[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Witam, od 3 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem golfa 4, od samego zakupu miałem problem z temperaturą. Auto jest sprowadzone ale trochę stało nie używane zanim je kupiłem. Dodam jeszcze że jest ze sprawdzonego źródła, mam książkę serwisową itp, przebieg 218400km.
opiszę teraz mój problem: Jak pisałem wyżej mam problem z temperaturą, od początku wskazówka temp. stała równo na 90 a raz wcale nie wstawała, podczas jazdy potrafiła skakać od 90 do 0 czasem doszła do 70 i znowu opadła, silnik był już nagrzany jednak wskazówka robiła co chciała, podejrzenie padło na czujnik temp. g62. Kupiłem nowy czujnik (zielony) oznaczenia takie same jak na ory. w sklepie zapewniano mnie ze jest ory. Wymieniłem czujnik razem z oringiem i zawleczką, płyn który wyleciał podczas wymiany uzupełniłem nowym. Problem ustał, wskazania były dokładne, a "szaleństwa" wskazówki nie miały już miejsca. Jednak jakiś czas później zauważyłem że silnik nagrzewa się jak by wolniej a wskaźnik nie pokazuje już 90 tylko 80 i dalej nie idzie, no to podejrzenia padły na termostat. Kupiłem nowy Wahlera oczywiście, taki jaki powinien być. Założyłem jak należy, wlałem ten sam płyn chłodniczy, zrobiłem parę kilometrów uzupełniłem płyn, no i niestety dalej nie osiągał temp 90. zatrzymałem się odkręciłem korek od zbiorniczka, spuściłem ciśnienie i temp wróciła na 90. Jednak długo się tym nie cieszyłem bo temp wciąż utrzymuje się na 80. Wymieniłem nawet korek od zbiorniczka. Wąż od termostatu robi się ciepły dopiero jak osiągnie te 80 stopni, z wężyka odpowietrzającego układ w zbiorniczku przelewa się płyn. Świece żarowe podgrzewające płyn są sprawne.
Nie wiem co tu już obstawić co robić, może macie jakieś pomysły?
opiszę teraz mój problem: Jak pisałem wyżej mam problem z temperaturą, od początku wskazówka temp. stała równo na 90 a raz wcale nie wstawała, podczas jazdy potrafiła skakać od 90 do 0 czasem doszła do 70 i znowu opadła, silnik był już nagrzany jednak wskazówka robiła co chciała, podejrzenie padło na czujnik temp. g62. Kupiłem nowy czujnik (zielony) oznaczenia takie same jak na ory. w sklepie zapewniano mnie ze jest ory. Wymieniłem czujnik razem z oringiem i zawleczką, płyn który wyleciał podczas wymiany uzupełniłem nowym. Problem ustał, wskazania były dokładne, a "szaleństwa" wskazówki nie miały już miejsca. Jednak jakiś czas później zauważyłem że silnik nagrzewa się jak by wolniej a wskaźnik nie pokazuje już 90 tylko 80 i dalej nie idzie, no to podejrzenia padły na termostat. Kupiłem nowy Wahlera oczywiście, taki jaki powinien być. Założyłem jak należy, wlałem ten sam płyn chłodniczy, zrobiłem parę kilometrów uzupełniłem płyn, no i niestety dalej nie osiągał temp 90. zatrzymałem się odkręciłem korek od zbiorniczka, spuściłem ciśnienie i temp wróciła na 90. Jednak długo się tym nie cieszyłem bo temp wciąż utrzymuje się na 80. Wymieniłem nawet korek od zbiorniczka. Wąż od termostatu robi się ciepły dopiero jak osiągnie te 80 stopni, z wężyka odpowietrzającego układ w zbiorniczku przelewa się płyn. Świece żarowe podgrzewające płyn są sprawne.
Nie wiem co tu już obstawić co robić, może macie jakieś pomysły?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Skoro czujnik jest nowy i termostat też, nowy a mimo tego wskazówka nie "melduje" się na 90 C - to są dwa wyjścia, albo ten nowy termostat jest nie halo, albo masz problem z samym wskaźnikiem. Najlepiej było by podpiąć vag-a i sprawdzić jaką temperaturę podaje czujnik do ECU. Czujnik w MK4 ma pewną tolerancje z 10C co najmniej i jak silnik ma ~80C to wskazówka pokazuje 90C i jest to całkiem normalne, pytanie teraz dlaczego u Ciebie nie dobija do 90C.
Możesz jeszcze ściągnąć kostkę z czujnika - przeczyścić styki i jeszcze raz założyć- czasami wilgoć działa jak izolator i zniekształca pomiary.
Ja miałem coś podobnego- wskazówka nie dochodziła do 90C po wyczyszczeniu kostki, wszystko wróciło do normy.
Sprawdź vagiem temperaturę.
Możesz jeszcze ściągnąć kostkę z czujnika - przeczyścić styki i jeszcze raz założyć- czasami wilgoć działa jak izolator i zniekształca pomiary.
Ja miałem coś podobnego- wskazówka nie dochodziła do 90C po wyczyszczeniu kostki, wszystko wróciło do normy.
Sprawdź vagiem temperaturę.
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
panowie odświeżę temat ponieważ mam dokładnie taki sam kłopot mój silniczek przy normalnej jeździe ma max ok 80st sprawdzięłm vagiem na postoju dogrzał się do 90 i tyle pokazał vag co może być przyczyną takiego stanu czy dobrym pomysłem będzie zakrycie części chłodnicy (na zimę )
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
teraz złapała mnie choroba ale jak wyzdrowieje to pojadę na vaga i wyczyszczę ta kostkę
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
W sprawnie działającym silniku nie ma takiej potrzeby. Porównaj wskazania z 01-Engine: 007 i 17-Instruments: 003. Temperatury powinny być zbliżone do siebie, jeśli nie są to możliwe uszkodzenie czujnika temperatury.rolmik pisze:panowie odświeżę temat ponieważ mam dokładnie taki sam kłopot mój silniczek przy normalnej jeździe ma max ok 80st sprawdzięłm vagiem na postoju dogrzał się do 90 i tyle pokazał vag co może być przyczyną takiego stanu czy dobrym pomysłem będzie zakrycie części chłodnicy (na zimę )
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
paanowie sprawdziłem vagiem tem jest ok ale autko dogrzewa sie tylko do 70 co może być przyczyną termostat
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Takrolmik pisze:paanowie sprawdziłem vagiem tem jest ok ale autko dogrzewa sie tylko do 70 co może być przyczyną termostat
User
Re: [MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatu
Zakrywanie chłodnicy na zimę nie daje efektu ponieważ do czasu osiągnięcia znamionowej temp silnika ciecz chłodząca krąży tylko w małym obiegu (silnik i ogrzewanie) bez chłodnicy. Dopiero po uzyskaniu ~90 st. C termostat otwiera się i płyn chłodzący leci przez chłodnice. Więc nie ma sensu wkładania przed chłodnice czegokolwiek.rolmik pisze:panowie odświeżę temat ponieważ mam dokładnie taki sam kłopot mój silniczek przy normalnej jeździe ma max ok 80st sprawdzięłm vagiem na postoju dogrzał się do 90 i tyle pokazał vag co może być przyczyną takiego stanu czy dobrym pomysłem będzie zakrycie części chłodnicy (na zimę )
-
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz lut 28, 2010 21:59
- Lokalizacja: Białystok
Re: [MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatu
trzeba było kupić ori termostat z aso bo z wahlerami bywa róznie jak trafi sie dobry to jest ok, jak kupisz ori wieksze prawdopodobieństwo ze trafisz na dobryrolmik pisze:paanowie sprawdziłem vagiem tem jest ok ale autko dogrzewa sie tylko do 70 co może być przyczyną termostat
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
no i zbadałem swojego golfa, kupiłem kabelek bo u mnie nikt vag nie ma i jakoś po swojemu posprawdzałem, wiec tak jak pisałem wcześniej wskazówka zatrzymuj się kresce przed 90 na vagu pokazuje wtedy ok 85, ale nie czekałem dłużej bo mi bateria padła w laptopie... no dobra sczytałem też błędy licznika i wywaliło 01039 -64-10 unknown error elaboration - intermittent, wynalazłem że chodzi o Czujnik ECT – G2, co to za czujnik gdzie się on znajduje? co dalej z tym fantem?
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Czujnik temperatury cieczy G2/G62 - to jest ten czujnik co wcześniej wymieniłeś.To są dwa czujniki w jednej obudowie - G2 odpowiada za wskazania na desce rozdzielczej,G62 wskazuje temperaturę cieczy do ECU(komputera)
Sprawdzałeś to w 01-Engine=>Meas.Blocks=>grupa 007,pole4 (tutaj masz wskazania czujnika G62) czy w 17-Instruments=>Meas.Blocks=>grupa 003,pole 1 (wskazania czujnika G2)topek pisze:wskazówka zatrzymuj się kresce przed 90 na vagu pokazuje wtedy ok 85
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
w 001 4pole, jestem w tym nowicjuszem także wybaczcie...
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
Również może być,jednak jest to odczyt z czujnika G62,wskazania z G2 masz wtopek pisze:w 001 4pole
Łuki_79 pisze:17-Instruments=>Meas.Blocks=>grupa 003,pole 1
[MK4] [ALH] promblem z osiagnieciem optymalnej temperatury
mi coś takiego wyszło i co o tym sądzicie
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 77 gości