MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Witam, problem polega na tym, ze gdy włączę nawiew to czuć olej bardzo wyraźnie... jeśli chodzi o silnik to turbo w dobrej kondycji, lekko sączy olej z uszczelki kapy zaworowej.
jeśli chodzi o zużycie oleju to od wymiany do wymiany (8000km) trzyma równy poziom.
zastanawiam sie czy to możę być uszczelka co odgradza komorę silnika,
druga rzecz to mam wystrzępioną uszczelkę tą od podszybia (plastik tam gdzie montowane są wycieraczki) to nie mam uszczelki tej do szyby
jeśli chodzi o zużycie oleju to od wymiany do wymiany (8000km) trzyma równy poziom.
zastanawiam sie czy to możę być uszczelka co odgradza komorę silnika,
druga rzecz to mam wystrzępioną uszczelkę tą od podszybia (plastik tam gdzie montowane są wycieraczki) to nie mam uszczelki tej do szyby
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
a przypadkiem nie cieknie Ci z spływu z turbo? zapach pojawia sie jakos podczas jazdy czy stale?
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: wt lut 17, 2009 16:42
- Lokalizacja: k-ce
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
sam sobie odpowiedziales saczy olej z pod klawiatury i nie masz uszczelki miedzy komora silnika a poszybiem gdzie nawiew lapie powietrze
Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
uszczelka troche wyszczerbiona ale przeciez komora silnika ma tez uszczelke, to nie powinno sie przedostawac.
zapach pojawia sie najczesciej i najmocniej w powolnym ruchu , najpierw jazda, i jak chwile postoje i ruszam to intensywnosc wzrasta...
sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)
kolego, z tego turbo dokladnie skad ? jak zdejme rury to widac troszke oleju, ale to z odmy.
zapach pojawia sie najczesciej i najmocniej w powolnym ruchu , najpierw jazda, i jak chwile postoje i ruszam to intensywnosc wzrasta...
sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)
kolego, z tego turbo dokladnie skad ? jak zdejme rury to widac troszke oleju, ale to z odmy.
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Mylisz się kolego, ma być niecałe 90 stopni. Sprawdź termostat i czujnik temp przy kroćcu, ma być z zieloną opaskąZapfen pisze: sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)
I am traveler of both time and space...
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
ja tez tak mam leju nic nie ubywa od wymiany do wymiany. teraz w tym miesiacu mam do wymiany turbo bo puszcza olej i za pewne z ta te zapachy oleju przez nawiew. nie wiem czym mam sie martwic skoro w obiegu z chlodziwem nie mam oleju, oleju z silnika mi nie ubywa a czuc ten olej w kabinie jedynie co mozesz zrobic to wymienic filtr kabinowy na tez z aktywnym weglem. po tym troche pomoglo i tylko raz na jakis czas cos czuc
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
To niekoniecznie musi być olej, sprawdź wężyki przelewowe przy wtryskach, czasami kapie z nich paliwo na rozgrzaną głowicę i wtedy cuchnie z pod maski.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Kolego apln, nie jesteś w stanie uzyskać 90 stopni w aaz, taka konstrukcja, nawet serwis mówi ze maksymalnie dochodzi do 87 stopni, tak też wentylatory są ustawione ze przy 87 się załącza i drugi bieg 92, chyba ze coś masz z czujnikiem, albo ktoś kombinował
filtr wymieniony ale to nie to , gdzieś musi być nieszczelność między komorą silnika a resztą, zakleje luke po uszczelce od podszybia, zobacze czy pomoże
filtr wymieniony ale to nie to , gdzieś musi być nieszczelność między komorą silnika a resztą, zakleje luke po uszczelce od podszybia, zobacze czy pomoże
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
wężyki są si wymieniane niedawno, sparcieć nie zdążyły. zapach to 100% olej, taki wygrzewany gdzieś, jak już ma temperaturę to dopiero czuć
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
no więc problemem okazuje sie jednak uszczelka kapy , także w weekend poprawiam,
odtłuszcze wszystko i chce dać sylikon montażowy (ten wysokotemperaturowy, motoryzacyjny) na nią i skręcić, mam nadzieje że pomoże, bo poki co szyby zaparowane, a ja bez dmuchawy :PP,
odtłuszcze wszystko i chce dać sylikon montażowy (ten wysokotemperaturowy, motoryzacyjny) na nią i skręcić, mam nadzieje że pomoże, bo poki co szyby zaparowane, a ja bez dmuchawy :PP,
Pierwszy VW - Golf III (sprzedany)
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
Drugi VW - Passat B5
Trzeci VW - Golf IV (sprzedany)
Czwarty VW - Passat B6
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Zapfen napisałem, że NIECAŁE 90 stopni, zgadza się dokładnie 87
A nie tak jak Ty piszesz ze temperatura jest poprawna i wynosi 83, bo to jest za mało, poczytaj na forum. Też miałem z tym problemy, pomogła zmiana czujnika na BERU i termostat Wahlera, ale nie o tym temat...
A nie tak jak Ty piszesz ze temperatura jest poprawna i wynosi 83, bo to jest za mało, poczytaj na forum. Też miałem z tym problemy, pomogła zmiana czujnika na BERU i termostat Wahlera, ale nie o tym temat...
I am traveler of both time and space...
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Dla waszych niejasności ;
Układ chłodzenia
Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.
Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
Układ chłodzenia
Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.
Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
Walczyłem z tym samym. Ciekła uszczelka pod deklem, sączyło się na półoś, która rozrzucałą to w około. Mimo ładnej uszczelki na grodzi i tak waliło w aucie. Wymiana na nową uszczelkę Erling niewiele dała (kompletna z gumkami). Na gumki musiałem coś podłożyć aby mocniej dociskało bo z jakiegoś powodu mimo dokręcenia do końca olej się sączył.
MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...
mam to samo, i nawet stojąc kolo auta czuc olej, nic nie ubywa...nigdzie wyciekow nie widac...sam nie wiem gdzie szukac przyczyne
http://www.facebook.com/photo.php?pid=30848984&l=d91792be4d&id=1039815082
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 163 gości