Turbina zwiększanie ciśnienia ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » sob sie 28, 2010 07:07

koVWal Mk2, przy T2 też mozna się obyć bez MBC.
tylko że trzeba się pobawić żeby nie urwać cięgna od WG.


jarekkoval pisze:zaslepic wezyk-wtedy bedzie hardkor i bedzie dmuchala max :D
dmuchać i owszem będzie na MAX'a tylko auto przestanie jechać bo będzie przeładowane.
trzeba poszukać lepiej bo każdy rodzaj seryjnych turbin jest już rozkminiony jesli chodzi o zwiekszanie ciśnienia.
endurance,

to jest garret T3 najlepsza seryjnie montowana turbina ale na Twoje nieszczęście wymaga MBC



endurance
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr lip 14, 2010 13:58
Lokalizacja: z domu

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: endurance » sob sie 28, 2010 13:11

Najlepsza tzn że więcej można wyciągnąć bo ja się nie orientuje za bardzo


to mbc tak wygląda ??
http://moto.allegro.pl/zawor-mbc-manual ... 90571.html" onclick="window.open(this.href);return false;

i jak to podłączyć żeby to wszystko ładnie ciągnęło może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć mogę porobić zdjęcia jakie chcecie żeby było łatwiej co gdzie i jak sie podłączać a może ktoś ma fotki jak u siebie ma zrobione przy takim samym silniku i pompie ???



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: jarekkoval » sob sie 28, 2010 16:42

endurance,
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 30&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; tak toto sie montuje



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » sob sie 28, 2010 16:55

Witam kolegów kupiłem tu z forum turbo T3 i nie mam do tego goscia pretensji bo pewnie sam o tym nie wiedział ze; turbo wstaje od 3,5 tys obrotów i wali tylko 0,4 bara przy gazie w podłodze 0,5 bara :crazy: . Zaslepilem weżyk co idzie do WG od strony co wychodzi od str zimnej i to samo :otepienie: Mysle ze jest zapieczony zawór i tu pytanie czy da sie go wyjac bez wyciagania turbiny? i czy da sie go wogóle da sie go rozruszac/wyczyscic? PRESZE O POMOC :crazy:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » sob sie 28, 2010 18:33

a nie masz za wczesnego kąta wtrysku?
jak masz T3 to odkręć tą mniejszą zaślepkę pod down pipe o zobacz czy zawór jest domknięty chociaż po odkręceniu down pipe'a też można to zobaczyć możesz też mieć sporo sadzy między wirnikiem i osłoną termiczną .
kolega Lukas-182 miał kiedyś taki sam problem z tym że jemu turbo nie mogło napompować ciśnienia 1.5 bara co jest pestką dla tej turbiny.



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » sob sie 28, 2010 19:07

Tylko wes to odkrec jak to zardzewiałe i zapieczone :crazy: Chodzi o to okienko pod wylotem na śrubki na 10 klucz?


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob sie 28, 2010 19:35

IRAS AAZ pisze:hodzi o to okienko pod wylotem na śrubki na 10 klucz?
tak kolego i tam bedzie widac wszystko
endurance pisze:ajlepsza tzn że więcej można wyciągnąć bo ja się nie orientuje za bardzo
tak t3 to mozna do 2barów,i jest jedna z najwiekszych ,t2 i k14 sa małe i mniej wydajne



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » sob sie 28, 2010 20:05

PROXII pisze: endurance napisał(a):ajlepsza tzn że więcej można wyciągnąć bo ja się nie orientuje za bardzo


tak t3 to mozna do 2barów,i jest jedna z najwiekszych
to jest największa z seryjnie montowanych turbin w MK2.


a 2.0 bara z T3 to już jest hardcore. ja jeździłem co prawda na 1.8bara ale to już delikatnie mówiąc jest grube przegięcie.
bezpieczną granicą dla T3 na 1.9 silniku to myślę że jest 1.6 bara a powyżej to już każdy na własne ryzykow kręci



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » sob sie 28, 2010 20:06

IRAS AAZ, przez down pipe też zobaczysz czy zawór nie jest otwarty.



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob sie 28, 2010 22:34

arwam pisze:a 2.0 bara z T3 to już jest hardcore. ja jeździłem co prawda na 1.8bara ale to już delikatnie mówiąc jest grube przegięcie.
bezpieczną granicą dla T3 na 1.9 silniku to myślę że jest 1.6 bara a powyżej to już każdy na własne ryzykow kręci
mi nie chodzi o jazde na takim doładowaniu ale nie zaprzeczysz,ze to potrafi :jezor: ,ja swoja t3 na 1.4 mam,napewno z mniejszych tego nie osiagniesz



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » ndz sie 29, 2010 09:44

PROXII pisze:mi nie chodzi o jazde na takim doładowaniu ale nie zaprzeczysz,ze to potrafi :jezor:

wcale nie zamierzałem zaprzeczać ale na 1.9 silnik do takich ciśnień T3 jest troszkę za mała.
przydałoby się coś większego np K16.
które będzie łagodniej traktować układ przeniesienia napędu.
choć i tak T3 na taką moc jaką może wyzwolić obchodzi się dość delikatnie.
PROXII pisze:ja swoja t3 na 1.4 mam,napewno z mniejszych tego nie osiagniesz

ja w tej chwili na swoim M-TDI mam zamontowaną K14 i śmigam na 1.5 bara w overbostach dochodzi do 1,7-1,8bara i powiem Ci że takie połączenie pasuje do TDI.
tylę że to K14 pochodzi z opla Omegi 2.3TD i ma całkowicie inną budowę niż standardowe K14
komperssor jest większy niż w T3 ale za ma troszkę mniejszą szczelinę spalinową niż T3 dzięki czemu dość przyjemnie się jeździ.


jedynie mogłaby być precyzyjniejsza regulacja ciśnienia doładowania.
wyraźne podniesienie ciśnienia następuje dopiero na około 0.5 obrotu przed końcem regulacji.
mogła by być twardsza sprężyna zamontowana w WG a nie dopiero śrubę regulacyjną podpieramy tak że że ciśnienie już przy obrotach bilskich max zaczyna przerastać.
trzeba będzie zamontować MBC lub rozebrać zawór i zamontować twardszą sprężynę



Awatar użytkownika
IRAS AAZ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: wt gru 08, 2009 22:58
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie CSE
Kontakt:

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: IRAS AAZ » ndz sie 29, 2010 19:55

No i znowu :crazy: Teraz jezdziłem autem i nie dosc ze turbo pompuje 0,5 bara to auto szarpie przy 2 tys obrotów i dymi strasznie na niebiesko na wiekszych obrotach jest OK. Pompa pochodzi z mojego Mtdi jest 10mm ale dzwignia dozownika jest normalna od TD wtryski sa normalne od TD. Miałem zrobione wtryski od merca ale na nich tak tłucze ze strach ze rozwali głowice musze z nimi jechac do pompiaza :bajer: CO O TYM WSZYSTKIM MYSLICIE :panna:


Aktualnie skoda ale golfik w pamięci

arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » ndz sie 29, 2010 22:02

Iraas AAZ.

jak idziesz w górnych obrotach z pedałem w podłodze to dymi?
a dymienie na niebiesko oznacza za późny kąt wtrysku



arwam

Turbina zwiększanie ciśnienia ??

Post autor: arwam » ndz sie 29, 2010 22:03

Iraas AAZ.

jak idziesz w górnych obrotach z pedałem w podłodze to dymi?
a dymienie na niebiesko oznacza za późny kąt wtrysku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 71 gości