Wymiana oleju - pytanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
nie kopcenia nie ma, jest tylko czarna chmura za mną ale to z innego powodu hehe
przebieg jest bliżej nieokreślony ale będzie coś w okolicy 300tyś +/-
z tym nagarem to nie wiem czy to do końca prawda jest, gdzieś na forum wyczytałem że minerał ma większe właściwości myjące niż pól synt. a z drugiej strony pół synt, też zawiera w sobie trochę minerala, ale tak jak mówię narazie jest ok a co będzie dalej to czas pokarze
przebieg jest bliżej nieokreślony ale będzie coś w okolicy 300tyś +/-
z tym nagarem to nie wiem czy to do końca prawda jest, gdzieś na forum wyczytałem że minerał ma większe właściwości myjące niż pól synt. a z drugiej strony pół synt, też zawiera w sobie trochę minerala, ale tak jak mówię narazie jest ok a co będzie dalej to czas pokarze
Ja bym chciał zobaczyć te straszne złogi nagaru. Ostatnio raz widziałem je jak miałem z 8 lat, jak to mojego taty przyjechał gościu fiatem 125p jeżdżonym na Superolu. Mój silnik w mk2 mimo produkcji 22 sierpnia 1983 roku i 600 k km przebiegu jakiś widocznych złogów nie miał jak go częściowo rozbierałem. Dużo krąży mitów jakoby lepszy jakościowo olej niszczył silniki. Mój ojciec już w latach 80 zalał do fiacika mobil 1 który dostał od znajomego. I jakoś silnika w poczciwym fiacie nie zniszczył. Jedyni co ojciec mówił to silnik przy regulacji zaworów był czysty jak nigdy po polskich olejach. Olej syntetyk jest rzadszy na zimno ale jest stabilniejszy w temp pracy. Aby porównać gęstość musiałbyć je podgrzać do temp pracy. Na zimno rzeczywiście mogą być większe wycieki, ze względu na gęstość w niskich temp. Ja przeszedłem z 15w40 na 10w40, następny będzie syntetyk Liqui Molly. Najważniejsze aby olej był zgodny z normami dla silnika i wysokiej jakości.VireWolf88 pisze:z tym nagarem to nie wiem czy to do końca prawda jest, gdzieś na forum wyczytałem że minerał ma większe właściwości myjące niż pól synt
I ja zadam pytanie w związku z zbliżającą się wymianą oleju ( zostało 250km do 10tys. km od ostatniej wymiany ) w moim Mk3 GTi 1994r. silnik 2E z 213000 km przelotu
Zakupiłem auto niecały rok temu i od razu wymiana tego co zwykle po kupnie auta.
Auto stało jakiś nie długi czas ( coś około 2 miesiące ). Zalałem do niego Mobil 1 15W40 ( nie wiedziałem co było wcześniej ).
Olej jest trochę czarny ( może nie czarny, ale bynajmniej bardzo ciemny/brudny ).
Robiona była uszczelka i wszystkie uszczelniacze, uszczelniania z nią związane i inne też ( oprócz obydwóch simernigów na wale ).
Zakupiłem teraz olej Motul 6100 Synergie 15W50 VW 505.00 - 501.01 ( pełen syntetyk ) do tego filtr MANN i chcę się dzisiaj, albo najpóźniej do soboty wymienić ten olej.
Nie wymieniałem jeszcze sam oleju ( sporo robię sam przy aucie i nie jestem zielony i nie mam 2 lewych rąk ), bo zawsze kupowałem w zakładzie co tylko mają oleje i wymieniali w cenie ( przystępne ceny i szybko, a ja mam kanału brak - teraz jest u teścia ).
Ale tępy nie jestem"
- Na rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu i spustowy ( dojazd do teścia i kanału na pewno go zagrzeje ).
- Odczekać parę min. żeby spłynęło i odkręcić filtr oleju.
- Poczekać jeszcze trochę
- Przesmarować olejem uszczelki w nowym filtrze i dokręcić ręką do oporu
- Zakręcić śrubę spustową i lać ~4L oleju ( znajomy kiedyś zapomniał w Scorpio V6 2.9L o tym i 5L oleju za ponad 200zl poszło w kanał ) + nowe uszczelnienie ( niedziana podkładka ) korka spustowego.
- Odpalić na chwile żeby się rozszedł po kanałach, odczekać chwilkę po zgaszeniu i sprawdzić poziom, ewentualnie uzupełnić brak
I tutaj pojawia się główne pytanie:
Czy już po spuszczeniu oleju i zaczęciu lania świeżego muszę wlać oleju do filtra ( bo takie pogłoski krążą ) ?
Szczerze nie pamiętam, jak to robili w tym zakładzie, ale wydaje mi się że nie wlewali nic w filtr, tylko napełniał się jak pompa zaczęła pracować.
Poza tym to nawet wlana mała ilość oleju w filtr by zaczęła wyciekać po odwróceniu go w czasie wkręcania, więc jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu, ale wolę zapytać jak nie mam pewności.
Zakupiłem auto niecały rok temu i od razu wymiana tego co zwykle po kupnie auta.
Auto stało jakiś nie długi czas ( coś około 2 miesiące ). Zalałem do niego Mobil 1 15W40 ( nie wiedziałem co było wcześniej ).
Olej jest trochę czarny ( może nie czarny, ale bynajmniej bardzo ciemny/brudny ).
Robiona była uszczelka i wszystkie uszczelniacze, uszczelniania z nią związane i inne też ( oprócz obydwóch simernigów na wale ).
Zakupiłem teraz olej Motul 6100 Synergie 15W50 VW 505.00 - 501.01 ( pełen syntetyk ) do tego filtr MANN i chcę się dzisiaj, albo najpóźniej do soboty wymienić ten olej.
Nie wymieniałem jeszcze sam oleju ( sporo robię sam przy aucie i nie jestem zielony i nie mam 2 lewych rąk ), bo zawsze kupowałem w zakładzie co tylko mają oleje i wymieniali w cenie ( przystępne ceny i szybko, a ja mam kanału brak - teraz jest u teścia ).
Ale tępy nie jestem"
- Na rozgrzanym silniku odkręcić korek wlewu i spustowy ( dojazd do teścia i kanału na pewno go zagrzeje ).
- Odczekać parę min. żeby spłynęło i odkręcić filtr oleju.
- Poczekać jeszcze trochę
- Przesmarować olejem uszczelki w nowym filtrze i dokręcić ręką do oporu
- Zakręcić śrubę spustową i lać ~4L oleju ( znajomy kiedyś zapomniał w Scorpio V6 2.9L o tym i 5L oleju za ponad 200zl poszło w kanał ) + nowe uszczelnienie ( niedziana podkładka ) korka spustowego.
- Odpalić na chwile żeby się rozszedł po kanałach, odczekać chwilkę po zgaszeniu i sprawdzić poziom, ewentualnie uzupełnić brak
I tutaj pojawia się główne pytanie:
Czy już po spuszczeniu oleju i zaczęciu lania świeżego muszę wlać oleju do filtra ( bo takie pogłoski krążą ) ?
Szczerze nie pamiętam, jak to robili w tym zakładzie, ale wydaje mi się że nie wlewali nic w filtr, tylko napełniał się jak pompa zaczęła pracować.
Poza tym to nawet wlana mała ilość oleju w filtr by zaczęła wyciekać po odwróceniu go w czasie wkręcania, więc jestem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu, ale wolę zapytać jak nie mam pewności.
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
ja tam nigdy nie zalewam, tu sie wyleje tam sie upacka itp. odpalisz chwila moment i sam sie napelni, zreszta jeszcze nie spotkalem sie zeby gdzies napelniali filtr przed zamontowaniem
a tak na marginesie ze swojej strony moge powiedziec ze przejechalem juz ze 200km na tym polsyntetyku i nigdy wiecej minerala, moje auto bardzo duzo kkm na nim jezdzilo od kad je posiadam i poprzedni wlasciciel rowniez taki lal, po przesiadce na polsyntetyk powiem wam ze zupelnie inna jazda silnik pracuje jakos, plynnie mieciutko i przedewszystkim znacznie ciszej jak nie moje auto !!!
a tak na marginesie ze swojej strony moge powiedziec ze przejechalem juz ze 200km na tym polsyntetyku i nigdy wiecej minerala, moje auto bardzo duzo kkm na nim jezdzilo od kad je posiadam i poprzedni wlasciciel rowniez taki lal, po przesiadce na polsyntetyk powiem wam ze zupelnie inna jazda silnik pracuje jakos, plynnie mieciutko i przedewszystkim znacznie ciszej jak nie moje auto !!!
Wymiana oleju - pytanie
Witam ponownie!
Jednak sie pospieszylem z opinia bo porobilo sie cos niezabardzo w moim silniku, przejechalem z 2kkm na polsyntetyku ale przez ostatnie tysiac km ubylo mi go od dobrego max do ponizej normy ( wczesniej na mineralnym takich cyrkow nie bylo od wymiany do wymiany zadnych dolewek ubytek w ok 2mm na bagnecie ) pozatym wczoraj zaczelo mi cos stukac w silniku na biegu jalowym tak jakby spod pokrywy zaworow ( ewentualnie wtryskiwacze grom wie dla mnie jedna chwala )
co za cholera mogla sie stac i jak sobie z tym poradzic ?
zalac silnik spowrotem mineralnym czy lepiej odwiedzic mechanika i wymienic co trzeba ?
Jednak sie pospieszylem z opinia bo porobilo sie cos niezabardzo w moim silniku, przejechalem z 2kkm na polsyntetyku ale przez ostatnie tysiac km ubylo mi go od dobrego max do ponizej normy ( wczesniej na mineralnym takich cyrkow nie bylo od wymiany do wymiany zadnych dolewek ubytek w ok 2mm na bagnecie ) pozatym wczoraj zaczelo mi cos stukac w silniku na biegu jalowym tak jakby spod pokrywy zaworow ( ewentualnie wtryskiwacze grom wie dla mnie jedna chwala )
co za cholera mogla sie stac i jak sobie z tym poradzic ?
zalac silnik spowrotem mineralnym czy lepiej odwiedzic mechanika i wymienic co trzeba ?
Wymiana oleju - pytanie
Dobrze by było żeby ktoś osłuchał autko ( dźwięki z pod pokrywy zaworów ), ale ubywanie oleju może wynikać z przebiegu i zużycia jednostki napędowej ( za rzadki olej ). Spróbuj zalać gęstszy olej, ale z górnej półki. MOTUL Synergie 15W 50 ( synergie+ to pólsyntetyk 10W40 ) i jest to olej w pełni syntetyczny o gęstości oleju mineralnego ( 15W40 ) i o większej lepkości ( oznaczenie 50 ). Olej do silników bardziej dostających w i utrzymywanych na wysokich obrotach, u mnie po zalaniu nim silnika 2E zyskał na kulturze pracy ( wcześniej Mobil 1 15W40 ).
Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
Wymiana oleju - pytanie
Gawior, nie ma mobila 1 15W40, mobil 1 to olej w pełni syntetyczny o specyfikacji np. 0W50, bzdury wypisujesz panie. 15W40 to olej mineralny.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana oleju - pytanie
BENITO, słyszę jak niektórzy mówią w sklepie-"Poproszę mineralny Mobil 1"...
Niektórzy myślą,że Mobil 1,to pełna nazwa producenta
Niektórzy myślą,że Mobil 1,to pełna nazwa producenta
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 190 gości