niskie ciśnienie doładawania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Łuki_79 » pn paź 04, 2010 20:57

rtomaszek9 pisze:Właśnie mój mechanik sprawdził wężyki i zaworek N75
Sprawdził czy na króćcu N75 na który nasunięty jest wężyk idący do gruszki jest podciśnienie?
Zdejmował i nasuwał na ten króciec wężyk przez co miał obraz pracy sztangi gruszki turbiny czy jest wciągana (przy nasuwaniu wężyka na króciec) oraz wypychana (przy zdjęciu wężyka z króćca) ?
Na zgaszonym silniku sprawdził jaki jest zakres ruchu sztangi,a na uruchomionym silniku znowu czy dzwignia sterująca zmienną geometrią opiera się o ogranicznik czy jest jeszcze możliwość wciśnięcia jej do gruszki ?
Sprawdz to najlepiej sam i napisz co z tego wszystkiego wyszło łącznie z tymi wężykami :grin: ,jest to raptem 5 min diagnozy a przynajmniej wykluczysz kilka powodów niedoładowania.Oczywiście logi również nam przedstaw jak podał tobie Sztomel, .Daj również 011 BS.


Obrazek

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » pn paź 04, 2010 22:44

Sorki Łuki_79 ale ja sie kompletnie na tym nie znam. Powiem mu, zeby sprawdzil tak jak mi napisales. Dzięki. A logi dynamiczne zaproponowal mi taki gosc z forum dopiero dzis, ale jeszcze czekam na kontakt.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: cowboy » śr paź 06, 2010 16:35

sprawdź wężyki podcisnieniowe, ewentualnie weżyk z gruszki turbiny zapomnij pod manometr - powinno być około -0,6 do -0,8 Bara podcisnienia



rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » śr paź 06, 2010 22:40

sprawdzone przez mechanika! podobno wszystko ok! A z logami na razie lipa bo ten gosc sie nie odzywa. Mechanik mi mówił, że cos tam przy turbinie nie odbija tak jak powinno (sprawdzil to kijkiem)i to prawdopodobnie jest przyczyna. Co Wy na to?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Sztomel » czw paź 07, 2010 06:52

rtomaszek9 pisze:Mechanik mi mówił, że cos tam przy turbinie nie odbija tak jak powinno (sprawdzil to kijkiem)i to prawdopodobnie jest przyczyna. Co Wy na to?
Bez logów to na razie nie wiemy z czym masz do czynienia : z przeładowaniem czy niedoładowaniem.
Jeśli przeładowanie to sztanga przy turbo będzie zassana do gruchy i nie podniesie się po wyłączeniu silnika a jeśli niedoładowanie to sztanga będzie cały czas u góry (zarówno na zgaszonym jak i pracującym silniku). Wszystko jednak wskazuje, że będziesz miał przeładowanie. Pytanie teraz jest takie : z której strony mechanik naciskał kijkiem na dźwignię kierownic spalin - z dołu silnika czy z góry - wydaje mi się, że próbował od dołu podnieść dźwignię (bez skutku) więc na bank przeładowuje turbo.


Obrazek

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » pn paź 25, 2010 10:45

Siemka! Oddałem turbine do czyszczenia. Nie chcieli jej w pelni regenerowac bo stwierdzili, że reszta jest ok. Nie była zalana olejem, wirnik tez był w porządku. Mechanik założyl ją z powrotem i w piątek smignąłem prawie 160km/h. Narazie nic się nie dzieje. Koszt za całośc to 400zł. Po drodze okazało sie jeszcze, że mam pękniętą michę olejową, no musiałem dac ją do pospawania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości