niskie ciśnienie doładawania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
niskie ciśnienie doładawania
Witam!
Posiadam VW Golfa 1.9 TDI o mocy 110 KM. Jeżdżę nim dopiero tydzień, ale już pojawił się problem. W czasie jazdy na czwartym biegu wskazówka obrotomierza dochodzi tylko do 3 tysięcy obrotów i nie chce isc dalej, to samo dzieje sie na piatym biegu (osiągam jedynie 120 km/h). Jeśli chodzi o 1, 2, 3 to jest w miarę ok (przynajmniej tak mi się wydaje). Auto jest po wymianie rozrządu, filtrów, oleju, pompy wody, płynu do chłodnic. Po podłączeniu do kompa pokazało jakiś błąd (prawdopodobnie 1550, ale nie jestem pewien)- niskie ciśnienie doładowania. Mechanik skasował ten błąd, ale po rozpędzeniu auta za trzecim razem, kiedy osiągnął 3 tysiące obrotów znowu go zmuliło i nie chce isc dalej. Po ponownym podłączeniu kompa błąd się powtórzył. Znajomy doradził mi, aby sprawdzic go na trasie, tzn. kiedy osiagnie juz 3 tysiące obrotów na czwórce i nie bedzie chciał isc dalej to żebym wyłączył i włączył silnik. Jeśli będę trzymał nogę na gazie i zacznie ciągnąc dalej o jakies 30 km/h więcej i po chwili wskazówka obrotomierza się zatrzyma i znowu go zamuli to znaczy, ze prawdopodobnie turbina jest do regeneracji. Czy jest mozliwe, ze to jednak co innego? Np. wężyki. PRoszę o poradę, bo ja sie kompletnie nie znam na samochodach!
Posiadam VW Golfa 1.9 TDI o mocy 110 KM. Jeżdżę nim dopiero tydzień, ale już pojawił się problem. W czasie jazdy na czwartym biegu wskazówka obrotomierza dochodzi tylko do 3 tysięcy obrotów i nie chce isc dalej, to samo dzieje sie na piatym biegu (osiągam jedynie 120 km/h). Jeśli chodzi o 1, 2, 3 to jest w miarę ok (przynajmniej tak mi się wydaje). Auto jest po wymianie rozrządu, filtrów, oleju, pompy wody, płynu do chłodnic. Po podłączeniu do kompa pokazało jakiś błąd (prawdopodobnie 1550, ale nie jestem pewien)- niskie ciśnienie doładowania. Mechanik skasował ten błąd, ale po rozpędzeniu auta za trzecim razem, kiedy osiągnął 3 tysiące obrotów znowu go zmuliło i nie chce isc dalej. Po ponownym podłączeniu kompa błąd się powtórzył. Znajomy doradził mi, aby sprawdzic go na trasie, tzn. kiedy osiagnie juz 3 tysiące obrotów na czwórce i nie bedzie chciał isc dalej to żebym wyłączył i włączył silnik. Jeśli będę trzymał nogę na gazie i zacznie ciągnąc dalej o jakies 30 km/h więcej i po chwili wskazówka obrotomierza się zatrzyma i znowu go zamuli to znaczy, ze prawdopodobnie turbina jest do regeneracji. Czy jest mozliwe, ze to jednak co innego? Np. wężyki. PRoszę o poradę, bo ja sie kompletnie nie znam na samochodach!
niskie ciśnienie doładawania
z całą pewnością turbina nie jest do regeneracji. Zrób logi dynamiczne grup 003, 008 i 011 a przy okazji odczytaj prawidłowy kod błędu. Wiele zależy od tego czy jest "przeładowanie" czy "niedoładowanie" turbo. Jeśli faktycznie masz niedoładowanie to nawet lepiej bo pewnie skończy się tylko na wymianie uszkodzonego wężyka podciśnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
Re: niskie ciśnienie doładawania
A jak się robi te logi dynamiczne? wystarczy tylko podpiąc do vaga? z gory dzieki
-
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: pt maja 23, 2008 19:08
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Kontakt:
niskie ciśnienie doładawania
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752" onclick="window.open(this.href);return false; proszę miłej lektury
fuck air ride
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
Re: niskie ciśnienie doładawania
Dzięki! A czy zna ktos moze dobrego i taniego mechanika z torunia, który znałby się na tym?
niskie ciśnienie doładawania
Odpuść sobie mechanika, lepiej zadaj pytanie w Twojej grupie regionalnej, który forumowicz posiada Vaga i pomógłby Ci w problemie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
niskie ciśnienie doładawania
Witam! Byłem na odczycie tego błędu! Oto co odczytał komputer:
17958 coś z ciśnieniem doładowania (na 99% niskie)
P15550-35-10--różnica w regulacji
Na innym kompie wskazało: PSPS out of self test range
Skasowanie błędu oczywiście nic nie daje, bo po jakimś czasie znowu się pojawia. Niestety logów dynamicznych nikt mi nie chce pomóc zrobic. Proszę o pomoc. Może ktoś wie o co chodzi, to byłbym naprawde wdzięczny.
17958 coś z ciśnieniem doładowania (na 99% niskie)
P15550-35-10--różnica w regulacji
Na innym kompie wskazało: PSPS out of self test range
Skasowanie błędu oczywiście nic nie daje, bo po jakimś czasie znowu się pojawia. Niestety logów dynamicznych nikt mi nie chce pomóc zrobic. Proszę o pomoc. Może ktoś wie o co chodzi, to byłbym naprawde wdzięczny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
Re: niskie ciśnienie doładawania
Ja go po prostu wyczyściłem , na tym forum znalazłem temat czyszczenia z fotkami , pomogło ! (zaworek N75 steruje kierownicami turbiny od niego zależy ciśnienie doładowania) po tej czynności zresetuj komputer odlączając klemy akumlatora na minutę (tak skasujesz błąd ) a potem będziesz śmigał POWODZENIA.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
niskie ciśnienie doładawania
Właśnie mój mechanik sprawdził wężyki i zaworek N75. Wygląda na to, że wszytko jest ok. On podejrzewa właśnie te kierownice turbiny. Czy to może byc to? Proszę o pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 08:12
niskie ciśnienie doładawania
Czy logi dynamiczne wyjaśnią wszystko w 100% ? Bo dostałem propozycje ich zrobienia. A nie wiem czy zaufac mechanikowi bo robocizna turbiny to koszt ok 400zł. Proszę pomóżcie.
niskie ciśnienie doładawania
Jeśli sam nie dysponujesz Vagiem by samemu wykonać logi a nikt z forumowiczów nie zaoferował swojej pomocy to zrób te logi z mechanikiem ale niech Ci je zapisze na pendrive'a i zanim zgodzisz się na wykonanie czegoś co zaproponuje Ci po ich interpretacji mechanik to wklej je tutaj na forum a podpowiemy co najpierw trzeba będzie sprawdzić aby pochopnie nie zdecydować się na demontaż i czyszczenie turbo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 150 gości