Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: italiano_83 » wt wrz 28, 2010 21:00

bongo pisze:italiano_83 napisał(a):
To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.
A jaśniej Bango :bajer:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: bongo » wt wrz 28, 2010 21:37

italiano_83 pisze:A jaśniej Bango :bajer:
Nie czaję,to Ty napisałeś z czym się w zupełności zgadzam :blush:



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: italiano_83 » wt wrz 28, 2010 21:44

bongo pisze:italiano_83 napisał(a):
A jaśniej Bango

Nie czaję,to Ty napisałeś z czym się w zupełności zgadzam
Przepraszam Bango, ta emotka ( :bajer: ) jakoś nie zrozumiałem jej przesłania :kac:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Łuki_79 » wt wrz 28, 2010 21:44

bongo pisze: Fahoo napisał(a):ale jest synchronizacja wałków


A czym to diagnozujesz?
vag/select/engine/meas block/grupa 004 , 4 pole


Obrazek

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Re: Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: bongo » wt wrz 28, 2010 21:57

Łuki_79 pisze:
bongo pisze: Fahoo napisał(a):ale jest synchronizacja wałków


A czym to diagnozujesz?
vag/select/engine/meas block/grupa 004 , 4 pole
Czyli kurna vagiem,co zostało na samym początku napisane :bajer:
A wy o jakiś kątach wtrysku,to nie mkII,bez komputera się nie da :crazy:



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: phanteon » śr wrz 29, 2010 08:54

bongo pisze:A wy o jakiś kątach wtrysku
Ale jest ustawienie wałków, czyli w uproszczeniu można nazwać to "kątem wtrysku". Czy wałki można przestawić w czasie wymiany rozrządu (pewnie tak)...więc jest możliwe, że rozrząd został źle złożony (ale to moje bardziej pytanie niż twierdzenie).



jarciu_T4
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
Lokalizacja: łask

Re: Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: jarciu_T4 » śr wrz 29, 2010 09:28

nawet jak mechanik składał na znaki robione flmastrem to i tak powinno się mieścić w granicy -6...6+ bo tyle chyba jest ale sprawdzić warto. logi logi i jeszcze raz logi.. są tu szpece zerkna i od razu ci powiedzą. osobiście stawiam na przepływke.. ale to tylko mój typ z teg wzgledu iz kiedyś z braku czasu warsztat jakiś zmieniał mi rr w golfie po zmianie auto osłabło.. logi -na forum - diagnoza uwalona przepływka.. musieli chyba po zdemontowaniu obudowy filtra grać nia na warsztacie..



obis_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: obis_81 » śr wrz 29, 2010 11:06

jestem zainteresowany tym wątkiem bo mam podobny problem z moją borą z taką różnicą że do 3000 obrotów auto słabo przyśpiesza a powyżej 3000 obrotów praktycznie nie ma przyśpieszenia,
gdy np.jadę z prędkością 100km/h na 4-ce i droga idzie lekko pod górkę to można zapomnieć o jakimkolwiek przyśpieszeniu, obroty powyżej 3000 jest też ciężko uzyskać przy jeździe z górki,
samochód był podpinany pod komputer u 2-ch różnych mechaników i takie badania nic nie wykryły,
silnik to 1.9 tdi 90konny,
autko nabyłem w takim stanie 16000km po wymianie rozrządu,



Awatar użytkownika
domino19140291
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 160
Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
Lokalizacja: Częstochowa

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: domino19140291 » śr wrz 29, 2010 12:48

Ja też ostatnio zauważyłem spadek mocy w sowim mk4 TDI 115 KM. Auto ciągnie co prawda od 2000 obr. ale zbyt krótko. Ostatnio wracałem z drogi i w trakcie padł mi przepływomierz. Wiem, że VW bez przepływki przechodzi w tryb awaryjny. Teraz jak jest założona nowa są takie objawy jak podałem wcześniej. Możliwe, że coś jeszcze się schrzaniło i nie przyspiesza tak dobrze ?



obis_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: obis_81 » pt paź 08, 2010 18:13

Dziś sprawdziłem czy przyczyną takiego zachowania silnika (tj.nie ma mocy i obrotów powyżej 3000) nie jest czasem wina zapchanego katalizatora i oczywiście okazało się że nie.

Więc jest jeszcze możliwość że przewody podciśnienia mogą być źle podpięte.
Zwracam się więc do forumowiczów – potrzebuję schematu podłączenia przewodów podciśnienia do zaworów od turbo lub zdjęcia albo film.
Więc jeśli posiadasz borę albo golfa 1.9 tdi 90 koni pomóż koledze.
Dzięki.



obis_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: obis_81 » ndz paź 10, 2010 17:44

ok, znalazłem taki schemat na necie i wszystko jest tak samo podpięte,
Obrazek
wygląda na to że do serwisu wv muszę się wybrać bo już nie wiem co może być przyczyną tego problemu - tylko czy oni pomogą?



Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: Łuki_79 » ndz paź 10, 2010 21:14

obis_81 pisze:wygląda na to że do serwisu wv muszę się wybrać bo już nie wiem co może być przyczyną tego problemu - tylko czy oni pomogą?
Ten serwis sobie daruj na chwilę obecną,wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011


Obrazek

obis_81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: obis_81 » wt paź 12, 2010 17:20

@Łuki_79
jestem laikiem w tej dziedzinie ale zakładam że da się to samemu zrobić,
zastanawiam się czy do takiego badania nadawałby się interfejsy z poniższego linku, a jeśli tak to który byś polecał do bory 2001?
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2781
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

Post autor: phanteon » wt paź 12, 2010 17:28

Witam

Ja tylko wtrącę, żebyś nie rzucał mięsem jak ja w czasie wymiany węży. Ściągaj węże równolegle do trzpienia na którym się zaciska wężyk. Lekko nim obkręcaj-a najlepiej sciągnij oplot materiałowy a następnie natnij lekko wężyk. Ja ściągałem na siłę - i potem gruszkę klapy gaszącej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości