Co trzeba zrobić aby odkręcić filtr oleju (1.9 TDI 1Z)?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Co trzeba zrobić aby odkręcić filtr oleju (1.9 TDI 1Z)?

Post autor: Pruszkowiak » sob maja 06, 2006 17:53

Za jakiś czas szykuje mi się wymiana oleju w samochodzi a co za sobą niesie też wymiana filtra oleju.Dostęp do niego nie jest za dobry i interesuje mnie co trzeba zrobić krok po kroku żeby odkręcić ten filtr.Pod nim jest taka belka czy to trzeba odkręcać żeby dostac się do filtra.POMOCY!



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob maja 06, 2006 18:18

Spuszczasz olej, do filtra jest dostep zarowno od dolu (chyba ze oslone silnika masz to musisz ja zdjac) jak i od gory (moj magik od gory go lapie) bez zadnego dodatkowego odkrecania. najlepszy do tego jest taka raczka z paskiem zaciskowym, no chyba ze masz pare w rekach to no problem. Filtr kupuj Knechta, przy okazji powietrza wymien i paliwa.. tez Knecht. Polecam.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob maja 06, 2006 19:57

Dlaczego Knechta? Jaka roznica?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » sob maja 06, 2006 20:28

dziechu pisze:Dlaczego Knechta? Jaka roznica?
W porownaniu do Filtrona jest roznica w jakosci.. a duzej w cenie nie ma..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » sob maja 06, 2006 22:54

Patrzac na cennik w I C chyba tylko filtr oleju jest tanszy FILTRON, niz KNECHT, co do reszty. KNECHT - tanszy. lepszy...



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » sob maja 06, 2006 23:00

Moze i lepszy, ale wydaje sie trudno dostepny, np. na Allegro niet.
W sklepach tez raczej filtrony.



Awatar użytkownika
Per
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: sob sty 07, 2006 21:03
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Per » sob maja 06, 2006 23:55

Odkręcasz specjalnym kluczem kolega już napisał najlepsze są z paskiem metalowym, pasek ten ma specjalne bruzdy co zapobiega ślizganiu jest to poprostu śruba, nakrętka do której jest przyczepiona taśma i elemen zakończenia końca śruby jak zakręcasz śrube maleje średnica ściskając filtr i odkręcenie jest proste.


Nie naprawiajcie na siłe tego, co działa !

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz maja 07, 2006 00:37

to ja chyba jakis dziwny jestem bo dwa razy juz olej zmienialem i dwa razy rekoma odkrecalem filtr :D chociaz nie za latwy tam jest dostep, nie trzeba zdejmowac oslony silnika bo od gory da rade wszystko zrobic (poza spuszczeniem oleju)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » ndz maja 07, 2006 06:32

dziechu pisze:W sklepach tez raczej filtrony.
Po tym mozna poznac "dobry" sklep ;)



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » ndz maja 07, 2006 09:02

Dzięki koledzy za porade.Akurat taki specjalny klucz z opaską łańcuchową posiadam,więc sobie poradze.Pozdro



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 182 gości