Jaki olej?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: sagon » pt wrz 03, 2010 23:12

marcin999 pisze:Niby dlaczego półsyntetyk ma być z troche lepszej bazy robiny niz minerał. Głupota.
Z tego samego powodu z jakiego większość 5w40,czyli wszystkie hc.

Jak poczytasz tyle samo,co kolega sagon,to może to zrozumiesz.
marcin999 pisze:Porównaj sobie gęstość oleju mineralnego półsynt i synt. Wcale szału nie ma jakbyś nie zauważył.
Jak porównasz gówniany niby pół syntetyk z gównianym minerałem,to faktycznie szału nima.
Ale porównaj ten minerał z np.motulem 6100,liqui molly,valvoline itp,to może,zaznaczam może zauważysz różnicę.
Druga sprawa,nie to jaki olej jest gęsty świadczy o jego powiedzmy "klasie".
Widzę,że potrafisz poznać dobry olej po gęstości,to i tak lepiej od tych,którzy poznają go po dobrze zareklamowanym opakowaniu.
marcin999 pisze:No widzisz masz potwierdzenie w praktyce że gadasz głupoty. Zarówno 5, 10 jak i 15w można lać i nic się nie będzie działo.
Z uszczelnieniami nic,ale zalej 15w40,pojeździj kilka lat,zdejmij głowicę,to zobaczysz,jak wyglądają typowe progi na cylindrach.
Odkręć miskę,to zauważysz jak wygląda sinik od wnętrza.
Wyjmij pierścienie i porównaj ich grubość z innymi które smarował dobrej jakości olej,to być może zrozumiesz,dlaczego 15w40 to najgorsze kupa,jakie można zalać do silnika.
Może nie tylko ty widziałeś silnik po mineralnym.
A widziałeś benzynowy po mineralnym?
Widziałeś,co ten olej po sobie zostawia?
Za powyższe głupoty przepraszam,czekam na coś mądrego z Twojej strony.
marcin999 pisze:Poza tym powiem Ci że mało kto ma takie zboczenie i tylko tyle do roboty co podniecanie się olejem silnikowym.
Najwidoczniej mało wiesz,bo masa ludzi przywiązuje ogromną wagę do oleju silnikowego.
Są kierowcy którzy w du..e maja przepisy,są tez tacy,którzy je przestrzegają.
Tak więc jak myślisz o sobie,a piszesz o innych,to chyba dobrze z tobą nie jest.

Piasek,a co ciekawego można wyczytać w twoich wywodach?
Chętnie się czegoś nowego dowiem,bo widzę,że obcykany jesteś.
Piasek pisze:1. mineralny się nie nadaje - bo jest mineralny
2. "syntetyczny" się nie nadaje bo też jest mineralny a do tego płucze...
W takim razie może by szanowny user doprecyzował co posiadacz Audi ma zalać w silnik ??
Szanowny user radziłby zalać syntetyk z prawdziwego zdarzenia,nie hydro crac,który jest minerałem wymieszanym z odrobiną syntetyka wysokiej jakości i doskonale wypromowany.
Dobre syntetyki posiadają składnik,który pozwala utrzymać silnik w nienagannej czystości,dlatego mogą z czasem wypłukać cały osad jaki pozostawia mineralny,o czym pewnie wiesz.Albo i nie,skoro całe życie bujasz się na mineralnych.
Natomiast,co kolega do audi zaleje,mnie osobiście wisi.
Może to być,biorąc pod uwagę wariant ekonomiczny,nawet roślinny z biedronki.Falco też jest tani,więc będzie się nadawał.W końcu to olej w twojej ulubionej klasie lepkości.
Nie wszyscy przecież muszą mieć zboczenie na punkcie doboru dobrego oleju,czyż nie?
Piasek pisze:Zdecyduj w końcu czy ma tam być mineralny, mineralny-półsyntetyczny czy mineralny-syntetyczny...
Dlaczego niby to ja mam decydować za kogoś?
Jeżeli ktoś potrafi czytać ze zrozumieniem,to chyba da radę wyciągnąć konstruktywne wnioski,choćby w oparciu o twoje posty.
Jesteś przecież osobą,która tak dużo wie,po co pytasz o zdanie gościa,który opiera swoje wypociny o marne życiowe doświadczenia,posiadającego wątła wiedzę,nabyta tylko dzięki istnieniu internetowych for.
marcin999 pisze:Powiem Ci że na 15w40 jezdziłem kilkoma samochodami i nie było żadnych problemów wszystkie zrobiły duże przebiegi i nadal jeżdzą nawet turbodoładowane.
No to mnie dobiłeś...
Daj mi jeden z tych samochodów,to zarżnę ten silnik na tym 15w na dystansie kilkudziesięciu kilometrów.
Wiesz dlaczego?
Pewnie wiesz,ale pozwól,że błysnę.Te oleje nienawidzą wysokich temperatur jeszcze bardziej jak niskich.
Druga sprawa,jeżdżąc jak pi..a nawet na kujawskim lata można się bujać.
Piasek pisze:Naczytałeś się pierdoł na różnych forach, wklejasz co popadnie i elaboraty okraszone "życiowym" doświadczeniem wstawiasz.
Gdybyś był łaskaw napisać,skąd bierze się twoja nieprzeciętna wiedza,to byłbym dozgonnie...
Pewnie jako jedyny w okolicy masz kanał i jako jedyny potrafisz coś przy aucie zrobić.
Oczywiście cała twoja wiedza opatra jest tylko na praktyce,bo przecież nie jesteś typem który wiedzę czerpie śledząc rozmaite fora internetowe.
Taki Albert Einstein motoryzacji,tak?

Weź kolego doradź autorowi pytania,co ma zalać i temat będzie zamknięty.
Ja jestem za.
Ciebie posłucha,bo już pryszczy nie masz,ja dopiero się ich spodziewam.

wyrobnik,chętnie bym odpowiedział na twoje pytania,ale jak widzisz,moja wiedza ni jak ma się do tej,jaką dysponują koledzy.
KolegaPiasek, woli leczyć urażoną ambicję nad wyraz burzliwą dyskusją,niż uchylić rąbka ogromu swojej wiedzy i udzielić odpowiedzi na zadane przez ciebie pytania.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: bongo » pt wrz 03, 2010 23:37

sagon pisze:Z uszczelnieniami nic,ale zalej 15w40,pojeździj kilka lat,zdejmij głowicę,to zobaczysz,jak wyglądają typowe progi na cylindrach.
Odkręć miskę,to zauważysz jak wygląda sinik od wnętrza.
Wyjmij pierścienie i porównaj ich grubość z innymi które smarował dobrej jakości olej,to być może zrozumiesz,dlaczego 15w40 to najgorsze kupa,jakie można zalać do silnika.
Bzdury gadasz i tyle :bajer: Miałem dwa klekoty które śmigały na mineralu,jeden zwykły,drugi turbo.Mimo takiego złego oleju paliły przy - 25st.W turbo klekocie mimo prawie 250 tys przebiegu turbina bynajmniej nie padła i dalej zawstydza niejedne TDI :bajer:



Awatar użytkownika
faradek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt wrz 08, 2009 23:07

Jaki olej?

Post autor: faradek » sob wrz 04, 2010 00:34

sagon pisze:Daj mi jeden z tych samochodów,to zarżnę ten silnik na tym 15w na dystansie kilkudziesięciu kilometrów.
Brawo! Jeśli potrzebujesz super hiper ultra oleju żeby nie zarżnąć silnika to nie jesteś kierowcą tylko zwykłym katem który nie powinien dotykać się nawet kosiarki spalinowej bo one przecież nie śmigają na syntetyku motula. Do reszty się nie odniosę bo nie mam ochoty na dyskusje. Zastanawiam się tylko dlaczego temat olejów silnikowych zawsze wywołuje taką agresję. Każdy niech leje olej taki jak nakazuje instrukcja, ewentualnie jaki chce i nie zakłada debilnych tematów takich jak ten i będzie spokój!

A pisanie że ktoś jeździ jak p*zda bo silnik mu się jeszcze nie rozleciał na mineralu czy innym "syfie" jest co najmniej nie na miejscu.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Jaki olej?

Post autor: marcin999 » sob wrz 04, 2010 13:55

sagon,

Powiem Ci tak Motul srotul.
sagon pisze:Druga sprawa,jeżdżąc jak pi..a nawet na kujawskim lata można się bujać.
Dobrze że Ty jestes taki zaje.bisty i nie jezdzisz jak pi..a.

Znając życie masz swoja marna stara golfine 3 z silnikiem 110 KM i szpanujesz we wsi upalając gume pod remiza. Lejesz motula, bo sie bzdetów naczytaleś i myślisz że to Ci pomoże. Żyj sobie w swojej zakrzywionej świadomości, ale daj dojść do słowa innym ludziom.
Nie każdy potrzebuje ze starego grata wyciskać ostatnie poty. Dla większości ludzi nie ma znaczenia czy to jest 5w syntetyk czy hc.

Tak na marginesie gadasz takie pierdoły, że nawet Twoja rodzina to olewa, a tu na forum zgrywasz wielkiego znawce. Daj sobie spokój i nie obrażaj inteligencji innych użytkowników, wnosząc po postach duzo Ci brakuje.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

gateway1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: czw sty 22, 2009 22:18
Lokalizacja: warszawa

Jaki olej?

Post autor: gateway1 » sob wrz 04, 2010 22:25

krótko i na temat olej ma spelniac normy ktore przewidzial producent i dotyczy to olejow mineralnych , polsyntetycznych oraz syntetycznych , nie stosowac olejow przewidzianych do silnikow ciasno spasowanych do starszych konstrukcji i odwrotnie grozi zatarciem ,wymieniac olej w przewidzianych przez producenta przebiegach , nawet na oleju hiprsuper silnik da sie zniszczyc , to narazie na tyle , przepraszam za skladnie



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: sagon » ndz wrz 05, 2010 21:16

marcin999, jako,że widzę,iż jesteś obcykany,wygadany w temacie, masz super furę,to pozwolę sobie zadać Ci proste pytanie.
Powiedz mi,skoro wg.ciebie ale i także innych taki mineralny,ale nie tylko,ale o nim głównie mowa,spełniający normę 505 00,to taki dobry olej?
Dlaczego więc nie został dopuszczony do stosowania w silnikach 1.9 tdi pd,czy nawet 2.0 tdi pd?
Skoro to takie dobre oleje,to dlaczego nie wolno ich lać do tych silników?
Tylko proszę cię ,nie pisz mi,że dlatego,iż producent tak przewidział,bo to wie nawet laik.
Napisz mi łaskawie dlaczego tak zdecydował??
Piasek, bongo, faradek, pomóżcie koledze i odpowiedzcie,dlaczego nie wolno lać tego oleju do silników na pompo wtryskach?

Ja idąc dalej tokiem swojego myślenia odpowiem tak,kolejną niestety bzdurą.
A no ja wyczytałem w necie,że mianowicie dlatego,iż to 15w trudno nazwać olejem,a to z kolei dlatego,że na tym oleju taki silnik padł by niestety po kilku tyś.km.
Biorąc pod uwagę jego stopień wysilenia,wadliwe turbosprężarki,słabe wałki rozrządu itp.Ten olej takich silników po prostu nie smaruje,on je wykańcza.
Norma 505 00 to najgorsza norma,jaką tylko może spełniać olej.Spełniają ją jako jedyną niestety tylko najtańsze pseudo oleje dostępne na rynku,którego bańka kosztuje 70 zeta.Min. właśnie te wasze dobre 15w,które tak dobrze smarują,ale stare diesle.
Nic dodać.

Ale tylko dlatego,że stare klekoty były niemalże pancernymi silnikami,to jakoś sobie na tych olejach radzą.
Biorąc pod uwagę,że potrafią zrobić nawet kilkadziesiąt km bez kropli oleju,to nic w tym dziwnego.
Pod pewnym jednak warunkiem.
Trzeba wiedzieć,że te oleje gotują się szybciej,niż szklanka wody.
Druga najistotniejsza kwestia dzięki której ten olej jakoś smaruje te silniki,to fakt,że są one bardzo słabo wysilone bongo.
W tdi już niestety niekoniecznie się sprawdzają.Takie jest moje zdanie,za które zostałem potępiony.
Rasowy syntetyk po 3ech rundach,łącznie 18km( to nie tak dużo) miał ponad 110 stopni,w passacie afv (185 koni).
Jak wam się wydaje koledzy,jak zniósł by to 15w?
Olej,który ma hths na takim poziomie,o jakim 15w nawet nie marzy potrafił się zdrowo zagrzać.

Więc jak marcin999, zdobędziesz się na coś konkretnego i zaskoczysz mnie czymś ciekawym.
Odpowiesz na pytanie,czy poczekasz,aż koledzy się wypowiedzą i wtedy potwierdzisz ich zdanie,no i błyśniesz??
Swoją droga gratuluje fury.
Musi budzić podziw,nie to,co stara marna golfina 3ciej generacji z 97ego.
Swoją drogą pisząc tak o mk3 musiałeś zdrowo urazić setki posiadaczy tych kultowych aut,z całym forum golf 3 pl włącznie.

Pozdrawiam.


AFN 165,5@380,8

Qbaas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 21:44

Re: Jaki olej?

Post autor: Qbaas » ndz wrz 05, 2010 21:49

Witam posiadam Golfa 4 1.9TDI 130KM na pompowtryskiwaczach i dotychczas był lany olej Castrol Edge 5W40, teraz zamierzam zmienić olej i myślę nad MOTUL SPECIFIC 5W40 505.01, zastanawiam się który z tych olejów jest lepszy? Z góry dziękuje :)



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Jaki olej?

Post autor: marcin999 » ndz wrz 05, 2010 22:12

sagon pisze:jako,że widzę,iż jesteś obcykany,wygadany w temacie, masz super furę
Dziękuję bardzo, też mi się podoba.
sagon pisze:Dlaczego więc nie został dopuszczony do stosowania w silnikach 1.9 tdi pd,czy nawet 2.0 tdi pd?
Jakby kolega nie zauważył to jest już inna technologia. Pompowtryski są smarowane olejem tak? W VP pompa jest smarowana paliwem. Więc najwidoczniej nie ma potrzeby lania do vp aż tak zaawansowanego oleju. Jak narazie to skaczesz z kwiatka na kwiatek i próbujesz coś udowodnić. Poza tym cały czas twierdzisz ze 15 10 i 5 w to kupa bo nawet 5w sa hc i nie dadzą rady Twoim wymaganiom.
sagon pisze:Rasowy syntetyk po 3ech rundach,łącznie 18km( to nie tak dużo) miał ponad 110 stopni,w passacie afv (185 koni).
Szkoda że tak mieszasz raz mówisz o AAZ-cie innym razem o wyzyłowanym AFV, a to chyba już inna bajka.
sagon pisze:Więc jak marcin999, zdobędziesz się na coś konkretnego i zaskoczysz mnie czymś ciekawym.Odpowiesz na pytanie,czy poczekasz,aż koledzy się wypowiedzą i wtedy potwierdzisz ich zdanie,no i błyśniesz??
Nie mam zamiaru się nawet wysilać, szkoda mi na to czasu. Nie widzę sensu, aby tę dyskuję kontynuować.
Swoją drogą widzę, że Ty bardzo chcesz błysnąć najwyraźniej Ci przeszkodziliśmy.

p.s. Miałem mk 3 które zrobiło 400kkm na mobilu 15w40 i wyobraź sobie jezdzi do dzisiaj dobija już do 500kkm. Dziwne nie?


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

R.O.O.S.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: R.O.O.S. » pn wrz 06, 2010 00:57

problem: przed SWAP w 1.6 TD lałem Mobil S - był ok, a teraz mam silnik z passata B4 1.9 TDI 1Z 90 KM - przebieg 267 tyś - na książce serwisowej nabazgrane jest CASTROL 15W40, ja kupiłem Mobil S tj 10W40 i teraz pytanie: nie wiem jakim olejem zalewał go poprzedni właściciel i czy był to rzeczywiscie mineralny czy co inne - co się stanie jak był rzeczywiście mineralny a ja mu wrzuce półsyntetyk ?


wiecznie awaria :D

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: jhosef » pn wrz 06, 2010 10:31

R.O.O.S. pisze:co się stanie jak był rzeczywiście mineralny a ja mu wrzuce półsyntetyk ?
Nic.

Jak kupiłem auto był zalany 15w40, wymieniłem na Castrol Magnatec 10W40. Przed weekendem poszedł Shell Helix Ultra 5w40. Wszystkie oleje z normami dla diesla 505.00. Na syntetyku zrobiłem raptem 50 km ale nic się nie dzieje. Oleju nie gubi itp. Mechanik patrzył się na mnie jak na wariata i stwierdził: "na pana odpowiedzialność":)



R.O.O.S.
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr paź 03, 2007 23:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Re: Jaki olej?

Post autor: R.O.O.S. » pn wrz 06, 2010 11:22

jhosef pisze:
R.O.O.S. pisze:co się stanie jak był rzeczywiście mineralny a ja mu wrzuce półsyntetyk ?
Nic.

Jak kupiłem auto był zalany 15w40, wymieniłem na Castrol Magnatec 10W40. Przed weekendem poszedł Shell Helix Ultra 5w40. Wszystkie oleje z normami dla diesla 505.00. Na syntetyku zrobiłem raptem 50 km ale nic się nie dzieje. Oleju nie gubi itp. Mechanik patrzył się na mnie jak na wariata i stwierdził: "na pana odpowiedzialność":)
no ok, a jak wygląda sytuacja do brania oleju ? no bo wiadomo że oleje te mają różną gęstość i lepkość itp itd (nie znam dokładnie co i jak - wiem tyle ile musze). wiadomo że pobór oleju zależy czy pierścienie są ok, czy nie ma wycieków itp ale czy pojawi się zwiększony apetyt na olej po takie zmianie ?


wiecznie awaria :D

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: jhosef » pn wrz 06, 2010 11:50

R.O.O.S. pisze:no ok, a jak wygląda sytuacja do brania oleju ? no bo wiadomo że oleje te mają różną gęstość i lepkość itp itd (nie znam dokładnie co i jak - wiem tyle ile musze). wiadomo że pobór oleju zależy czy pierścienie są ok, czy nie ma wycieków itp ale czy pojawi się zwiększony apetyt na olej po takie zmianie ?
Nie zauważyłem zwiększonej konsumpcji oleju - bo jej w ogóle nie mam - przy przejściu z 15 w na 10w. Zauważyłem cichszą prace silnika i szybsze wyrównanie ciśneinia oleju na zimnym starcie (miganie kontrolki oleju po odpaleniu). Cop do syntetyku to na razie nie powiem. Dopiero jak przelatam z 1 kkm będę coś wiedział.

Porównaj sobie wskaźniki lepkości olejów danego producenta dla minerała i syntetyku. Wskaźnik lepkości wylicza się z lepkości oleju wyznaczonej w dwóch temperaturach: 40° C i 100o C. Wskaźnik lepkości jest jednostką bezwymiarowa. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiana lepkości wraz ze zmianą temperatury jest mniejsza.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Jaki olej?

Post autor: marcin999 » pn wrz 06, 2010 12:07

jhosef,

Porównuję te wskaźniki i szału nie ma. Zobacz sam:

10w40 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... 10W-40.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w 40 st. 97
w 100st. 14,4

5w30 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w 40st. 72,8
w 100st. 12,1

5w50 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-50.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w 40st. 104,6
w 100st. 17,4

5w40 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-40.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
w 40st. 83,2
w 100st. 14,1

wychodzi na to ze 10w40 lepiej się zachowuje od 5w30 również lepiej niż 5w40 ale jest gorszy od 5w50.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Jaki olej?

Post autor: jhosef » pn wrz 06, 2010 13:43

marcin999, być może. Wskaźniki lepkosci różnią się. Ale z drugiej strony teksty, że mi wypłucze uszczelki (nie żeby z gumy były) z ust mechanika brzmi nieco śmiesznie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 191 gości