niskie ciśnienie doładawania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » wt wrz 28, 2010 17:32

Witam!
Posiadam VW Golfa 1.9 TDI o mocy 110 KM. Jeżdżę nim dopiero tydzień, ale już pojawił się problem. W czasie jazdy na czwartym biegu wskazówka obrotomierza dochodzi tylko do 3 tysięcy obrotów i nie chce isc dalej, to samo dzieje sie na piatym biegu (osiągam jedynie 120 km/h). Jeśli chodzi o 1, 2, 3 to jest w miarę ok (przynajmniej tak mi się wydaje). Auto jest po wymianie rozrządu, filtrów, oleju, pompy wody, płynu do chłodnic. Po podłączeniu do kompa pokazało jakiś błąd (prawdopodobnie 1550, ale nie jestem pewien)- niskie ciśnienie doładowania. Mechanik skasował ten błąd, ale po rozpędzeniu auta za trzecim razem, kiedy osiągnął 3 tysiące obrotów znowu go zmuliło i nie chce isc dalej. Po ponownym podłączeniu kompa błąd się powtórzył. Znajomy doradził mi, aby sprawdzic go na trasie, tzn. kiedy osiagnie juz 3 tysiące obrotów na czwórce i nie bedzie chciał isc dalej to żebym wyłączył i włączył silnik. Jeśli będę trzymał nogę na gazie i zacznie ciągnąc dalej o jakies 30 km/h więcej i po chwili wskazówka obrotomierza się zatrzyma i znowu go zamuli to znaczy, ze prawdopodobnie turbina jest do regeneracji. Czy jest mozliwe, ze to jednak co innego? Np. wężyki. PRoszę o poradę, bo ja sie kompletnie nie znam na samochodach!



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Sztomel » wt wrz 28, 2010 18:53

z całą pewnością turbina nie jest do regeneracji. Zrób logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 a przy okazji odczytaj prawidłowy kod błędu. Wiele zależy od tego czy jest "przeładowanie" czy "niedoładowanie" turbo. Jeśli faktycznie masz niedoładowanie to nawet lepiej bo pewnie skończy się tylko na wymianie uszkodzonego wężyka podciśnienia.


Obrazek

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

Re: niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » wt wrz 28, 2010 19:50

A jak się robi te logi dynamiczne? wystarczy tylko podpiąc do vaga? z gory dzieki



damiano_mo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: damiano_mo » wt wrz 28, 2010 20:19

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752" onclick="window.open(this.href);return false; proszę miłej lektury


fuck air ride

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

Re: niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » śr wrz 29, 2010 15:18

Dzięki! A czy zna ktos moze dobrego i taniego mechanika z torunia, który znałby się na tym?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Sztomel » śr wrz 29, 2010 20:14

Odpuść sobie mechanika, lepiej zadaj pytanie w Twojej grupie regionalnej, który forumowicz posiada Vaga i pomógłby Ci w problemie.


Obrazek

rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » czw wrz 30, 2010 06:59

Dzięki Sztomel! Wysłałem właśnie prośbę!



rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » ndz paź 03, 2010 22:48

Witam! Byłem na odczycie tego błędu! Oto co odczytał komputer:
17958 coś z ciśnieniem doładowania (na 99% niskie)
P15550-35-10--różnica w regulacji
Na innym kompie wskazało: PSPS out of self test range
Skasowanie błędu oczywiście nic nie daje, bo po jakimś czasie znowu się pojawia. Niestety logów dynamicznych nikt mi nie chce pomóc zrobic. Proszę o pomoc. Może ktoś wie o co chodzi, to byłbym naprawde wdzięczny.



Xprzemcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 25, 2010 18:31
Lokalizacja: BEłchatów

Re: niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Xprzemcio » pn paź 04, 2010 00:22

Możliwe że zaworek N 75 ci padł , miałem to samo.



rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » pn paź 04, 2010 10:30

A jak to sprawdzic, czy N 75 jest sprawny czy nie?



Xprzemcio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 25, 2010 18:31
Lokalizacja: BEłchatów

Re: niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Xprzemcio » pn paź 04, 2010 12:15

Ja go po prostu wyczyściłem , na tym forum znalazłem temat czyszczenia z fotkami , pomogło ! (zaworek N75 steruje kierownicami turbiny od niego zależy ciśnienie doładowania) po tej czynności zresetuj komputer odlączając klemy akumlatora na minutę (tak skasujesz błąd ) a potem będziesz śmigał POWODZENIA.



rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » pn paź 04, 2010 18:17

Właśnie mój mechanik sprawdził wężyki i zaworek N75. Wygląda na to, że wszytko jest ok. On podejrzewa właśnie te kierownice turbiny. Czy to może byc to? Proszę o pomoc.



rtomaszek9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: rtomaszek9 » pn paź 04, 2010 18:53

Czy logi dynamiczne wyjaśnią wszystko w 100% ? Bo dostałem propozycje ich zrobienia. A nie wiem czy zaufac mechanikowi bo robocizna turbiny to koszt ok 400zł. Proszę pomóżcie.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

niskie ciśnienie doładawania

Post autor: Sztomel » pn paź 04, 2010 20:26

Jeśli sam nie dysponujesz Vagiem by samemu wykonać logi a nikt z forumowiczów nie zaoferował swojej pomocy to zrób te logi z mechanikiem ale niech Ci je zapisze na pendrive'a i zanim zgodzisz się na wykonanie czegoś co zaproponuje Ci po ich interpretacji mechanik to wklej je tutaj na forum a podpowiemy co najpierw trzeba będzie sprawdzić aby pochopnie nie zdecydować się na demontaż i czyszczenie turbo.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 143 gości