stukają popychacze
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
stukają popychacze
jak w temacie podobno tak powiedział mechanik ,przejechane mam około 260tyś.po kupnie zmieniłem olej i zaczęło stukać ,olej wlałem mobil1 5w50 bo taki podobno był ,co teraz zrobić mam mam takie plany[ wymienić olej na gęstszy ale jaki i wymienić popychacze] co radzicie? aby bezsensownie nie wywalać kasy.Silnik 1.9 tdi 66kw OCTAVIA.
- pawelek1z2
- Użytkownik
- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
- Lokalizacja: LBN
stukają popychacze
a jaki to wydatek? ja mam z kolei AFN 110KM i też pojawia się to stukanie niekiedy, najczęściej na zimnym motorze.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
stukają popychacze
Doradziłem kiedyś koledze,żeby do swojego AFN'a zastosował filtr oleju od AUDI OP 525/1 z zaworem zwrotnym zamiast OP 525 i mówi,że jest zdecydowana poprawa.Rano,gdy silnik jest zimny nie ma tego "cykania",bo zawór zwrotny w owym filtrze nie dopuszcza by olej spłynął do misy.pawelek1z2 pisze:ja mam z kolei AFN 110KM i też pojawia się to stukanie niekiedy, najczęściej na zimnym motorze.
Do swojego klekota też zamontowałem taki i kontrolka oleju szybciej gaśnie,gdy motor zimny
Re: stukają popychacze
Tak się składa że też mam taki filtr, no i kontrolka od smarowania również szybciej gaśnie. U mnie były padnięte dwa popychacze, ale wiadomo że wymieniłem wszystkie.
stukają popychacze
Jeżeli chodzi o stukanie to im rzadszy olej - tym szybciej ucichną po porannym rozruchu...
Jeżeli masz wątpliwości - spuść to co masz i zalej 15W... zobaczysz rano... zwłaszcza jak temp zbliży się do zera jak potrafią głośno i jak długo młócić hydroregulatory... Także im rzadszy olej - tym szybciej cichną...
Kolejna sprawa to sensowność ich wymiany:
wymieniać je należy w sytuacji kiedy tłuką już po napełnieniu, na ciepłym silniku... Objaw stukania hydroregulatorów występuje praktycznie w każdym TDI (tej generacji) już po przebiegu 80-100 tys km. Mój ma 200 tyś org. przebiegu, zalewany Max Life`m 5W i rano przez 2 sek słychać szklanki.
Przy dużych przebiegach jakie maja te diesle (wielokrotnie cofane liczniki, kiepskie oleje itp) dochodzi do owalizacji gniazd w których usadowione są "szklanki". Sprawia to iż "szklanka" i tak nie jest "szczelna" i olej ucieka bokami (na styku "szklanki" i ścianki gniazda).
Efekt często bywa taki ze po wydaniu 25-30zł x 8 szt na szklanki (+ ileś tam na robociznę) okazuje się że stukanie tylko częściowo się wyciszyło... i tyle... Nadal słyszalny jest ich stukot. Niestety - starego diesla z przebiegiem w okolicach pół miliona kilometrów już nie zreanimujesz...
Kiepskie oleje, brak wymian na czas oraz nieprawidłowa eksploatacja silnika w pierwszych latach i kilometrach poczynają nieodwracalne zniszczenia w silniku...
Zatem przychylam się do rad userów: zmień filtr oleju na 525/1. To najtańsze rozwiązanie na początek...
Jeżeli masz wątpliwości - spuść to co masz i zalej 15W... zobaczysz rano... zwłaszcza jak temp zbliży się do zera jak potrafią głośno i jak długo młócić hydroregulatory... Także im rzadszy olej - tym szybciej cichną...
Kolejna sprawa to sensowność ich wymiany:
wymieniać je należy w sytuacji kiedy tłuką już po napełnieniu, na ciepłym silniku... Objaw stukania hydroregulatorów występuje praktycznie w każdym TDI (tej generacji) już po przebiegu 80-100 tys km. Mój ma 200 tyś org. przebiegu, zalewany Max Life`m 5W i rano przez 2 sek słychać szklanki.
Przy dużych przebiegach jakie maja te diesle (wielokrotnie cofane liczniki, kiepskie oleje itp) dochodzi do owalizacji gniazd w których usadowione są "szklanki". Sprawia to iż "szklanka" i tak nie jest "szczelna" i olej ucieka bokami (na styku "szklanki" i ścianki gniazda).
Efekt często bywa taki ze po wydaniu 25-30zł x 8 szt na szklanki (+ ileś tam na robociznę) okazuje się że stukanie tylko częściowo się wyciszyło... i tyle... Nadal słyszalny jest ich stukot. Niestety - starego diesla z przebiegiem w okolicach pół miliona kilometrów już nie zreanimujesz...
Kiepskie oleje, brak wymian na czas oraz nieprawidłowa eksploatacja silnika w pierwszych latach i kilometrach poczynają nieodwracalne zniszczenia w silniku...
Zatem przychylam się do rad userów: zmień filtr oleju na 525/1. To najtańsze rozwiązanie na początek...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
Re: stukają popychacze
Ile razy miga ci kontrolka oleju jak odpalasz auto po całej nocy ? Bo mi mignie 2, czasami 3 razy i zastanawiam się czy to normalka ?Michaś_1977 pisze: i kontrolka oleju szybciej gaśnie,gdy motor zimny
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
stukają popychacze
Normalka, nie wiem od czego to zależy ale chyba od licznika. U mnie mignie, wkręcałem manometr no i ciśnienie jest ok, szybko pojawia się w głowicy, mimo to kontrolka mignie. A w jetta 1,6 D gasła dosłownie po chwili, bez migania.xxxGlaDxxx pisze:Bo mi mignie 2, czasami 3 razy i zastanawiam się czy to normalka ?
- xxxGlaDxxx
- ...
- Posty: 1200
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
- Lokalizacja: Wrocław
stukają popychacze
Czyli w sumie nie ma się czym przejmować Popychacze mam nowe, auto po odpaleniu klepie może przez 2 sekundy, po czym chodzi idealnie. Jak juz ktoś wspomniał, z 18letniego silnika nigdy nie zrobisz nówki sztuki, trzeba się cieszyć że jeździ bezawaryjnie i bierze nieznaczne ilości oleju
stukają popychacze
więc chcecie powiedziec ze filtr OP 525 nie ma zaworu zwrotnego tak jak Op 525/1 ? Ciekawe czym to jest spowodowane przeciez układy olejenia sa takie same czy to golf III czy Audi B4 , wg mnie kazdy z tych filtrów ma zawór zwrotny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 181 gości