Jaki olej?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jaki olej?
jhosef, oczywiście zgadzam się z Tobą że to są głupie teksty których nie warto brać pod uwagę osobiście mnie to trochę denerwuje. Po to wkleiłem te dane żeby uzmysłowić co niektórym że te różnice są znikome. Nie wiem czy warto jest prowadzić az tak burzliwą dyskusję na temat olejów skoro to są delikatne różnice.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:08
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jaki olej?
po odpaleniu zimnego miga kontrolka ale chwile - 1-2 razy. dzięki za info itpjhosef pisze:Zauważyłem cichszą prace silnika i szybsze wyrównanie ciśneinia oleju na zimnym starcie (miganie kontrolki oleju po odpaleniu)
w sumie mój kolega mechanik mówił że po zmianie oleju zobaczy się czy będzie brał tyle co teraz czy więcej w końcu to 15 letni silnik z ???? przebiegiem
teraz tylko wolna chwila i trzeba robić zalewajke świeżym olejem
pozdro
wiecznie awaria :D
Re: Jaki olej?
Ponawiam moje pytanie posiadam Golfa 4 1.9TDI 130KM na pompowtryskiwaczach i dotychczas był lany olej Castrol Edge 5W40, teraz zamierzam zmienić olej i myślę nad MOTUL SPECIFIC 5W40 505.01, zastanawiam się który z tych olejów jest lepszy? Z góry dziękuje
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Jaki olej?
To ja coś napisze po przesciu z 15 na 10 w 40 GULF
-Ciszej silnik pracuje
-Mechanik po zdjęciu dekla powiedział że już dawno nie widział tak czystego diesla
-w zime lepiej pali (olej nie jest gęsty)
-jest niższa temp. silnika
Poprzedni właściciel lal minerał przez to turbina się zapiekła , przy 245 tys wymiana uszczelki pod głowicą bo miała przedmuchy na każdym garze + uszczelniacze teraz mam 325 tys i nadal 10w40 i tak do końca
-Ciszej silnik pracuje
-Mechanik po zdjęciu dekla powiedział że już dawno nie widział tak czystego diesla
-w zime lepiej pali (olej nie jest gęsty)
-jest niższa temp. silnika
Poprzedni właściciel lal minerał przez to turbina się zapiekła , przy 245 tys wymiana uszczelki pod głowicą bo miała przedmuchy na każdym garze + uszczelniacze teraz mam 325 tys i nadal 10w40 i tak do końca
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaki olej?
po przeczytaniu kłótni tutaj i poradzeniu się jeszcze kilku osób zdecydowałem ze po wypłacie zmienie tego platinuma 15w na valvoline maxlife 10w40 (myslicie ze to trafny wybór??)
Mam jeszcze jedna zagwozdke olejową : mianowicie mój ojciec do silnika 1.9 TDI 1Z od poczatku leje Mobil 10w40 czyli w sumie standard , ostatnio jednak stwierdził ze nie będzie przepłacał za olej i zaleje taki do którego ma dostęp darmowy (w pracy) , brzmi dobrze ale olejem tym jest TURDUS 15w40 , ma świadomośc tego iż jest to gorszy olej o gorszych własnościach ale uparł się . Tutaj pojawia sie moje pytanie czy olej ten jest bezpieczny dla tego silnika? Nikt tutaj nie jezdzi wyczynowo tylko do zwykłej jazdy do pracy i na zakupy
Mam jeszcze jedna zagwozdke olejową : mianowicie mój ojciec do silnika 1.9 TDI 1Z od poczatku leje Mobil 10w40 czyli w sumie standard , ostatnio jednak stwierdził ze nie będzie przepłacał za olej i zaleje taki do którego ma dostęp darmowy (w pracy) , brzmi dobrze ale olejem tym jest TURDUS 15w40 , ma świadomośc tego iż jest to gorszy olej o gorszych własnościach ale uparł się . Tutaj pojawia sie moje pytanie czy olej ten jest bezpieczny dla tego silnika? Nikt tutaj nie jezdzi wyczynowo tylko do zwykłej jazdy do pracy i na zakupy
[img]http://bykom-stop.avx.pl/img/logo.jpg[/img]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Bardzo dobry olej - kosztuje też trochę, ale bez wątpienia vavoline to znana i dobra marka.wyrobnik pisze:valvoline maxlife
To jest olej do samochodów dostawczych i ciężarowych grupy lotos. Tak naprawdę to nie popadajmy w jakąś paranoję, autko ma już pewnie swoje lata i nie pierwszego właściciela, z opisu wynika, że nie robi jakiś nadzwyczajnych przebiegów, więc i na średnio jakościowym oleju pojedzie.wyrobnik pisze:TURDUS 15w40
A "dyskusja" tutaj toczy się na tylu płaszczyznach, że nie w sposób w jedną całość tego wszystkiego poskładać
Tak naprawdę to to temat należało by pogrupować, na silniki benzynowe/ diesla - z lub bez turbodoładowania a następnie podzielić na minimalne normy vw , a na sam koniec jeszcze raz na auta eksploatowane intensywnie lub wysilone (tuning ) i samochody seryjne ( do kaczania się do pracy)
I dopiero wtedy próbować "rozszyfrować" temat Gdyż w innym przypadku będzie to rodzić jedynie niepotrzebne spięcia i forumowe pyskówki.
pozdrawiam.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Jaki olej?
Jak najbardziej ,sam używam i polecam valvoline maxlife ,przynajmniej nie rozlewają go w naszym pięknym krajuwyrobnik pisze:po wypłacie zmienie tego platinuma 15w na valvoline maxlife 10w40 (myslicie ze to trafny wybór??)
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Jaki olej?
ja sciagnelem z niemiec golfa 1.9 di 1z i byl lany 15w40. potem jak przyszła wymiana zalałem castrola 15w40. jednak następna wymianę zrobiłem juz na Motulu 10w40 juz kilka tysięcy pękło i nic silnik nie bierze ani grama oleju.
1.9 TD boost pin,KW,1,2bar,smoked front
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
viewtopic.php?f=88&t=217777" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny KwiatkoVWóz
1.9 TDI 1Z+ 216,BBS RS,FMIC,FK,Raid HP
viewtopic.php?f=88&t=378323" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagowanie,odczyt,kasowanie błędów
Jaki olej?
a zauważyłeś zmianę w pracy silnika czy niespecjalnie ??
[img]http://bykom-stop.avx.pl/img/logo.jpg[/img]
Jaki olej?
armi, Chyba na odwrót. Doczytaj troche to się przekonasz, ale nie na tym forum. Poszperaj po innych zobaczysz jaka jest prawda.
Pozdro.
Pozdro.
SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)
Jaki olej?
mam obecnie olej mineralny w moim Tdi ahu. Mechanik mi powiedział że mogę śmiało lać pół syntetyk, przebieg autka 213 tys. Po wypowiedziach na forum sam nie wiem czy mógłbym tak zarobić aby silnika nie uszkodzić?
Jaki olej?
2 strony wcześniej pytałem o to samo. Po wypłacie zalewam półsyntetyk
[img]http://bykom-stop.avx.pl/img/logo.jpg[/img]
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Jaki olej?
Witam
Poniżej podaje kilka przykładowych opisów szczegółowych olejów 5w40 które udało mi się zdobyć na stronach producentów, jeśli ktoś dokopie się innych to proszę o kontynuacje w celach porównawczych tych produktów- jedyna moja prośba, aby trzymać się tej samej lepkości porównując produkty czyli 5w40 lub 5w30 czy też 0w30 itp
Prezentowane oleje to 5w40 Mobil,Motul, Elf oraz havoline
NORMY I ZATWIERDZENIA
Olej HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 spełnia wymagania następujących standardów:
• SAE 5W-40
• ACEA A3/B3-04
• API SL/CF
• BMW (Long Life 98 Oil)
i posiada zatwierdzenia producentów:
• MB 229.1
• VW 502.00, VW 505.00
BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA
Szczegółowe zasady bezpiecznego obchodzenia się z produktem podano w Karcie Bezpieczeństwa dostępnej na życzenie.
CHARAKTERYSTYCZNE DANE TECHNICZNE (wielkości typowe):
HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 Jednostka Wielkość
Gęstość w temperaturze 15°C kg/L 0,85
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C mm2/s 86,8
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C mm2/s 13,8
Wskaźnik lepkości - 163
Lepkość dynamiczna w temperaturze -35°C mPa.s 21800
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30°C mPa.s 4600
Lepkość HTHS w temperaturze 150°C mPa.s 3,8
Temperatura płynięcia °C -51
Temperatura zapłonu (COC) °C 230
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 9,5
Popiół siarczanowy % m 1,2
Oznaczenie kodowe - 40124
ELF EXCELLIUM NF 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.
DANE TECHNICZNE:
PARAMETRY JEDNOSTKI ELF EXCELLUM
NF 5W40
klasa lepkości SAE 5W40
gęstość w 15°C kg/dm3 0,849
lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s (cSt) 85
lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s (cSt) 14
lepkość dynamiczna w -20°C mPa.s (cP) 3250
wskaźnik lepkości 170
temperatura zapłonu °C 226
temperatura płynięcia °C -42
liczba zasadowa (TBN) mgKOH/g 10,4
MOTUL
Klasa jakości: ACEA : A3/B3/B4 API: SL/CF
Specyfikacje:Renault RN 0700, MB Approval 229.1/229.3, VW 502.00/505.00
MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi.
własności
Klasa lepkości SAE J 300 5W40
Gęstość w 15oC ISO 12185 0,855
Lepkość w 100oC ASTM D 445 15,4mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 99,2mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
Punkt zapłonu ASTM D 97 228oC
Punkt zamarzania ASTM D 92 <-36oC
TBN ASTM D 2896 9,5 mg KOH/g
Specyfikacje
Mobil Delvac 1 5W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
5W-40
API CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ X
ACEA E7/E5/E4/E3 X
Caterpillar ECF-1 X
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil Delvac 1 5W-40
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40 °C 102
[cSt] w 100°C 14.8
Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 151
Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.35
Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 12
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 226
Ciężar właściwy w 15ºC, [kg/l], ASTM D 4052 0.854
Poświęciłem chwile czasu i skopiowałem właściwości niektórych rodzajów oleju 5w40 dla porównania i jak widać jakiś przepaści pomiędzy nimi nie ma, zarówno pod względem lepkości jak i temperatury zapłonu czy też płynności w niskich temperaturach – no może havoline tu odstaje bo traci płynność poniżej -51 C – ale jakie to ma znaczenie w naszych warunkach czy jest to -35 czy -51C.
I mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie jest żadną tajemnicą, że lepkość oleju zależy bezpośrednio od jego temperatury i jak wiadomo im wyższa jego temperatury tym lepkość mniejsza, więc przy jakiem wskaźniku lepkości olej zaczyna smarować na tyle słabo, że jest to niebezpieczne dla silnika- prowadzi do jego szybszego zużycia ?
I jeszcze jedno gdyż wiele osób podnieca się tą temperaturą oleju, jaka temperatura oleju zaczyna być niebezpieczna dla silnika i dlaczego na „wszystkich” wskaźnikach temperatury oleju jakie można kupić czerwone pole zaczyna się powyżej 120 C ?
Pozdrawiam.
Poniżej podaje kilka przykładowych opisów szczegółowych olejów 5w40 które udało mi się zdobyć na stronach producentów, jeśli ktoś dokopie się innych to proszę o kontynuacje w celach porównawczych tych produktów- jedyna moja prośba, aby trzymać się tej samej lepkości porównując produkty czyli 5w40 lub 5w30 czy też 0w30 itp
Prezentowane oleje to 5w40 Mobil,Motul, Elf oraz havoline
NORMY I ZATWIERDZENIA
Olej HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 spełnia wymagania następujących standardów:
• SAE 5W-40
• ACEA A3/B3-04
• API SL/CF
• BMW (Long Life 98 Oil)
i posiada zatwierdzenia producentów:
• MB 229.1
• VW 502.00, VW 505.00
BEZPIECZEŃSTWO UŻYTKOWANIA
Szczegółowe zasady bezpiecznego obchodzenia się z produktem podano w Karcie Bezpieczeństwa dostępnej na życzenie.
CHARAKTERYSTYCZNE DANE TECHNICZNE (wielkości typowe):
HAVOLINE SYNTHETIC 5W 40 Jednostka Wielkość
Gęstość w temperaturze 15°C kg/L 0,85
Lepkość kinematyczna w temperaturze 40°C mm2/s 86,8
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100°C mm2/s 13,8
Wskaźnik lepkości - 163
Lepkość dynamiczna w temperaturze -35°C mPa.s 21800
Lepkość dynamiczna w temperaturze -30°C mPa.s 4600
Lepkość HTHS w temperaturze 150°C mPa.s 3,8
Temperatura płynięcia °C -51
Temperatura zapłonu (COC) °C 230
Całkowita liczba zasadowa mgKOH/g 9,5
Popiół siarczanowy % m 1,2
Oznaczenie kodowe - 40124
ELF EXCELLIUM NF 5W40 zaleca się szczególnie do silników z hydraulicznym sterowaniem zaworów, bowiem wycisza on głośną pracę układu rozrządu.
DANE TECHNICZNE:
PARAMETRY JEDNOSTKI ELF EXCELLUM
NF 5W40
klasa lepkości SAE 5W40
gęstość w 15°C kg/dm3 0,849
lepkość kinematyczna w 40°C mm2/s (cSt) 85
lepkość kinematyczna w 100°C mm2/s (cSt) 14
lepkość dynamiczna w -20°C mPa.s (cP) 3250
wskaźnik lepkości 170
temperatura zapłonu °C 226
temperatura płynięcia °C -42
liczba zasadowa (TBN) mgKOH/g 10,4
MOTUL
Klasa jakości: ACEA : A3/B3/B4 API: SL/CF
Specyfikacje:Renault RN 0700, MB Approval 229.1/229.3, VW 502.00/505.00
MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 może być mieszany z olejami syntetycznymi i mineralnymi.
własności
Klasa lepkości SAE J 300 5W40
Gęstość w 15oC ISO 12185 0,855
Lepkość w 100oC ASTM D 445 15,4mm2/s
Lepkość w 40oC ASTM D 445 99,2mm2/s
Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
Punkt zapłonu ASTM D 97 228oC
Punkt zamarzania ASTM D 92 <-36oC
TBN ASTM D 2896 9,5 mg KOH/g
Specyfikacje
Mobil Delvac 1 5W-40 spełnia wymagania poniższych specyfikacji:
5W-40
API CI-4 PLUS/CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/CF/SL/SJ X
ACEA E7/E5/E4/E3 X
Caterpillar ECF-1 X
Typowa charakterystyka fizykochemiczna
Mobil Delvac 1 5W-40
Klasa lepkości SAE 5W-40
Lepkość kin., ASTM D 445
[cSt] w 40 °C 102
[cSt] w 100°C 14.8
Wskaźnik lepkości, ASTM D 2270 151
Pozostałość po spopieleniu, [wt%], ASTM D 874 1.35
Liczba zasadowa TBN, [mg KOH/g], ASTM D 2896 12
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -45
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 226
Ciężar właściwy w 15ºC, [kg/l], ASTM D 4052 0.854
Poświęciłem chwile czasu i skopiowałem właściwości niektórych rodzajów oleju 5w40 dla porównania i jak widać jakiś przepaści pomiędzy nimi nie ma, zarówno pod względem lepkości jak i temperatury zapłonu czy też płynności w niskich temperaturach – no może havoline tu odstaje bo traci płynność poniżej -51 C – ale jakie to ma znaczenie w naszych warunkach czy jest to -35 czy -51C.
I mam jeszcze jedno pytanie, mianowicie nie jest żadną tajemnicą, że lepkość oleju zależy bezpośrednio od jego temperatury i jak wiadomo im wyższa jego temperatury tym lepkość mniejsza, więc przy jakiem wskaźniku lepkości olej zaczyna smarować na tyle słabo, że jest to niebezpieczne dla silnika- prowadzi do jego szybszego zużycia ?
I jeszcze jedno gdyż wiele osób podnieca się tą temperaturą oleju, jaka temperatura oleju zaczyna być niebezpieczna dla silnika i dlaczego na „wszystkich” wskaźnikach temperatury oleju jakie można kupić czerwone pole zaczyna się powyżej 120 C ?
Pozdrawiam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości