Bierze olej!!!! po jezdzie na tylniej klapie sa widoczne

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wojtows
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 10:31
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Bierze olej!!!! po jezdzie na tylniej klapie sa widoczne

Post autor: wojtows » czw maja 04, 2006 11:05

Cieknie mi olej w okolicach filtra!!! grrr dzis do mechanika jade. Ale jest jeszcze inny problem wrocilem z weekendu a na tylniej masce sa kropki po oleju i po przejechaniu 200km musialem dolac okolo 300ml oleju!!!!

CO MOZE BYC PRZYCZYNA!!!! przejechalem nim 320tys. km wszystko na bierzaco wymieniane (olej filtry paski) turbina mi glosniej zaczela gwizdac



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Re: Bierze olej!!!! po jezdzie na tylniej klapie sa widoczne

Post autor: Gitner » czw maja 04, 2006 11:35

wojtows pisze:Cieknie mi olej w okolicach filtra!!! grrr dzis do mechanika jade. Ale jest jeszcze inny problem wrocilem z weekendu a na tylniej masce sa kropki po oleju i po przejechaniu 200km musialem dolac okolo 300ml oleju!!!!
Jesli cieknie przy filtrze oleju to pewnie oring przy chlodnicy oleju do wymiany..
CO MOZE BYC PRZYCZYNA!!!! przejechalem nim 320tys. km wszystko na bierzaco wymieniane (olej filtry paski) turbina mi glosniej zaczela gwizdac
Zdejmij rure idaca od turbo i sprawdz czy zalana.. sladowe ilosci beda ale czy leje sie z niej..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

pab24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lut 28, 2006 16:53
Lokalizacja: Lódź
Kontakt:

Post autor: pab24 » czw maja 04, 2006 20:36

jeśli cieknie olej to normalne ze znajdziesz go tez na klapie

jak sie uda uszczelnic to na klapie bedzie czysto mialem ten sam problem

a co do turbinki to po zmianie na nowy dobry olej turbina stala sie ciechsza . dziwne ale tak jest



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » czw maja 04, 2006 20:48

Miałem ten sam problem (Olej na klapie bagażnika),tylko jeszcze połączony ze sporym dymieniem.Efektem była turbina do regeneracji. Sprawdź jak już ktoś pisał czy masz olej w kolanku gumowym pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.Większe ilości oliwy w tym miejscu świadczą o rozszczelnionej turbosprężarce



el Kopyto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: wt mar 07, 2006 13:38
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: el Kopyto » pt maja 05, 2006 07:15

Wczoraj miałem ten sam problem, mianowicie kropelki n atylnej klapie. Okazało się że ciekł mi olej spod pokrywy zaworów i przy jeździe powietrze porywało go i zawijało na tylną klape, dokręcłem pokrywe i się skończyło. Najpierw uszczelnij filtr i zobacz czy coś się zmieni, a potem szukaj przecieków do komory spalania.


pozdrowienia el Kopyto

barca90
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: sob lis 26, 2005 11:46
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Post autor: barca90 » pt maja 05, 2006 08:12

kos500 pisze:olej w kolanku gumowym pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym
Mógłbyś zrobić fotkę i wskazać gdzie jest to kolanko. Byłbym bardzo wdzięczny.



Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » pt maja 05, 2006 15:50

Zauwazylem ze mi tez bierze olej, napedowy ;)



racer18

Post autor: racer18 » pt maja 05, 2006 18:18

To wszystko prawda ale u mnie więkrze dymienie i olej na tylnej klapie były efektem pękniętej głowicy ale może u Ciebie to TURBO przez uszczelniacze wyrzuca olej do wydechu.



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » pt maja 05, 2006 21:04

Słyszałem kiedyś opinie że w dieslu uszczelniacze nie parcieją i nie pękają. Tak się kiedyś wypowiedział jakiś mechanik. A co do tego kolanka gumowego,to może w Mk3 jest to inaczej rozwiązane.Chodzi o połączenie turbinki z kolektorem ssącym.Napewno znajdziesz



racer18

Post autor: racer18 » pt maja 05, 2006 21:10

Słyszałem kiedyś opinie że w dieslu uszczelniacze nie parcieją i nie pękają.
Słyszałeś pewnie o uszczelniaczach zaworowych a ja mówie o tych w turbinie. Jak wiadomo smarowana jest ona olejem i musi być jakoś uszczelniona więc i uszczelniacze muszą być. Jeśli chodzi o ich trwałość... to zależy od eksploatacji. Jak sie szanuje turbine to pośmiga ze 300tys. a jak nie to po kilku tys padnie. Ważne żeby nie przesadzać z obrotami zanim olej sie rozgrzeje i nie wyłączać silnika zaraz po skończeniu szybkiej jazdy tylko odczekać kilkanaście sekund żeby łopatki obracały sie wolnij i ostygły troszke. Prawda jest taka że w silnikach z turbiną to zazwyczaj ona jest powodem ubytku oleju przez jej uszczelniacze.



kos500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kos500 » pt maja 05, 2006 21:25

Zgadza się chodzi o uszczelniacze zaworowe. Uszczelnienie turbiny to po stronie ssącej i wydechowej wirnika znajdują się uszczelniacze(chyba) z mosiądzu.I faktycznie po pewnym czasie przestają spełniać swoją funkcję i puszczają olej.Jak po stronie ssącej to oliwa idzie do dolotu i dymy gotowe,ale należy także pamiętać że olej w dolocie nie koniecznie musi być spowodowany rozszczelnieniem turbinki.Wystarczy że jest za dużo oleju w odmie i turbinka wyssie całą oliwke i wepchnie do komory spalania i też dymy gotowe. Natomiast jak turbinka pusci na wydechu to i dymy za autem i oliwa kapiąca z wydechu. Ważne że jak się to komuś przytrafi żeby dobrego gościa od regeneracji trafił to turbinka jeszcze pośmiga.A koszt takiej imprezki to około 500pln.



racer18

Post autor: racer18 » pt maja 05, 2006 21:29

kos500 pisze:Zgadza się chodzi o uszczelniacze zaworowe. Uszczelnienie turbiny to po stronie ssącej i wydechowej wirnika znajdują się uszczelniacze(chyba) z mosiądzu.I faktycznie po pewnym czasie przestają spełniać swoją funkcję i puszczają olej.Jak po stronie ssącej to oliwa idzie do dolotu i dymy gotowe,ale należy także pamiętać że olej w dolocie nie koniecznie musi być spowodowany rozszczelnieniem turbinki.Wystarczy że jest za dużo oleju w odmie i turbinka wyssie całą oliwke i wepchnie do komory spalania i też dymy gotowe. Natomiast jak turbinka pusci na wydechu to i dymy za autem i oliwa kapiąca z wydechu. Ważne że jak się to komuś przytrafi żeby dobrego gościa od regeneracji trafił to turbinka jeszcze pośmiga.A koszt takiej imprezki to około 500pln.
Dobrze piszesz :pub:



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » sob maja 06, 2006 02:48

el Kopyto pisze:Wczoraj miałem ten sam problem, mianowicie kropelki n atylnej klapie. Okazało się że ciekł mi olej spod pokrywy zaworów i przy jeździe powietrze porywało go i zawijało na tylną klape, dokręcłem pokrywe i się skończyło. Najpierw uszczelnij filtr i zobacz czy coś się zmieni, a potem szukaj przecieków do komory spalania.
on ma TDI i niema tego kolanka
bo weze ida bezposrednio do Intercoolera a nie do ssacego

sciagnij gumowy waz idacy do turbiny i zobacz czy sie niespocila turbina jak tak to powoli do wymiany szykuj kase
jak jezdzisz??gasisz go odrazu czy czekasz chwilke
pałujesz go czy raczej wykorzystujesz ??
moze dokrecic filtr oleju trzeba a nie wymieniac uszczeleczki??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości