termostat mk 3??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

smok0007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 17:27
Lokalizacja: Wrocław

termostat mk 3??

Post autor: smok0007 » sob wrz 04, 2010 16:38

witam mam pytanie gdzie znajduje sie dokladnie termostat w golfie mk3 1,9 D, i jak sprawdzic czy dziala powiem ze samochod nagrzewa mi sie do 90 C po przejechanie ok 10 km w miescie i sie "zatrzymuje" rowno na 90 C ale ostatnio tez zauwazylem spadek plynu chlodniczego i wieksze spalanie ropy, pomoze ktos?? Gdzie ejst termostat i jak go sprawdzic i czy te usterki ktore opisalem wyzej miaja jakis zwiazek np z zesputym termostatem..? z gory dziekuje za info



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

termostat mk 3??

Post autor: skkr_lodz » sob wrz 04, 2010 17:04

Termostat znajduje nad pompą wspomagania i jego wyjęcie nie zajmie 5 minut. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... mostat+aaz" onclick="window.open(this.href);return false; tu jest fotoporada jak go wyjąć i ewentualnie wymienić. Aby sprawdzić termostat bez wyjmowania, odpal samochód i niech pochodzi na jałowym biegu przez 6-8 minut i sprawdzasz czy węże idące do chłodnicy są ciepłe. Górny powinien być gorący, a dolny zimny, jeżeli termostat otwiera się za wcześnie (jest nieszczelny i przepuszcza) to dony wąż też będzie ciepły.

To że temperatura silnika 1.9 D dochodzi do 90 stopni i się zatrzymuje to dobrze. Jeżeli nie katujesz silnika to jest ok - diesle mają tak, że osiągają temperaturę roboczą i ją trzymają i tylko pod dużym obciążeniem temperatura wzrasta. W dodatku jeżeli temperatura utrzymuje się na stałym poziomie 90 stopni świadczy o prawidłowo działająceym termostacie. Źródła ubytku płynu powinieneś szukać gdzie indziej - może jakiś przewód jest troszkę nieszczelny, albo pękł plastikowy kruciec i płynu ubywa. Dużo ubywa tego płynu? Samochód nie kopci?


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

smok0007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 17:27
Lokalizacja: Wrocław

termostat mk 3??

Post autor: smok0007 » sob wrz 04, 2010 17:18

pluny raz ubylo mi ok szklanki dolalem miesiac teme do gornej granicy kreski i po ok miesiacu mam troche powyzje dolnej kreski a nie zauwazylem jakiegos niepokojacego dymienia jedynie jak stoje i dam pedal do podlogi to zadymi.. to jest sam disel bez turbiny silnik bodajrze 1Y



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

termostat mk 3??

Post autor: skkr_lodz » sob wrz 04, 2010 17:40

smok0007 pisze:zauwazylem jakiegos niepokojacego dymienia jedynie jak stoje i dam pedal do podlogi to zadym
na czarno czy na siwo niebiesko?
smok0007 pisze:pluny raz ubylo mi ok szklanki dolalem miesiac teme do gornej granicy kreski i po ok miesiacu mam troche powyzje dolnej kreski
poszukaj na bloku silnika, bądź w okolicak zbiorniczka wyrównawczego biało-niebieskich zacieków. Moim zdaniem to gdzieś jakiś drobny wyciek i płyn spływa gdzieś po nagrzanym silniku i od razy wyparowuje zostawiając ślad.

Druga opcja może być taka, że gdzieś uszczelka pog głowicą przepuszcza. Jak olej? nie przybywa oleju? Nie ma majonezowatej mazi na bagnecie/pod korkiem wlewu oleju? Aczkolwiek jeśli silnik nie dymi na białoniebiesko to raczej jakaś nieszczelność i trzeba zlokalizować wyciek - bardzo często pęka plastikowy kruciec wychodzący z bloku zilnika. Poszukaj zacieków


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

smok0007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 17:27
Lokalizacja: Wrocław

termostat mk 3??

Post autor: smok0007 » sob wrz 04, 2010 17:46

raczej na czarno i to tylko na postoju dodajac maksymalnie pedal gazu a co do oleju to raczej nie przybywa oleju mazi rowniez nie zauwazylem jedynie co to jak jest cieply i odkrece wlew oleju na silniku to wydobywa sie "dymek" nie mam pojecia czego to moze byc przyczyna.... sprawdze tez ten krociec co mowisz przy silniku....



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

termostat mk 3??

Post autor: skkr_lodz » sob wrz 04, 2010 17:55

każdy dieselek po odkręceniu korka wlewu oleju leciutno dymi, jakby ostro dymił to znaczy, że zużyte pierścienie są ale wtedy z rury też by dymiło i oleju ubywało. Nie ma co szukać dziury w całym - jeśli dobrze jeździ, odpala bez problemu i nie dymi na siwo/biało/niebiesko to jest ok. Poszukaj wycieku płynu - i cieszyc się jazdą :)


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

smok0007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz maja 17, 2009 17:27
Lokalizacja: Wrocław

termostat mk 3??

Post autor: smok0007 » sob wrz 04, 2010 18:00

dzieki za porade, milego sobotniego popoludnia ;)



Awatar użytkownika
skkr_lodz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob maja 22, 2010 17:31
Lokalizacja: Łódź

termostat mk 3??

Post autor: skkr_lodz » sob wrz 04, 2010 18:00

również miłego :pub:


Lepiej mieć brzuch od piwa, niż garb od roboty :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 191 gości