AAZ Wyciek paliwa.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » pn wrz 06, 2010 18:17

Witam wszystkich ponownie, otóż ostatnio zauważyłem wyciek tzn. znaczne pocenie się paliwa między tłoko-rozdzielaczem a korpusem pompy, teraz pytanie, czy mogę postąpić jak niżej w cytacie? podkreślam że problem dotyczył silnika AFN, a tu chodzi o silnik AAZ, no i gdzie mogę kupić taki oring? zna ktoś rozmiar? Pompa BOSCH 93 r.


k_grzesiu napisał(a):oczyść głowicę- odkręć całkowicie przewody oraz wykręć z rozdzielacza elektrozawór aby głowica była gładka.
Jest ona przykręcona na 4 śruby w połączeniu z jednym lub dwoma wspornikami "łapami" nie odkręcaj nigdy więcej jak dwóch śrub naraz.
Jak oczyścisz już głowicę rozdzielacza, powoli po koleii odkręcaj śruby -wszsytkie nie więcej jak 1 cm- głowica będzie wychodzić sama lub jej delikatnie pomóż podważ śrubokrętem- od środka pcha ją sprężyna. Jak już ją odkręcisz na ten 1 cm pojawi ci się widoczny oring= z którego właśnie leje się "ON". Złap go pensetą lub cienkim śrubokrętem i wyrwij.
Na całą głowicę i śruby nasuń nowy oring w miejsce gdzie będzie leżał na srubach mocujących głowicę.
Oczywiście będą ci przeszczakać 4 śruby więc wykręcaj po jednej i przekładaj oring= sam to zrobi- wpadnie, kurcząc się pod sruby.
Jak oring przewleczesz przez wszsytkie śruby dopchnij go w jego kanał czyli tam gdzie powinien siedzieć.
Maźnij go dookoła ropką jub jakimś smarkie abyś go nie przetarł o obudowę pompy skręcając całość.

Przykręć śruby z łapami i zamontuj przewody- poluzuj natomiast śrubę między przewodami tę do nastawiania startu pompy ( tylko tyle aby uchodziło przez nią powietrze np 1-2 obroty)

Poluzuj także nakrętki przy wtryskach aby także uchodziło powietrze. Niech pomocnik zakręci ci motorem i pompa zassała ropkę. po kilku takich obrotach tryśnie paliwo spod śruby między przewodami- dokręć ją i patrz na naprętki przy wtryskach.
Pomocnik niech nadal kręci motorem z przerwami np aby pompa przez tłoczenie pozbyła się powietrza z przewodów wtrysków. Jak spod gwintów nakrętek lekko odkręconych zacznie sadzić ci paliwo dokręć wszstkie przewody i jesteś w domu.
Motor zagada jak nowy :)


Pozdrawiam

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:19 ]
I dodam jeszcze, że nie chciałem wykręcać całej głowicy ponieważ to ustroojstwo na którym sie trzymają sprężyny :) jak się rozpadną to potem musiałbyś użyć -super glu do ich lekkiego przyklejenia :) aby nie wypadały ci z pompy lub/2 odkręcać górę pompy , marnować kolejne oringi i jednym złowem mając już wiaderko wolnych części. Zrób jak mówiłem a będziesz cieszył się mknięciem po szosie :)
Wracając do niemożności zapaenia silnika z takim wyciekiem...po prostu pompa się zapowietrza i miele powiedzmy w miejscu do czasu aż nie przepchnie paliwa ale to trwa.

Tak czy siak ja po takiej operacji śmigam pół roku i mój AFN-ek żyje i trzyma się dobrze :)

[ Dodano: 04 Wrz 2009 17:28 ]
i nie zapomnij przykręcić także elektrozaroru :)



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: skkr_lodz » pn wrz 06, 2010 18:54

karol8114 pewnie dużo nie pomogę, ale na forum znalazłem taki link dotyczący pompy od TD-ków

http://etc.gnarlodious.com/Vanagon/Bosc ... build.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » pn wrz 06, 2010 19:45

Dzięki za link, napewno się przyda, może ktoś jeszcze pomoże?



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Re: AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: vision » wt wrz 07, 2010 21:47

pierścień samo uszczelniający ( o-ring ) 2 460 210 012 ok 7pln na sztuki to serwis bosch


sprzedam
- silnik AAZ sprawny w całość/części, skrzynia CHA itd VW B3
- kierownica US MK2
- chłodnica oleju /przewody /podstawa z termostatem pod T ( komplet )
- chłodnica oleju wodna + podstawa pod T
- tempomat mechaniczny VW TD/Pb (kompletny )

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » wt wrz 07, 2010 22:22

Dzięki kolego, powiedz mi jeszcze czy mogę zabrać się za wymianę jak wyżej w cytacie? Problem dotyczy silnika AAZ pompa BOSCH



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 07, 2010 22:33

karol8114, tak się składa,że dzisiaj właśnie zmieniałem ten o-ring w 1,9D (1Y) bez zdejmowania pompy i głowiczki pompy.
Odkręciłem wszystko od głowiczki z elektrozaworem włącznie,głowiczkę zostawiłem na 2 śrubach.Następnie stopniowo na zmianę wykręcając te 2 śruby głowiczka wysunęła się z pompy na tyle,że było widać cały o-ring.Rozciąłem go i wywaliłem,a nowy przeciągając przez głowiczkę założyłem na miejsce starego.Skręciłem wszystko do kupy i hula bez wycieków :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » wt wrz 07, 2010 22:43

Michaś gdzie mogę kupić taki oring? 2 460 210 012, kolega wyżej twierdzi że ten będzie pasował, znacie jeszcze numer oringu odpowiadający za wyciek paliwka z boost pinu? czasami puszcza kilka kropelek.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: Michał_1977 » wt wrz 07, 2010 23:01

karol8114 pisze:Michaś gdzie mogę kupić taki oring?
Myślę,że każdy pompiarz Ci sprzeda,nawet zestaw na całą pompę :bigok:
Na allegro tez widywałem :bajer:
Tutaj filmik jak zmienić o-ring " onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » śr wrz 08, 2010 03:19

Dzięki koledzy, znalazłem w sklepie internetowym, koszt jak kolega vision wspomniał ok. 7 zł



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » śr wrz 08, 2010 20:08

Panowie zamówiłem oring 2 460 210 012, a nawet dwie sztuki bo był za niski koszt zamówienia, kurcze oby pasował, mam nadzieję że do piątku dotrze, w sobotę zabrałbym się za to !



Awatar użytkownika
krystian3737
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pn lis 26, 2007 18:30
Lokalizacja: Sędziszów Młp.

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: krystian3737 » sob wrz 11, 2010 14:19

panowie ja mam znowu wyciek przy śrubie dawki paliwa.. są tam jakieś oringi? jest to do uszczelnienia??


Mój Parchacz :dol: :dol: :dol:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=322619[/url]

Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: IRAS AAZ » sob wrz 11, 2010 15:33

krystian3737 pisze:jest to do uszczelnienia??
tak jak wykracisz ta srube to jest na niej oring :bigok:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: karol8114 » ndz wrz 12, 2010 15:23

No i się narobiło, szło wszystko fajnie, po złożeniu obrót wałem i bigos, ścięty klin na kole pasowym pompy, wyjąłem pompę i okazuje się że ukręciło oś która wchodzi w tłokorozdzielacz. Jak to się mogło stać? najwidoczniej za daleko odsunąłem głowicę tłokorozdzielacza i nie trafiła na swoje miejsce, zablokowało i ścięło. Teraz pytania, czy mogę zastąpić tą oś z innej pompy (ori AAZ)? czy trzeba zmienić wraz z tłokorozdzielaczem, chodzi mi o spasowanie względem siebie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

AAZ Wyciek paliwa.

Post autor: vision » ndz wrz 12, 2010 15:40

karol8114 komplet są to pary precyzyjne



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 164 gości