SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

Post autor: 25baton25 » śr wrz 01, 2010 14:11

witam

jestem tu nowy i dość długo przeglądam te i nie tylko te posty, ale nie widzę, żadnego konkretnego rozwiązania mojego problemu.

sprawa wygląda następująco- na początku lipca posypała mi się turbina 1.6 TD 60KM. Nie chciałem jej robić, bo wcześniej udało mi się kupić SB'ka na części, który się grzał, więc już od początku stawiałem na uszczelkę lub pękniętą głowice. Po przełożeniu silnika SB do mojego golfa od raz wymieniłem termostat, czujnik temp. chłodnicy, uszczelkę pod głowicą oraz dałem do sprawdzenia i splanowania głowicę. skręciłem, zapaliłem i wszystko jest ok-tylko ostatnio jadąc ok 70-80 km/h włączyłem ogrzewanie i wieje chłodne powietrze. Jak zacznę gazować lub jadę szybko ( obroty pow 3 tys.) to dmucha coraz cieplejszym powietrzem aż do gorącego. silnik się nie grzeje, po lekkim przekroczeniu środkowej kreski dolny wąż robi się gorący i po chwili włącza się wentylator-czyli wszystko niby ok... Narazie jest zalany wodą i mi jej nie ubywa ani nie przybywa, dziś zauważyłem, że gdy silnik osiągnie normalną temperaturę przy odkręconym korku zb. wyrównawczego i po puszczeniu gazu poziom wody lekko się podniesie, zaraz opadnie i z przewodu cienkiego, który łączy chłodnicę i zb. wyrówn. lekko wydostają się bąbelki powietrza i woda wylatuje z niego lekko spieniona(ale ani jej nie ubywa ani nie przybywa, ani nie kopci na biało, ani w niej nie ma oleju). dodatkowo jak złapie dolny lub górny przewód to lekko twardnieje. Dodam, że w starym silniku ogrzewanie też wyglądało tak samo, czyli było uzależnione od obrotów( np na autostradzie przy 140 grzeje super, dojeżdżam do bramek wrzucam na luz i w momencie wieje zimne powietrze, potem znowu się rozpędzę i grzeje znowu jak bajka). Dużo czytałem o tym i podejrzewam albo pompę wody, bo tylko ona została przełożona ze starego silnika, albo zapowietrzony układ-tylko jak go odpowietrzyć?? opisane sposoby nic nie dają !Znalazłem również taką opinie, że powodem może być klapa kierująca strumień powietrza albo na nagrzewnicę albo ją omija, podobno ta klapa wygląda jak kratka, która jest pokryta jakąś gąbką i skajem, który po latach kruszeje, przez co strumień powietrza nie trafia na nagrzewnicę, a do kratek dostają się reszki tej gąbki-i u mnie co jakiś czas do jednej z kratek nawiewu dolatuje taki kawałek gąbki....

i jeszcze jeden problem to czujnik temperatury turbiny i pompa chłodzenia turbiny-w starym silniku nie miałem tych dwóch wtyczek do których powinny być podłączone te czujniki i nie mam do czego tego podłączyć- jak to zrobić-POMOCY!!!!

proszę o każdą pomoc, bo moi miejscowi mechanicy nie dają sobie rady, a koszty rosną i rosną
Ostatnio zmieniony sob wrz 04, 2010 21:13 przez 25baton25, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 01, 2010 20:23

25baton25, być może zrobiła się jakaś mikro dziurka w nagrzewnicy i zapowietrza się.Wycieku nie zauważysz,ale będzie się działo właśnie tak jak opisujesz.Widziałem taki przypadek i słyszałem o kilku :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek_R
Pasza dla Świń
Pasza dla Świń
Posty: 395
Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

Post autor: Bartek_R » śr wrz 01, 2010 20:51

Tu masz prowizoryczną instalację elektrycznej pompy cieczy
B-bezpiecznik 10A
M elektr pompa
C czujnik temp ( włącznik termiczny)
+ ze stacyjki ja podłączył bym pod przewód idący do radia ponieważ napięcie na nim pojawia się bezpośrednio po włożeniu kluczyka do stacyjki bez jego przekręcania
ale można też pod ten przewód na którym napięcie jest dopiero po przekręcenia kluczyka no chyba że ma ktoś inny patent :bigok:
Obrazek


Fortuna jeździ na jednym kole
a bieda na dwóch;
dlatego szybciej nas dogania
:rozpacz:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

Post autor: karol8114 » śr wrz 01, 2010 21:17

Stawiam na zakamieniałą nagrzewnicę, na niskich obrotach płyn zostaje schłodzony przez wentylator nagrzewnicy, wyższe obroty= szybszy przepływ no i jakoś grzeje. Temat przerabiałem kilka lat wcześniej w nieszczęsnym audi 2,0 D. Koszt nagrzewnicy do Twojego autka ok. 50 zł.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

Post autor: karol8114 » śr wrz 01, 2010 21:26

Wąż wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy powinny mieć tą samą temperaturę, jak będzie wiało zimnym chwyć za węże, będziesz miał odpowiedz.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: 25baton25 » śr wrz 01, 2010 21:41

wielkie dzięki za podpowiedzi- co do nagrzewnicy to nie będę kupował używanej bo mam z drugiego u siebie więc ją tylko zamienię-też podejrzewałem taki problem, ale rozbierają starego wiem ile roboty będzie z dostaniem się do nagrzewnicy- dzień zejdzie jak nic. ale posłucham się waszych rad i może w weekend się za to zabiorę.

co do czujnika temperatury turbiny i pompy chłodzenia turbiny to jak sprawdzić czy po podłączeniu już instalacji tak jak pokazuje VireWolf88 dochodzi prąd, bądź impuls do tych urządzeń?? doczytałem się w książce o golfie mk2 1.6D małej wzmianki na temat pompy i czujnika i piszą tam, że to się włącza jeśli temperatura turbiny przekroczy 110 st C - więc jak najprościej sprawdzić czy to dobrze będzie podłączone??

i jeszcze jedno pytanko - czy coś się stanie jeżeli założyłem do tego silnika sprzęgło 200mm zamiast 210mm które było już wytarte-przełożyłem cały komplet i póki co chodzi chyba dobrze, a za nowy zestaw krzyczą sobie prawie 4 stówki... więc dlatego zdecydowałem się na przełożenie mniejszej tarczy...



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: 25baton25 » śr wrz 01, 2010 21:49

oba węże mają ciągle mniej więcej tą samą temperaturę - na tą chwile nie jestem w stanie określić na stówę, ale wydaje mi się, że jeden z nich jest czasem trochę chłodniejszy, ale sprawdzę to dokładnie jutro.

A czy po zapaleniu zimnego silnika i włączeniu nadmuchu na max i temp również na max to woda dojdzie do takiej temp. że włączy się wentylator?? bo u mnie na luzie wieje w kabinie letnie pow/ prawie chłodne/ i czekając z pięć min albo i dłużej wentylator się nie włącza ale i wskazówka się nie wychyla za połowę - dopiero jak go przegazuję to temp. od razu się lekko podniesie i włącza się wentylator - dziś tak zauważyłem ale na odkręconym korku...



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: karol8114 » śr wrz 01, 2010 21:54

Nagrzewnica działa jak chłodnica, będzie nawet obniżać temperaturę silnika przy szybkich prędkościach. Dokładnie obadaj temp. węża powrotnego z nagrzewnicy.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: 25baton25 » śr wrz 01, 2010 21:58

to znaczy że wąż powrotny nagrzewnicy jaką powinien mieć temperaturę - tak na wyczucie ręką :helm:



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: karol8114 » śr wrz 01, 2010 22:01

Oba powinny mięć tą samą temperaturę, będzie świadczyło o tym że nagrzewnica jest drożna.



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: 25baton25 » śr wrz 01, 2010 22:02

a jeśli jeden z nich jest w którymś momencie chłodniejszy od drugiego to znaczy, że wina tkwi w nagrzewnicy...??



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

Post autor: 25baton25 » sob wrz 04, 2010 21:12

witam ponownie

no i problem słabego ogrzewania rozwiązany - po całodniowym dłubaniu i rozbieraniu okazało się że winna wyła nagrzewnica, teraz hula jak złoto.

mam jeszcze pytanie do VireWolf88 lub kogoś bardziej zorientowanego ode mnie odnośnie załączonego schematu wyżej - czy jeżeli plus ze stacyjki po wyjściu ze stycznika połączę razem z masą to nie będzie dochodziło do jakiegoś zwarcia????

dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

Post autor: karol8114 » sob wrz 04, 2010 21:15

Mówiłem że nagrzewnica, a co dokładnie było? zakamieniała?



Awatar użytkownika
25baton25
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 13:07
Lokalizacja: Bierawa (Kędzierzyn-Koźle)

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

Post autor: 25baton25 » sob wrz 04, 2010 23:24

dokładnie tak-rdzy w niej było prze dużo- mimo tego ze wcześniej ją płukałem różnymi środkami, próbowałem ją udrożnić podłączając na przemian do każdego króćca wodę pod ciśnieniem to wszystko okazało się dziś, że zawiodło. po wyciągnięciu tej nagrzewnicy i po obróceniu wyleciał z niej taki żur, że sam się nie dziwię, że nie chciało jej się grzać :bigok:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości