfu a nastepnie zalalem ukl. woda.
2x odpowietrzylem uklad w taki sam sposob(nie jestem pewien czytak to sie robi poprawnie :) )
Zalalem uklad,jak juz widzialem ze wiecej nie chce zassac uklad(patrzac na zbiorniczek wyr.) zakrecilem korek i tak sobie poczekalem z 25min az zaczelo leciec gorace powietrze w aucie.
Nastepnie,wylaczylem silnik,odkrecilem korek ,dolalem wody do odpowiedniego poziomu i w droge.
I znowusz przejazdzka kilkunastu km z predkoscia ok 100-130km. I wskazania temp.nie wiecej jak ok 92st.!!!! Czyli git.
Ale zawsze jest jakies ale ;)
Po tej przejazdzce sprawdzilem poziom plynu i ubylo ok 4mm i teraz nie jestem pewien czy to od tego ze tak go katowalem(tak,tak ten moj silniczek juz nie jest tak zwawy) czy poprostu spala mi wode/plyn. Jutro uzupelnie do max.pojezdze i napisze czy faktycznie spala mi wode/plyn.



berthold61
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 16:40
Lokalizacja: Ruda Śląska

1.9(75kM) GTD Za wysoka temp. 100 kombinacji :O

Post autor: berthold61 » pt paź 15, 2010 18:13

a rozrząd sprawdziłeś dokładnie bo jak ja ostatnio chyba rok temu wymieniałem uszczelkę głowicy to ustawiłem na kole zamachowym na złym znaku po prostu tam są dwa języczki i ani jeden ani drugi to nie ten tylko między nimi jest taki znak ale trzeba ten plastyk ściągnąć to widać i od tego czasu się strasznie grzał a teraz mi pękł pasek rozrządu i założyłem nowy oczywiście zaś na następnym języczku tym złym i mi kieliszki poniszczyło no i po tych doświadczeniach dopiero wiem jak ten rozrządu ustawić ta że sprawdż sobie ten rozrząd


było:syrena 105.mercedes123.golf2 1,3.sierra2,3 d.reno111,6reno kango 1,4 pb.vw golf3 1,9 tdi. audi 80 tdi.vw polo 1,9 d peugeot 307 1,6 hdi. kilka innych umkło uwadze a teraz ford fokus mk 2 2,0 tdci 136 ps już 170ps i 400 niutków oraz audi a2 1,4 tdi 105,9ps 232,8nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 209 gości