1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » czw sie 26, 2010 18:36

podczas jazdy auto straciło moc i było coraz słabsze. udało mi się przejechać 2km ale silnik już całkiem stracił siłę i przestał odpalać. wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem szczelność, odpowietrzyłem, powietrza w przewodach przed pompą nie ma ale mimo to silnik nie odpala... nawet nie próbuje podczas kręcenia. co mogło paść? co sprawdzić? auto to golf III '96r. z silnikiem 1.9D 1Y, przebieg ok. 250 kkm.



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: don vittorio » czw sie 26, 2010 18:48

A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » czw sie 26, 2010 18:52

don vittorio pisze:A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...
nie kopci ale dziwnie śmierdzi... dla wykluczenia układu paliwowego idę jeszcze sprawdzić czy dochodzi paliwo do wtryskiwaczy i czy działa elektrozawór w pompie.
jak najprościej ocenić czy to klin?



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: don vittorio » czw sie 26, 2010 18:56

Teraz jak już nie odpala? No właśnie jak podczas kręcenia kopci na biało a nie zapala. Wtedy to właśnie paliwo jest podawane do cylindra ale ze względu na przestawiony kąt nie zapala.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » czw sie 26, 2010 19:42

no to u mnie nie kopci na biało:( sprawdzałem i do wtrysków paliwo dochodzi, po przekręceniu stacyjki zawór w pompie pyka.



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: don vittorio » czw sie 26, 2010 19:59

Kopci to może za dużo powiedziane... ale wogóle nic z rury? :goof:
Obstawiam i tak klina, ponieważ z tego co opisujesz to tak: auto coraz słabsze, słaby klin i przestawia kąt. Dalej zgasło i kręcisz i nie odpala; klin mocno już zużyty, telepie kółkiem i kąt poza zakresem i nie odpala. Zróć uwagę na kółko w trakcie kręcenia na rozruszniku.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » czw sie 26, 2010 20:25

co to za czujnik/elektrozawór na górze pompy, zaznaczony strzałką na foto? po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim 7V - czy to jest poprawne napięcie?

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: don vittorio » czw sie 26, 2010 20:41

Popatrz tu...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=185943" onclick="window.open(this.href);return false;


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: karol8114 » czw sie 26, 2010 21:13

Na zdjęciach pokazałeś dwa różne elektrozawory, określ się o który chodzi.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: karol8114 » czw sie 26, 2010 21:17

Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: karol8114 » czw sie 26, 2010 21:30

A tak mniej więcej wygląda w środku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » czw sie 26, 2010 21:33

karol8114 pisze:Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.
chodzi mi o ten który dokładnie jest zaznaczony na drugim zdjęciu, ten na samej górze pompy. na nim mam 7V. będe wdzięczny jak podasz mi ile masz u siebie.

edit:
za zmianę kąta odpowiada chyba ten elektrozawór z linką poniżej tego zaznaczonego strzałką na drugim zdjęciu?



Awatar użytkownika
pitru
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: wt mar 02, 2010 12:08
Lokalizacja: Bartoszyce

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: pitru » pt sie 27, 2010 08:28

Ale przecież N109 to jest elektrozawór proporcjonalny i napięcie na pewno będzie zmienne. Nie widzę dokładnie na twoich zdjęciach ale wydaje mi się że
el-zaw. zmiany kąta jest wkręcony na wyjściu z pompy centralnie na środku pomiędzy przewodami tak jest u mnie. Nie oglądałem dokładnie 1.9d ale mogę się mylić. Ato co widzę na ostatnim zdjęciu wygląda mi na el-zaw odcięcia paliwa a nie N109


Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: karol8114 » pt sie 27, 2010 09:54

Jeśli chodzi o ten drugi elektrozawór to jak mówiłem odpowiada za zmianę dynamicznego kąta wtrysku, ja mam AAZ, owy elektrozawór znajduje się trochę w innym miejscu, dopiero po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów pojawia się w nim napięcie 9 V, potwierdzone w innym golfie. O ten zawór nie obawiaj się, jeśli nawet go odłączysz nie będzie miało to wpływu na odpalenie auta, zwłaszcza teraz jak jest ciepło. Do sprawdzenia fazy rozrządu, pokrywa zaworów do góry.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 179 gości